B - KOLARZ105 - Rafał

Tu znajdziesz zdjęcia naszych Mant! Ty również możesz zaprezentować swoją Mantę niezależnie od jej stanu.

Moderatorzy: dziad1, YAQB

Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4418
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Re: B - KOLARZ105 - Rafał

Post autor: magic » poniedziałek, 28 lis 2016, 10:42

kolarz105 pisze:
kolarz105 pisze:Wiadomo już co jest przyczyną stuków - poddało się łożysko od strony prawej półosi. Właśnie się robi 8)
No i tak już jakiś czas auto stoi, a ja poszukuję łożyska w nadziei, że uda się je ściągnąć za mniej niż 300zł :roll:
Ale na pocieszenie dostałem taki drobiazg :wink:
Obrazek
ale 300 zł/szt to dobra cena, mimo że nie oryginał. I tak należy wymienić oba. Wymiana łożysk wałka atakującego, to jest dopiero koszt...
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
Awatar użytkownika
baro
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 529
Rejestracja: wtorek, 11 lis 2014, 21:43
Imię: Bartek
Lokalizacja: Zakrzow/malopolskie

Re: B - KOLARZ105 - Rafał

Post autor: baro » wtorek, 29 lis 2016, 13:07

Kupiłem taki most w którym ktoś przerobił połosie i gniazda pod łożyska bardziej dostępne niestety most lezy w szpargałach u kolegi i nie wiem czy pomierzył to w końcu ale cała operacja wygląda konkretnie i niezbyt skomplikowanie
Awatar użytkownika
kolarz105
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 71
Rejestracja: niedziela, 27 wrz 2015, 19:23
Imię: Rafal
Lokalizacja: Dzierżoniów

Re: B - KOLARZ105 - Rafał

Post autor: kolarz105 » czwartek, 15 gru 2016, 16:34

I oto, po prawie dwóch miesiącach, Manta wróciła do domu :mrgreen:
Wymienione łożysko prawego tylnego koła (tutaj wielkie podziękowania dla kolegi Adaśko :-))) ), nowe przewody hamulcowe i paliwowe, nowy płyn hamulcowy i cylinderki w tylnych hamulcach(przy okazji okazało się, że lewa strona była trochę zapieczona to można było na spokojnie wszystko rozebrać, oczyścić i ogarnąć).
Ten uczuć kiedy po dwóch miesiącach znowu można zapiąć Schroth'y i przejechać się Mantą 8)
Obrazek
1986 Opel Manta GSi
1991 Opel Kadett GSi Champion
Awatar użytkownika
kolarz105
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 71
Rejestracja: niedziela, 27 wrz 2015, 19:23
Imię: Rafal
Lokalizacja: Dzierżoniów

Re: B - KOLARZ105 - Rafał

Post autor: kolarz105 » sobota, 17 gru 2016, 15:35

Dobrze, że na Dolnym Śląsku powoli zapominamy jak wygląda zima :mrgreen:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
1986 Opel Manta GSi
1991 Opel Kadett GSi Champion
Awatar użytkownika
norbi
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1587
Rejestracja: wtorek, 19 sie 2003, 20:27
Imię:
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: B - KOLARZ105 - Rafał

Post autor: norbi » poniedziałek, 19 gru 2016, 07:47

Ładne to auto, nie ma co :-)))
czerwone B2 ecopower 16/9J Tronic 5.5 SUPERSPRINT 2,75"
http://www.mantaclub.pl/forum3/viewtopi ... =28&t=6133
Awatar użytkownika
baro
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 529
Rejestracja: wtorek, 11 lis 2014, 21:43
Imię: Bartek
Lokalizacja: Zakrzow/malopolskie

Re: B - KOLARZ105 - Rafał

Post autor: baro » czwartek, 22 gru 2016, 19:55

ehhh też bym chciał tak wsiaść do swojej aśki i pojeździc ale jest już wyrozbierana w garażu i kij wie za ile lat poskładam... Zazdroszczę :D
Awatar użytkownika
kolarz105
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 71
Rejestracja: niedziela, 27 wrz 2015, 19:23
Imię: Rafal
Lokalizacja: Dzierżoniów

Re: B - KOLARZ105 - Rafał

Post autor: kolarz105 » niedziela, 09 lip 2017, 19:30

Obrazek
Dzisiaj wyleciał CIH, a wkładamy C20NE z górą od 1.8E :)
Obrazek
1986 Opel Manta GSi
1991 Opel Kadett GSi Champion
Awatar użytkownika
dziad1
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 3117
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 20:47
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: B - KOLARZ105 - Rafał

Post autor: dziad1 » niedziela, 09 lip 2017, 20:17

silnik od Mc Gregora?
Uwaga:
teksty osoby skażone znakiem BMW.
Rozmowa z tym użytkownikiem nie ma większego sensu .

