MantaClub.pl

Serdecznie witamy na forum miłośników Opla Manty!
Dzisiaj jest piątek, 21 cze 2019, 00:10

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: poniedziałek, 20 maja 2019, 20:04 
Offline
Znawca Manciarstwa :)
Wsparcie MC (6-Nx)
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek, 04 lut 2005, 23:57
Posty: 1456
Lokalizacja: Puławy
Wrzucaj podłubane NE! Oryginał na półkę!

_________________
Obrazek

Brakuje mi braku rdzy...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 20 maja 2019, 22:25 
Offline
Znawca Manciarstwa :)
Wsparcie MC (3-5x)
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Posty: 4403
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.
zanim wyreuulujesz te 3 gaźniki, lub zaintalujesz ten wtrysk na wielu przepustnicach.. 2029 rok? Mi już 8 rok leci z mantą i nie wysztko gotowe, a budżet i roboczogodziny były spore.

niech najpierw jeździ...

_________________
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 21 maja 2019, 22:22 
Offline
Znawca Manciarstwa :)
Wsparcie MC (1-2x)
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek, 19 sty 2004, 19:33
Posty: 1009
Lokalizacja: Wejherowo
Adaśko pisze:
Wrzucaj podłubane NE! Oryginał na półkę!

:D tak będzie! Ale nie od razu.

magic pisze:
zanim wyreuulujesz te 3 gaźniki, lub zaintalujesz ten wtrysk na wielu przepustnicach.. 2029 rok? Mi już 8 rok leci z mantą i nie wysztko gotowe, a budżet i roboczogodziny były spore.
niech najpierw jeździ...

Do 2029 to opanuję blacharkę sam, to chyba i tak krócej niż znalezienie blacharza, który to zrobi dobrze za rozsądną cenę :lol:

_________________
Commodore A GS 2,5l 1968r.
Etap 0.1 - reanimacja układu zasilania paliwem


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 26 maja 2019, 17:00 
Offline
Znawca Manciarstwa :)
Wsparcie MC (1-2x)
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek, 19 sty 2004, 19:33
Posty: 1009
Lokalizacja: Wejherowo
Cześć,
Bak już wypłukany, nie było z nim tak źle, ktoś tu już był. Te śmieci to oczywiście silikon uszczelniający. Mechanizm pływaka z korkiem naturalnym, ale trzyma się dobrze.
Zastałem nowy przewód paliwowy pociągnięty jakąś dziwną trasą i mocowany do budy na jakieś plastikowe objemki do rur PCV - na razie zostaje.
Zamówiłem nowe uszczelki i blaszki montażowe z wkrętami - bak się trzymał na 4 z 14, niech jest jak powinno być, i czekam.
Płukałem wielokrotnie ale już za każdym razem wypływa tyle samo syfu - chyba nie ma sensu płukać dalej.

Obrazek Obrazek Obrazek

Obejrzałem też dokładnie podłogę i tę izolację co tam jest od spodu. Wydłubałem w niej dziurę i zaczęło się sypać, i sypać... może to taki samochód-klepsydra? Symbol upływającego czasu?
Ten samochód w jednym miejscu jest w dobrym stanie, a zaraz obok jest taka tragedia, że nie wiadomo co do czego dorabiać i spawać. Znalazło się też miejsce na reperaturkę koła zapasowego, dotychczas nie mogłem się nadziwić po co komu ona. Troszkę historii pojazdu widać w bagażniku:

Obrazek ObrazekObrazek

Jakieś graty przychodzą powoli.
Z tych brewek się cieszę, przedniej prawej brakowało, a reszta jest dość zmasakrowana. Kostka do stacyjki - ta kostka akurat jest dostępna, majstry wszystko połamali jak odpalali auto bez klucza bo ten nie pasował, a wystarczyło namoczyć wszystko i zaczęło się obracać :(

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Trzeba będzie to poskładać i obrócić gablotę drugim końcem :)
Co raz mniej wierzę w to, że ten samochód wyjedzie na ulicę w tym roku.
Pozdrówka!

