B - MyGaragePL - Kacper

Tu znajdziesz zdjęcia naszych Mant! Ty również możesz zaprezentować swoją Mantę niezależnie od jej stanu.

Moderatorzy: dziad1, YAQB

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MyGaragePL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: środa, 04 lut 2015, 08:12
Imię: Kacper
Lokalizacja: Warszawa

B - MyGaragePL - Kacper

Post autor: MyGaragePL » czwartek, 05 lut 2015, 14:01

Witam. Od dzieciaka interesowałem się zabytkową motoryzacją. Aż w końcu marzenie o zakupie staruszka się spełniło. Długi czas zastanawiałem się co kupić ale w końcu padło na Mantę B.
I tak jesteśmy już razem od września 2013 roku. Bardzo chciałem zaprezentować swoje plany na ramach tego forum ponieważ moja wizja tego samochodu jest dosyć specyficzna i może budzić kontrowersje.
Jestem bardzo ciekawy Waszej opinii na ten temat i byłbym bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc bo będę miał sporo pytań co do doprowadzenia mojego maleństwa do oczekiwanego stanu.

Na początek zaprezentuję Wam jak wyglądała podczas zakupu i kilka dni po nim. Jak się okazało nie była, aż w tak dobrym stanie jak myślałem ale po cenie za jaką ją kupiłem w sumie lepszego sprzętu się nie mogłem spodziewać.
Obrazek
Nocą jak wiozłem swoją ślicznotkę w pierwszą wspólną drogę do domu.
Obrazek
Obrazek
Pierwsze zdjęcia po przywiezieniu na miejsce.

Niestety po zdjęciu dywaników Manta ukazała swoje prawdziwe oblicze.
Obrazek

Oryginalnie miała kremowe wnętrze, fotele recaro w kratę, brązową deskę rozdzielczą.
Obrazek

Pod maską siedział silnik 2.0E z 5-biegowym Getragiem.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Junioross
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 912
Rejestracja: sobota, 17 lis 2007, 20:51
Imię:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: B - MyGaragePL - Kacper

Post autor: Junioross » czwartek, 05 lut 2015, 14:20

A to Ty wystawiłeś ten silnik ze skrzynią na olx. Dzwonilem do ciebie kilka razy ale nie odbierałeś. Następnego dnia to samo po czym napisałeś grzecznie "w jakiej sprawie?". Po naświetleniu faktu, że byłem zainteresowany zakupem również nie raczyłeś odebrać ani dodzwonić i po dwóch dniach dałem sobie spokój... Szkoda komentować.
Wrogiem nie jest alkohol tylko metabolizm aldehydu octowego...
Awatar użytkownika
MyGaragePL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: środa, 04 lut 2015, 08:12
Imię: Kacper
Lokalizacja: Warszawa

Re: B - MyGaragePL - Kacper

Post autor: MyGaragePL » czwartek, 05 lut 2015, 14:27

Bo była rezerwacja na te części a jeszcze nie byłem pewien czy na pewno będą sprzedane dlatego jeszcze nie usuwałem ogłoszenia. Przepraszam za dezinformację...
Obrazek
Awatar użytkownika
MyGaragePL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: środa, 04 lut 2015, 08:12
Imię: Kacper
Lokalizacja: Warszawa

Re: B - MyGaragePL - Kacper

Post autor: MyGaragePL » czwartek, 05 lut 2015, 14:49

Ok. W takim razie o co chodzi z tą moją "kontrowersyjną" wizją mojej Manty?
Generalizując istnieją dwie grupy...jedni uważają, że taki samochód powinien zostać w 100% serią, drudzy natomiast uważają, że auto to ich własność i robią z nim co chcą, tuningują itp,itd. Większość z tej drugiej grupy modyfikuje te auta w ten sposób, że wydają się one wyglądać na nowsze.
Nie neguję żadnej z tych postaw bo każda z nich ma swoje plusy i minusy...
I tu pojawia się moja wizja, która jest pewnym nawiązanie do grupy drugiej. Cały projekt ma na celu stworzenie z owej Manty B auta jak najbardziej możliwie klasycznego wizualnie - docelowy wygląd ma nawiązywać do aut z lat 60-tych. Natomiast pod względem napędu auto ma dysponować jak możliwie największą mocą - tu ma pomóc silnik C30SE pod maską.
Obrazek
Awatar użytkownika
diobol
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 428
Rejestracja: sobota, 21 lip 2007, 11:09
Imię:
Lokalizacja: ślaskie Bytom
Kontakt:

