A - GT350TA - Przemek

Tu znajdziesz zdjęcia naszych Mant! Ty również możesz zaprezentować swoją Mantę niezależnie od jej stanu.

Moderatorzy: dziad1, YAQB

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1139
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

A - GT350TA - Przemek

Post autor: Przemek - GT350TA » wtorek, 09 wrz 2014, 19:32

Kupiona w Maju 2001 za 1700zł plus 350zł za oryginalny błotnik (warunek zakupu). Stan blacharski opłakany, mechanicznie przejechałem nią do domu 50 kilometrów bez problemu tylko podłużnica leżała na ziemi.
Obrazek
W tym samym roku przeszła remont blacharski i lakierniczy.
Obrazek
Potem zajechałem silnik 2.0S i czekała około 8 lat na inny (który tez zajechałem) 1.9SH.
Obrazek
W międzyczasie wyremontowałem przednie zawieszenie.
Obrazek
W 2011 sam złożyłem obecne 2.0 od podstaw i od tamtej pory chodzi bez problemu.
Przez te wszystkie lata wyszły parchy i zmatowiał lakier.
Kilka mniej lub bardziej aktualnych fotek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Grzechu_1990
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 442
Rejestracja: wtorek, 08 lis 2011, 21:54
Imię:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: A - Przemek - GT350TA

Post autor: Grzechu_1990 » wtorek, 09 wrz 2014, 19:56

To ta piękna Manta nad którą sie zawsze zastanawiałem i głowiłem że ma czarne blachy :o

Podziwiam.
Awatar użytkownika
Adaśko
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1464
Rejestracja: piątek, 04 lut 2005, 23:57
Imię: Adam
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Re: A - Przemek - GT350TA

Post autor: Adaśko » wtorek, 09 wrz 2014, 20:28

Nareszcie!!
Fajnie wyglądają te żółte lampy, Milicja pewnie się czepia.

Czy tylny zderzak jest założony do góry nogami?
Obrazek

Brakuje mi braku rdzy...
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1139
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: A - Przemek - GT350TA

Post autor: Przemek - GT350TA » wtorek, 09 wrz 2014, 20:34

Policja jeszcze mnie nie zatrzymała. Zderzak jest do góry nogami, w USA Manty miały tablice pod zderzakiem i dużo bardziej mi się to podoba ale nigdy nie dopatrzyłem jak jest rozwiązana sprawa zderzaka, więc zrobiłem najprościej jak się dało.
Awatar użytkownika
dziad1
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 3117
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 20:47
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: A - Przemek - GT350TA

Post autor: dziad1 » wtorek, 09 wrz 2014, 20:53

zapożyczone od kolegi / może nie będzie krzyczeć/
Obrazek
Uwaga:
teksty osoby skażone znakiem BMW.
Rozmowa z tym użytkownikiem nie ma większego sensu .

Obrazek
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1139
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: A - Przemek - GT350TA

Post autor: Przemek - GT350TA » wtorek, 09 wrz 2014, 21:01

Chodziło mi o przedliftową wersję z ludzkimi zderzakami:
http://autobahnpower.com/images/CarsFor ... 700abp.jpg
Awatar użytkownika
Capri
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 705
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 12:22
Imię:
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: A - Przemek - GT350TA

Post autor: Capri » wtorek, 09 wrz 2014, 21:10

Przemek ma rację. Miałem amerykańską A z 1972 r. i miała zupełnie inne mocowanie tablicy, tak jak i cały pas tylny:

Obrazek
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4422
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Re: A - Przemek - GT350TA

Post autor: magic » czwartek, 11 wrz 2014, 10:18

ładnie, choć jak na 13 lat trochę mało fotek. Czuję pewien niedostyt.
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1139
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: A - Przemek - GT350TA