_________________
Commodore A GS 2,5l 1968r.
Etap 0.1 - reanimacja układu zasilania paliwem


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 26 maja 2019, 18:05 
Offline
Znawca Manciarstwa :)
Wsparcie MC (1-2x)
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota, 17 lis 2007, 20:51
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Def,
wyprostuj te listewki tak żeby w miarę trzymały kształt i linię. Zabierz je na zlot i za jakieś dobre piwo Ci je po powrocie ogarnę.

_________________
Wrogiem nie jest alkohol tylko metabolizm aldehydu octowego...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 26 maja 2019, 18:29 
Offline
Znawca Manciarstwa :)
Wsparcie MC (1-2x)
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek, 19 sty 2004, 19:33
Posty: 1009
Lokalizacja: Wejherowo
hura

_________________
Commodore A GS 2,5l 1968r.
Etap 0.1 - reanimacja układu zasilania paliwem


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 27 maja 2019, 09:42 
Offline
Znawca Manciarstwa :)
Wsparcie MC (3-5x)
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Posty: 4403
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.
Def pisze:
hura


też bym się cieszył, gdyż ponieważ albowiem, Junioross umie szlifować aluminium, i robi to z przyjemnością.

_________________
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 27 maja 2019, 11:50 
Offline
Znawca Manciarstwa :)
Wsparcie MC (3-5x)
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Posty: 4403
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.
Def pisze:
Cześć,
Bak już wypłukany, nie było z nim tak źle, ktoś tu już był. Te śmieci to oczywiście silikon uszczelniający. Mechanizm pływaka z korkiem naturalnym, ale trzyma się dobrze.
Zastałem nowy przewód paliwowy pociągnięty jakąś dziwną trasą i mocowany do budy na jakieś plastikowe objemki do rur PCV - na razie zostaje.
Zamówiłem nowe uszczelki i blaszki montażowe z wkrętami - bak się trzymał na 4 z 14, niech jest jak powinno być, i czekam.
Płukałem wielokrotnie ale już za każdym razem wypływa tyle samo syfu - chyba nie ma sensu płukać dalej.

Obrazek Obrazek Obrazek

Obejrzałem też dokładnie podłogę i tę izolację co tam jest od spodu. Wydłubałem w niej dziurę i zaczęło się sypać, i sypać... może to taki samochód-klepsydra? Symbol upływającego czasu?
Ten samochód w jednym miejscu jest w dobrym stanie, a zaraz obok jest taka tragedia, że nie wiadomo co do czego dorabiać i spawać. Znalazło się też miejsce na reperaturkę koła zapasowego, dotychczas nie mogłem się nadziwić po co komu ona. Troszkę historii pojazdu widać w bagażniku:

Obrazek ObrazekObrazek

Jakieś graty przychodzą powoli.
Z tych brewek się cieszę, przedniej prawej brakowało, a reszta jest dość zmasakrowana. Kostka do stacyjki - ta kostka akurat jest dostępna, majstry wszystko połamali jak odpalali auto bez klucza bo ten nie pasował, a wystarczyło namoczyć wszystko i zaczęło się obracać :(

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Trzeba będzie to poskładać i obrócić gablotę drugim końcem :)
Co raz mniej wierzę w to, że ten samochód wyjedzie na ulicę w tym roku.
Pozdrówka!


Co do baku, to jednak bym proponował płukać dalej. Jak masz go wymontowany, to zamontuj go na betoniarce, do środka wsyp trochę kamieni i włącz na kilka godzin, trzba go ca jakiś czas obrócić, aby inne powierzchnie się czyściły.