Re: B - MyGaragePL - Kacper

Post autor: diobol » czwartek, 05 lut 2015, 15:55

MyGaragePL pisze: tu ma pomóc silnik C30SE pod maską.
:shock: :twisted:
...razem idziemy , razem giniemy.
Awatar użytkownika
MyGaragePL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: środa, 04 lut 2015, 08:12
Imię: Kacper
Lokalizacja: Warszawa

Re: B - MyGaragePL - Kacper

Post autor: MyGaragePL » czwartek, 05 lut 2015, 16:21

Auto już od dłuższego czasu jest przygotowywane do remontu blacharskiego. W międzyczasie udało mi się zakupić trochę części, które sprawią, że będzie wyglądał bardziej na klasyka.
Zewnętrznie zostanie zmienione stosunkowo niewiele elementów. Szerokie zderzaki zostaną zastąpione wąskimi chromowanymi.
W miejsce oryginalnych koniczynek wskoczą felgi ATS Classic 13" 7j, które udało mi się okazyjnie zakupić.
Oczywiście oponki ze znacznie większym profilem niż na foto, bo są jeszcze stare opony, tak żeby był ładny balon.
Obrazek
Na tylnej szybie wyląduje żaluzja. Oryginalna maska zostanie wzbogacona o ten delikatny garb z maski z Opla Rekorda E.
Pod przednim zderzakiem założona zostanie dokładka Kamei.
Obrazek
Na klapie bagażnika pozostanie lekko zmodyfikowany tylny spoiler.
Wszystkie listwy zamiast czarnych, zostaną wypolerowane na lustro.
Na drzwiach zamiast Engelmann-ów wylądują klasyczne chromowane lusterka.

Natomiast największe zmiany tyczą się wnętrza.
W miejsce oryginalnych foteli recaro i kanapy, wpadnie cały zestaw z Rekorda C Coupe.
Uważam, że klasyczne "karkołamacze" bez zagłówków obszyte czarną skórą będą się ładnie komponować z resztą wnętrza.
Cała deska rozdzielcza będzie zastąpiona deską rozdzielczą z Forda Taunusa 17m. Do której dodatkowo zostaną dopasowane wskaźniki oraz obrotomierz Sunpro.
Obrazek
Kolejną modyfikacją będzie zmiana obudowy tunelu środkowego na aluminiową z logiem Opla z Rekorda C.
Na niej będą zamontowane wszystkie przełączniki (światła, wycieraczki, nawiew itd.), więc na desce rozdzielczej nie będzie nic poza zegarami, radiem, stacyjką i schowkiem.
Co do radia - będzie to oryginalne chromowane radio Delco Sonomatic z Buicka Electry z 1959 roku.
Obrazek
Lusterko wewnętrzne zostanie również zastąpione chromowanym.
Co do kierownicy to w tym przypadku dawcą znów stał się Ford Taunus.
Obudowa kolumny kierowniczej to jeszcze temat do przemyślenia.
Obrazek
Jestem bardzo ciekawy Waszej opinii na temat mojego projektu jako "starszych" fachem. Pewnie większość z Was pomyśli,
że to tzw. "ulep" i zbeszczeszczenie tego pięknego auta. Ale dla mnie jest to po prostu dobór najlepszych części z różnych samochodów w celu realizacji swojej wizji.
A więc: co Wy na to? :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1139
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: B - MyGaragePL - Kacper

Post autor: Przemek - GT350TA » czwartek, 05 lut 2015, 16:44

Jak dla mnie kompletnie nie trzyma się kupy Twoja wizja. Takie pomieszanie stylów że głowa mała.
Awatar użytkownika
Adaśko
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1464
Rejestracja: piątek, 04 lut 2005, 23:57
Imię: Adam
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Re: B - MyGaragePL - Kacper

Post autor: Adaśko » czwartek, 05 lut 2015, 17:15

Chromy i poliftowa buda... brrrrrrrrrrr...
Zderzaki już masz?

Kup sobie lepiej Reksa C QP i Taunusa 17m do kompletu zamiast cudować i robić taki miszmasz.
MyGaragePL pisze:A więc: co Wy na to? :wink:
ULEP
Obrazek

Brakuje mi braku rdzy...
Awatar użytkownika
MyGaragePL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: środa, 04 lut 2015, 08:12
Imię: Kacper
Lokalizacja: Warszawa

Re: B - MyGaragePL - Kacper

Post autor: MyGaragePL » czwartek, 05 lut 2015, 17:40

Adaśko pisze: Zderzaki już masz?
Zderzaki chromowane kupiłem już jakiś czas temu razem z innymi gratami :wink:
Obrazek
Obrazek
Filip
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 2927
Rejestracja: poniedziałek, 23 cze 2003, 10:32
Imię: Filip
Lokalizacja: ***
Kontakt:

