A - GABRYCH - Gabriel

Tu znajdziesz zdjęcia naszych Mant! Ty również możesz zaprezentować swoją Mantę niezależnie od jej stanu.

Moderatorzy: dziad1, YAQB

ODPOWIEDZ
Gabrych
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 84
Rejestracja: niedziela, 03 sty 2016, 16:50
Imię: Gabriel
Lokalizacja: Skierniewice

Re: A - GABRYCH - Gabriel

Post autor: Gabrych » środa, 23 lis 2016, 15:03

+kute tłoki ,korbowody,zawory i wzmocniony wał

A czemu nie blok 2.0
Awatar użytkownika
dziad1
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 3137
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 20:47
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: A - GABRYCH - Gabriel

Post autor: dziad1 » środa, 23 lis 2016, 15:07

bo 1.9 jest klimatyczny do A
bo 1.9 się rozwierca i masz nominał 2.0/2.2/2.4
jak byś chciał mam głowice 2.2 po powiększeniu i wypolerowaniu kanałów szczelną
Uwaga:
teksty osoby skażone znakiem BMW.
Rozmowa z tym użytkownikiem nie ma większego sensu .

Obrazek
Gabrych
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 84
Rejestracja: niedziela, 03 sty 2016, 16:50
Imię: Gabriel
Lokalizacja: Skierniewice

Re: A - GABRYCH - Gabriel

Post autor: Gabrych » środa, 23 lis 2016, 15:11

Zastanawiałem się nad portingiem do swojej głowicy. Tyle jest modyfikacji ze nawet raz się zagalopowałem i myślałem nad wstawieniem 16v na blok 2.0 ^^
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1140
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: A - GABRYCH - Gabriel

Post autor: Przemek - GT350TA » czwartek, 24 lis 2016, 20:45

Gabrych pisze:+kute tłoki ,korbowody,zawory i wzmocniony wał

A czemu nie blok 2.0
Wał rozumiem wzmocniony kuty? :wink:
Gabrych
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 84
Rejestracja: niedziela, 03 sty 2016, 16:50
Imię: Gabriel
Lokalizacja: Skierniewice

Re: A - GABRYCH - Gabriel

Post autor: Gabrych » czwartek, 24 lis 2016, 22:11

Co do wału to sie zastanawiam bo sa 2 metody wzmacniania ale nie wiem czy sa skuteczne i czy nie lepiej jednak poszukać kutego
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1140
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: A - GABRYCH - Gabriel

Post autor: Przemek - GT350TA » piątek, 25 lis 2016, 06:18

Seryjne wały CIH, oprócz jednego są kute i wytrzymują moce pod 400 koni z turbo lub 8500 obr/min w n/a.
Poczytaj jeszcze dużo o tych silnikach bo stracisz kupę kasy, a efekt będzie mizerny, jak to bywało już na tym i na innych forach.
Gabrych
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 84
Rejestracja: niedziela, 03 sty 2016, 16:50
Imię: Gabriel
Lokalizacja: Skierniewice

Re: A - GABRYCH - Gabriel

Post autor: Gabrych » piątek, 25 lis 2016, 21:32

O prosze dziekuje za informacje nie wiedziałem tego :)
Gabrych
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 84
Rejestracja: niedziela, 03 sty 2016, 16:50
Imię: Gabriel
Lokalizacja: Skierniewice

Re: A - GABRYCH - Gabriel

Post autor: Gabrych » czwartek, 09 lut 2017, 23:55

Mam pytanie czy ktoś z was posiada manuala do silnika 2.2 CIH ??

Chciałem zamówić troche części i nie wiem czy będą odpowiednie

for instance

http://www.ebay.de/itm/Wossner-Schmiede ... Sw6EhURjNU
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1140
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: A - GABRYCH - Gabriel