Są tez specjalne zestawy do lakierowania baków od środka, ale jak go wyczyścisz do srebrnej blachy kolei obecne benzyny mają dużo bio, co powoduje szybkie wchłanianie wody, co powoduje szybszą korozję, wiec sam zdecyduj.

przewwody wymień na tekalonowe, do mocowania można użyć chwutek od mocowania przewodów gazowych do samochodu, lub takie, lub cokolwiek innego:

https://fmic.pl/371-uchwyty-monatazowe-do-przewodow

_________________
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 27 maja 2019, 11:51 
Offline
Znawca Manciarstwa :)
Wsparcie MC (3-5x)
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Posty: 4403
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.
i pokaż jak wiszą ci narzędzia, bo widzę jakąś fajną kratkę do ściny przymocowaną.

_________________
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 27 maja 2019, 12:47 
Offline
Znawca Manciarstwa :)
Wsparcie MC (1-2x)
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek, 19 sty 2004, 19:33
Posty: 1009
Lokalizacja: Wejherowo
To może ja wezmę wszystkie listewki, papier ścierny i pastę, a Junioros zrobi nam warsztaty? :)
Nie ma foto garażu bo jest burdel.
Baku na razie nie ma co męczyć, bo to nie remont zasadniczy. Jeszcze nim pomacham.
No i kurna właśnie, z jednej strony chcę customa, bo oryginału wystawowego z niego nie zrobię.
Z drugiej strony chciało by się pięknie poukładać w oryginalnym miejscu jakiś retro benzinschlauch w oplocie materiałowym i pospinać zaciskami sygnowanymi logo opla starym... dziwne zboczenie, skąd to się bierze?
Def

_________________
Commodore A GS 2,5l 1968r.
Etap 0.1 - reanimacja układu zasilania paliwem


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 27 maja 2019, 13:00 
Offline
Swój człek :)

Rejestracja: wtorek, 25 cze 2013, 16:28
Posty: 180
Lokalizacja: Poznań
Ja bym się tak nie przejmował. Uruchom silnik, ogarnij hamulce i pojeździj nim przez sezon ,a za robote zabierzesz się na jesień. Miej chociaż trochę przyjemności z zakupu. Międzyczasie zbieraj potrzebne do remontu graty. Robiłem już kiedyś blacharkę w takim como i powiem że wspominam to miło , choć roboty było dużo .Ale zawsze jak patrzyłem na to auto to mi się gęba cieszyła mimo że moje nie było tylko kumpla.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 27 maja 2019, 18:12 
Offline
Swój człek :)
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela, 05 paź 2008, 13:01
Posty: 462
Lokalizacja: Kraśnik
Również pracowałem przy odbudowie takiego i z tego co widzę po zdjęciach to ten jest w uj lepszy masz trochę daleko bo akurat mam wolny termin na zime wole walczyć przy oplach bo Mercedesów mam już dość...

_________________
Manta a 2,2
Corsa 2.0 gt
Ascona b ////////................ progres 45%


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 27 maja 2019, 22:15 
Offline
Znawca Manciarstwa :)
Wsparcie MC (3-5x)
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Posty: 4403
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.
bartex1972 pisze:
Również pracowałem przy odbudowie takiego i z tego co widzę po zdjęciach to ten jest w uj lepszy masz trochę daleko bo akurat mam wolny termin na zime wole walczyć przy oplach bo Mercedesów mam już dość...


def, ta propozycja się już nie powtórzy,
zamiast w garażu, weżmiesz nadgodziny, spłacisz... Będziesz budę miał jak należy.

_________________
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 27 maja 2019, 22:25 
Offline
Znawca Manciarstwa :)
Wsparcie MC (1-2x)
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek, 19 sty 2004, 19:33
Posty: 1009
Lokalizacja: Wejherowo
Propozycja jest super! Ale tegoroczny limit wyczerpałem w marcu :mrgreen:

_________________
Commodore A GS 2,5l 1968r.
Etap 0.1 - reanimacja układu zasilania paliwem


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 29 maja 2019, 09:21 
Offline
Znawca Manciarstwa :)
Wsparcie MC (3-5x)
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Posty: 4403
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.
Def pisze:
Propozycja jest super! Ale tegoroczny limit wyczerpałem w marcu :mrgreen:


wnioskuj do drugiej połowy o zmiany w budżecie.

_________________
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group