Post autor: Przemek - GT350TA » niedziela, 14 wrz 2014, 13:47

Trochę o silnikach. Pierwszy był 2.0S na varajecie, silnik bardzo elastyczny ale jak prawie każdy cih łapał zadyszke powyżej ok 5500obr/min. Postanowiłem w nim wymienić olej i wtedy jakis glut sie odczepił i zatkał którys kanał olejowy. Poskładałem go od początku na dobrych częściach ale w 2003 nie wiedziałem że trzeba napełnić pompę oleju i zatarł sie po kilkunastu minutach pracy. Potem nie miałem kasy przez jakis czas i auto stało. Następnie kupiłem sprawny silnik 1.9SH z 72 roku czyli o stopniu sprężania 9.8. Silnik nie miał gaxnika więc założyłem jeden z najlepszych seryjnych gaźników weber 32/36. Silnik chodził pięknie, z pamięci miał gorszy moment z dołu od 2.0S ale ciągnął nieco lepiej. Następnie postanowiłem ten silnik wyremontować, luzy w prowadnicach były tak duże że dziwiłem sie że to jeździło, nawet zawoty były wyrobione w okolicach zamka. Przy okazji pokusiłem sie o porting głowicy, zawory 45/38, obrobienie kolektora ssącego i rowiercenie drugiej zwężki w gaźniku. Efekt był dość mocny, auto ciągnęło bardzo ładnie z dołu do około 5600 obr/min. Po otwarciu drugiej przepustnicy silnik wydawał fajny ryk. Niestety przez nieuwagę zagotowałem silnik na kjsie i przytrał sie na panewkach. Wtedy postanowiłem złożyc obecne 2.0.
Doł:
blok 2.4 (lepsze żeliwo i akurat miałem taki po przebiegu 40 tys km)
tłoki 3.0 (wysokość kompresji 45.3 czyli o 0.5 mm wyższe od 2.0!)
koło zamachowe odelżone do 5,8kg, tarcza i docisk 230mm z commodore
Góra:
głowica 1.9SH z seryjną komorą ok 46 ml, porting, modyfikacja kształtu komoryspalania, zawory 45/38 z 2.4 (jednoczęściowe w odróżnieniu od 2.2) spalnowana o 1mm, stopień sprężania 10.8:1
wałek seria 1.9SH opóźniony o wartoć splanowania głowicy czyli ustawiony na znaki, popychacze hydrauliczne, dodana zapora olejowa z tułu głowicy z głowic o oznaczeniu X.
Osprzęt:
Kolektor ssący z gaźnika Zenit po portingu, gaźnik 40DFAV (na tor) na zmianę z 32/36 (na ulicę) po przeróbce opisanej wyżej. Obecnie 38DGAS bez klapek ssania.
Troche o gaźnikach:
32/36 - świetny uliczny gaźnik któy można przerobić żeby względnie nadawał sie na tor, niskie zużycie paliwa, trudny w ustawieniu ze względu na dwie różne progresywne przeloty.
40DFAV - potwór tylko na tor przy tej pojemności, trzeba go bogato ustawić żeby miał jakiekolwiek przejście z obiegu jałowego na obieg przejcia na średnie, przez co zalewa go nieco na wysokich. łatwy w ustawieniu na ucho i kolor świec ze względu na synchroniczne przeloty.
38DGAS - debeściak, układ power valve z 32/36 pozwala na ustawienie go do prawie każdego silnika o pojemności od 1.8 bez względu na stopień sprężania i moc. Daje minimalnie mniejszą moc maksymalną od 40DFAv ale za to przy zachowaniu odpowiedniego składu mieszanki w całym zakresie. Jak 40DFAV łatwy w ustawieniu.
Obecnie siedzi głowica z 2.0E o oznaczeniu XR2E, najlepsza głowica CIH poza 2.2 i 2.4 (i najtrudniejsza w portingu). Wszedł też wałek 290 stopni, ale jako że jeszcze z nim eksperymentuję to opisze to później (przestawiam o kilka stopni do tyłu i do przodu, będzie też sprawdzanie ustawień z innym luzem zaworowym bo nierówno chodzi na jałowym a został ustawiony na +1 stopień, wałek posiada 110 stopni rozwarcia krzywek także nie ma prawa nierówno chodzić przy 1100 obr/min).

Zapomniałem dodać o zmodyfikowanym aparacie zapłonowym. Teraz ma 20 stopni przy 1000 obr/min i maksymalne wyprzedzenie 34 stopnie, podciśnienie odłączone. Jest to aparat z czujnikeim halla i modułem. Świece BPR7HS delikatnie przerobione.
Niestety dopiero jak coś zrobię to po fakcie przypominam sobie o robieniu zdjęć dlatego tak ubogo.
Awatar użytkownika
jachu19
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 580
Rejestracja: środa, 18 sty 2012, 08:00
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: A - Przemek - GT350TA

Post autor: jachu19 » wtorek, 16 wrz 2014, 09:13

Przemo, załatw kratę na szybę w kolorze lakieru, czapki pospadają z głów (choć i bez tego też jest zarąbiście :) )

Ktoś gdzieś wspominał, że manta A słabo wychodzi na zdjęciach, po czym mój kolega (fotograf) stwierdził, że po prostu nikt nie umie zrobić jej dobrego zdjęcia. Foty, które wybrałeś są naprawdę spoko.
Moim zdaniem najlepsza ta zaszumiona i lekko poruszona w półmroku na dachu castoramy. Pasuje stylowo.
Opel Manta B GT/E '85
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1139
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: A - Przemek - GT350TA

Post autor: Przemek - GT350TA » piątek, 19 wrz 2014, 18:44

Z kratą jest taki problem, że są dni kiedy mi się mega podoba, a później kompletnie do mnie nie przemawia. Poza tym teraz inwestuję w mechanikę.
Z aktualności to wahacze się robią, nawet fotę strzeliłem:
Obrazek
Awatar użytkownika
dziad1
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 3117
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 20:47
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: A - Przemek - GT350TA

Post autor: dziad1 » piątek, 19 wrz 2014, 19:35

o własnie zastanawiało mnie czy do cywilnego wozu można wsadzić unibole bez stękania na przeglądach :D
a czemu aż tak zagiente głęboko są?
Uwaga:
teksty osoby skażone znakiem BMW.
Rozmowa z tym użytkownikiem nie ma większego sensu .

Obrazek
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1139
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: A - Przemek - GT350TA

Post autor: Przemek - GT350TA » piątek, 19 wrz 2014, 21:29

Nigdy nie byłem na przeglądzie to nie wiem ;)
Na razie złapany tylko kąt oryginalnych wahaczy, później przymiarka na długość kiedy dotoczę tulejki z gwintem żeby to zamocować.
Awatar użytkownika
czarek
[']
[']
Posty: 2271
Rejestracja: niedziela, 12 wrz 2004, 21:21
Imię:
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Re: A - Przemek - GT350TA

Post autor: czarek » sobota, 20 wrz 2014, 17:21

na co dzień traaaaaaaagedyja
zacznij szukać taniego dentysty buuuuhahahaha
ale po za tym fajne....
Obrazek
ŻABA I i ŻABA II = Mantzel Evo 2 sztuki...
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1139
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: A - Przemek - GT350TA

Post autor: Przemek - GT350TA » sobota, 20 wrz 2014, 20:25

Wiem że to będzie tłukło jak choleria ale auto robi może 50 kilometrów miesięcznie i służy juz teraz prawie tylko do ścigania się po torze.
ODPOWIEDZ