Re: B - MyGaragePL - Kacper

Post autor: Filip » czwartek, 05 lut 2015, 17:49

To się nazywa eklektyzm.
Jeśli chcesz musklecara to dla czego go nie kupisz? Kup camaro bo z tej manty wyjdzie straszny dziwoląg...jeśli w ogóle dokończysz ten projekt. Chyba nie zdajesz sobie sprawy ale nawet przy dużym budżecie będziesz w tym tkwił latami i na pewno w międzyczasie zmieni ci się gust.
Awatar użytkownika
Grzechu_1990
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 442
Rejestracja: wtorek, 08 lis 2011, 21:54
Imię:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: B - MyGaragePL - Kacper

Post autor: Grzechu_1990 » czwartek, 05 lut 2015, 18:14

Ja Ci już dawno powiedziałem że wsadzanie R6 do tej budy to za dużo. A teraz jak czytam to co chcesz zrobić - jestem przerażony, na dodatek felgi 13" - a hamulce? Te 200KM trzeba wyhamować, ja mam niewiele mniej koni, dużo większą masę i wsadzam 312mm hamulce - i felga wtedy 16".
Awatar użytkownika
bartex1972
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 462
Rejestracja: niedziela, 05 paź 2008, 13:01
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: B - MyGaragePL - Kacper

Post autor: bartex1972 » czwartek, 05 lut 2015, 18:27

Od razu widać ze masz słabe pojęcie
Bo kto zakłada silnik co ma 200 km i koła 13"
Deska rozdzielcza to pomysł z kosmosu wogóle nie pasuje do stylu auta
a ile pracy żeby to tam upchać
Nawet jakbyś się bardzo starał żeby to ładnie poskładać
to na tych częściach nikt nie doceni tego auta
Najpierw to zrób blache i narazie nic nie przerabiaj
Ale skoro juz sprzedajesz z niej części to chętnie odkupie brązową deske :lol:
Manta a 2,2
Corsa 2.0 gt
Ascona b ////////................ progres 45%
Awatar użytkownika
norbi
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1587
Rejestracja: wtorek, 19 sie 2003, 20:27
Imię:
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: B - MyGaragePL - Kacper

Post autor: norbi » czwartek, 05 lut 2015, 18:32

Już pisałem Ci na fb. Nie czujesz tego samochodu... pytałem się czy zmieniasz wloty na podszybiu oraz grill na przed liftowy... widzę nie załapałeś. Na prawdę prościej będzie kupić auto w klimacie do jakiego dążysz i który Cię kręci. Nie wystarczą dodatki w stylu lat '60 by auto klepane do końca lat '80 było hotrodem. Zgodnie z Twoją teorią można zrobić muscle cara z każdego samochodu coupe rwd dodając mu dodatki z tamtych czasów.

Muszę poszukać bo już widziałem w PL mante w czarnym macie, z r6 pod maską, zaspawanymi tylnymi szybami, podniesionym tyłem oraz kołami w chromie 13".

Poproś użytkownika Daniello o zdjęcia jego Manty B. Wykorzystując oryginalne elementy Manty B stworzył auto, które dla nie wprawnego oka mogło wydawać się amerykańskim krążownikiem. Użytkownicy Manty nadal widzieli w niej coupe opla samochód.

Cóż, Twoje auto. Na pewno znajdą się ludzie mówiący że masz super brykę, prawie jak camaro....


PS. znalazłem:

http://forumsamochodowe.com/tuning-opel ... -team.html
czerwone B2 ecopower 16/9J Tronic 5.5 SUPERSPRINT 2,75"
http://www.mantaclub.pl/forum3/viewtopi ... =28&t=6133
Filip
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 2927
Rejestracja: poniedziałek, 23 cze 2003, 10:32
Imię: Filip
Lokalizacja: ***
Kontakt:

Re: B - MyGaragePL - Kacper

Post autor: Filip » czwartek, 05 lut 2015, 18:47

Podobno po wycięciu katalizatora ten silnik osiąga 236km i waży swoje więc powodzenia na tych kółeczkach.
A sama manta fajna i wygląda na to że ma pierwszy lakier i żadnego tynku.
Awatar użytkownika
dziad1
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 3117
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 20:47
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: B - MyGaragePL - Kacper

Post autor: dziad1 » czwartek, 05 lut 2015, 18:54

Słuchajcie...
No niech robi.
Wielu takich było co chciało wsadzić piec i na gadaniach sie skończyło.
Jak zrobi będziemy krzyczeć.
Na razie jego manta jego cyrk.
/ wiem że mnie nikt nie czyta wiec ogólnie nie musicie odpowiadać/
Uwaga:
teksty osoby skażone znakiem BMW.
Rozmowa z tym użytkownikiem nie ma większego sensu .

Obrazek
ODPOWIEDZ