Post autor: Przemek - GT350TA » piątek, 10 lut 2017, 08:58

Tłoki są specyficzne dla 2.2 i nie pasują z innych cihów. Te z linka są do 2.0. Wossner wprawdzie robił do 2.2 (nie wiem czy dalej robi) ale był problem z uderzającym tłokiem w komorę spalania i wymagało to korekty. Najtaniej zamówić w stanach w firmie Venolia, robiłem tam już kilka rożnych tłoków i zawsze było super. Cena też przystępna bo ok. 100$ za sam tłok.
Co do 2.2:
Blok ten sam jak 2.0.
Panewki wału wszystkie takie same jak w mniejszych (2.4 ma inne korbowodowe)
Wał i tłoki inne niż w reszcie cihów.
Korbowody takie same jak w 1.5 do 2.0.
Wałek rozrządu taki sam jak 2.0 i 2.4 tylko opóźniony, panewki wałka takie same jak każda 4 podporowa głowica, zawory i talerzyki o takich samych rozmiarach jak 2.4 (ale z innych materiałów), sprężynki zaworowe z 2.4 są minimalnie twardsze.
Komora spalania różniła się w zależności od odlewu, rocznika i zużycia głowicy, od 56 do nawet 62 ml.
Jak co to pytaj, w książce większości tych informacji nie znajdziesz.
Gabrych
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 84
Rejestracja: niedziela, 03 sty 2016, 16:50
Imię: Gabriel
Lokalizacja: Skierniewice

Re: A - GABRYCH - Gabriel

Post autor: Gabrych » niedziela, 12 lut 2017, 01:15

Na pewnej stronie czytałem ze nominalne tłoki sa bardzo słabej jakości potrafia pękać chiałem niedopuścić do takiej sytuacji.
Jakich parametrów potrzebuje żeby wysłac zlecenie do Venolia ??
Awatar użytkownika
dziad1
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 3137
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 20:47
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: A - GABRYCH - Gabriel

Post autor: dziad1 » niedziela, 12 lut 2017, 01:37

w 2.2?
szybciej w 2.4 bo sa niższe
Uwaga:
teksty osoby skażone znakiem BMW.
Rozmowa z tym użytkownikiem nie ma większego sensu .

Obrazek
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1140
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: A - GABRYCH - Gabriel

Post autor: Przemek - GT350TA » niedziela, 12 lut 2017, 09:51

W 2.2 zapada się płaszcz po bardzo niskim przebiegu, w 2.0 wyklepują się rowki na pierścienie, w 2.4 pęka tłok między rowkami ale nie dlatego że jest niski, tylko z powodu wykorbienia i długości korby.
Do zamówienia potrzebujesz:
średnica cylindra - pewnie 95,5
wysokość kompresyjna tłoka - tu zależy jaki chcesz stopień sprężania i jak głęboko siedzi oryginalny tłok w cylindrze, i jakiej grubości uszczelkę założysz (np. Elring 0.8 mm czyli mało!), seryjna wysokość - 41,15
grubość pierścieni (zamówiłbym np takie jak 2.0 żeby były łatwiej dostępne lub z jakiegoś amerykańca)
średnica sworznia - 23 i długość - 70
Najlepiej jednak wysłać im tłok ze sworzniem na wzór, przeliczanie z mm na cale nie jest wcale takie proste.
Wysyłka do stanów to coś ok. 200zł za taki tłok o ile pamiętam.
Jeśli dorwiesz korby z 2.4 to możesz zrobić pod nie tłok z pływającym sworzniem, ułatwia to montaż i zmniejsza ryzyko uszkodzenia przy montażu i demontażu. Tyle że wtedy musisz podać inną wysokość kompresji bo korba z 2.4 jest o 6 mm dłuższa.
Gabrych
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 84
Rejestracja: niedziela, 03 sty 2016, 16:50
Imię: Gabriel
Lokalizacja: Skierniewice

Re: A - GABRYCH - Gabriel

Post autor: Gabrych » czwartek, 18 maja 2017, 18:39

Pogoda wiec coś tam do przodu
Załączniki
18402568_1740862505940856_6573021278482268984_n.jpg
18424200_1740862545940852_3188186129444019773_n.jpg
18424200_1740862545940852_3188186129444019773_n.jpg (28.19 KiB) Przejrzano 4406 razy
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4466
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Re: A - GABRYCH - Gabriel

Post autor: magic » czwartek, 18 maja 2017, 21:11

Porządna spawarka, zainwestowałeś.
Do silnika obrotnicę zrób, lub kup, jeśli chcesz przy nim coś grzebać. Przy okazji- jaki to silnik ze skrzynią na palecie widać?

I ta ściana zvtalerzy bardzo klimatyczna, lata70... to specjalnie dla manty? :wink:
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
Gabrych
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 84
Rejestracja: niedziela, 03 sty 2016, 16:50
Imię: Gabriel
Lokalizacja: Skierniewice

Re: A - GABRYCH - Gabriel

Post autor: Gabrych » sobota, 20 maja 2017, 08:05

Spawarka bardzo przyjemna. Co do silnika to niedlugo go zamontuje na obrotnice, tylko musze zamontować na sufit wyciągarke

A na palecie mam silnik 1.6S + skrzynia 4 to co było w mancie
ODPOWIEDZ