Obrazek
Awatar użytkownika
kolarz105
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 71
Rejestracja: niedziela, 27 wrz 2015, 19:23
Imię: Rafal
Lokalizacja: Dzierżoniów

Re: B - KOLARZ105 - Rafał

Post autor: kolarz105 » niedziela, 09 lip 2017, 21:35

dziad1 pisze:silnik od Mc Gregora?
Tak :wink:
Obrazek
1986 Opel Manta GSi
1991 Opel Kadett GSi Champion
Awatar użytkownika
mcgregor
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 838
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:27
Imię:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: B - KOLARZ105 - Rafał

Post autor: mcgregor » poniedziałek, 10 lip 2017, 15:25

kolarz105 pisze:
dziad1 pisze:silnik od Mc Gregora?
Tak :wink:
Szpera, zawieszenie, hamulce i można atakować klasę w Classicauto Cup :)
MRT
Awatar użytkownika
kolarz105
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 71
Rejestracja: niedziela, 27 wrz 2015, 19:23
Imię: Rafal
Lokalizacja: Dzierżoniów

Re: B - KOLARZ105 - Rafał

Post autor: kolarz105 » środa, 12 lip 2017, 22:12

Wystarczy mi żeby mnie już Passata w dieslu nie objeżdżały :lol:
A co do zawiasu i hamulców - chciałbym za jakiś czas przesiąść się na -60(obecnie -40) i Koni, a hamulce przeszczepić na wentylowane :wink:
Ale na razie kończymy swapa(kupiłem dzisiaj wał od Omegi żeby z dwóch zrobić jeden :D) i... A zobaczycie niedługo.
Obrazek
1986 Opel Manta GSi
1991 Opel Kadett GSi Champion
Awatar użytkownika
Junioross
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 912
Rejestracja: sobota, 17 lis 2007, 20:51
Imię:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: B - KOLARZ105 - Rafał

Post autor: Junioross » czwartek, 13 lip 2017, 07:02

kolarz105 pisze:Wystarczy mi żeby mnie już Passata w dieslu nie objeżdżały :lol: (...)
Obawiam się, że z tym OHC możesz mieć nadal problem z passatami w dieslu. Co prawda Tdi ma wąski zakres wysokiego momentu obrotowego ale to zawsze 350 Nm czyli ze 2x więcej niż u Ciebie. W połączeniu jeszcze z dwusprzęgłową DSG Passat może Cię przyprawić o zadyszkę.
Wrogiem nie jest alkohol tylko metabolizm aldehydu octowego...
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4418
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Re: B - KOLARZ105 - Rafał

Post autor: magic » czwartek, 13 lip 2017, 22:13

kolarz105 pisze:Wystarczy mi żeby mnie już Passata w dieslu nie objeżdżały :lol:
A co do zawiasu i hamulców - chciałbym za jakiś czas przesiąść się na -60(obecnie -40) i Koni, a hamulce przeszczepić na wentylowane :wink:
Ale na razie kończymy swapa(kupiłem dzisiaj wał od Omegi żeby z dwóch zrobić jeden :D) i... A zobaczycie niedługo.
ha, ha... Dopiero 3.0 rozwiązuje te problemy, ale nie wszytkie, i nie od razu. Jak pisze Bartek- skrzynia dużo daje.

a od hamulców to chyba trzeba by zacząć.
Choć pierwsze hamowania 100-0 nie ma różnicy, wentylowane, czy zwykłe. Dopiero drugie pokazuje różnicę.
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
Awatar użytkownika
baro
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 529
Rejestracja: wtorek, 11 lis 2014, 21:43
Imię: Bartek
Lokalizacja: Zakrzow/malopolskie

Re: B - KOLARZ105 - Rafał

Post autor: baro » piątek, 14 lip 2017, 07:09

aj tam 3,0 kolega miał c20xe w mancie i passata się nie bała manciocha :P nawet bełełemki czasem miały problem :P
Awatar użytkownika
kolarz105
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 71
Rejestracja: niedziela, 27 wrz 2015, 19:23
Imię: Rafal
Lokalizacja: Dzierżoniów

Re: B - KOLARZ105 - Rafał

Post autor: kolarz105 » czwartek, 20 lip 2017, 20:29

Jak na moje potrzeby to nawet C20NE(z Lexmaulem w moim przypadku) w Kadecie GSi w zupełności daje radę, więc NE z górą od 1.8 w Mancie powinno robić jeszcze lepszą robotę :)
A no i jak Manta stoi rozgrzebana to z Kadetta zmiotłem garażową pajęczynę i wytargałem go na tymczasowe daily 8)
Ogólnie co się udało do tej pory zrobić - silnik siedzi, skrzynia R25 siedzi, lewarek wyszedł już tam gdzie powinien i nawet wszystkie biegi są, sprzęgło chodzi.
Motor ma już z grubsza złożony osprzęt, zaczynamy upinać wiązkę(ale i tak żeby zamknąć temat kabelków zawożę ją do znajomego elektryka, który przy okazji ogarnie mi kilka drobniejszych tematów), dwururka z pierwszym tłumikiem już wiszą pod autem.
Co zostało do zrobienia - jesteśmy w trakcie konstruowania wału(oczywiście sam tego nie zamierzam spawać - oddaję do zakładu). Trzeba dokończyć wydech, puścić przewody chłodnicze(zostaje fabryczna chłodnica od Manty, którą oddałem do regeneracji + nowy wiatrak i czujnik temp. montowany w ciągu przewodu), do tego pospinać kabelki, założyć nowe filtry, wlać olej i próbować szczęścia w nadziei, że odpali :lol:

Oprócz tego zmieni się dosyć... mocno we wnętrzu i trochę kosmetyki z zewnątrz - ale o tym więcej jak już będzie co pokazać :-)))
Obrazek
1986 Opel Manta GSi
1991 Opel Kadett GSi Champion
ODPOWIEDZ