A - CIOTKINS - Krystian

Tu znajdziesz zdjęcia naszych Mant! Ty również możesz zaprezentować swoją Mantę niezależnie od jej stanu.

Moderatorzy: dziad1, YAQB

Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1140
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: Przemek - GT350TA » czwartek, 21 gru 2017, 06:00

Te drugie do głowic do 74 bodajże, później 4 drugie i 4 jeszcze inne na ssących. Zrób zdjęcie prowadnic to będzie na 100% wiadomo.
ciotkins
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sobota, 22 paź 2016, 18:58
Imię: Krystian
Lokalizacja: Niemcy

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: ciotkins » czwartek, 18 sty 2018, 21:57

Musze wymienic panewki walka rozrzadu. Ma ktos jakies rady na ten temat? Znalazlem taki filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=_zQQ0D-aU0Q&t=174s
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1140
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: Przemek - GT350TA » piątek, 19 sty 2018, 16:31

Oddaj to do dobrego zakładu i za 150zł masz wymienione.
ciotkins
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sobota, 22 paź 2016, 18:58
Imię: Krystian
Lokalizacja: Niemcy

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: ciotkins » poniedziałek, 09 kwie 2018, 17:13

Wracam do tematu uszczelniaczy zaworowych. Moja glowica jest chyba z 1971 roku.
Zamowilem takie: https://www.altopelhilfe.de/product_inf ... cccb0393c7
i dodatkowo przynajmniej u mnie na zaworach wydechowych jak dobrze pamietam byly te gumki:
https://www.altopelhilfe.de/product_inf ... cccb0393c7

Niestety te uszczelniacze z pierwszego linku u mnie nie pasuja. Macie jakies rady jakie maja to byc, albo jakis link (nawet zagraniczny) gdzie moge je zamowic??

Obrazek
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1140
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: Przemek - GT350TA » poniedziałek, 09 kwie 2018, 20:15

O ile kojarzę to masz najstarszy typ uszczelniaczy, te małe gumki są chyba na wydechu i na ssących.
ciotkins
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sobota, 22 paź 2016, 18:58
Imię: Krystian
Lokalizacja: Niemcy

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: ciotkins » poniedziałek, 16 kwie 2018, 10:11

Czy ktos ma moze zdjecie glowicy 1.9 (prowadnic) z pozniejszego okresu, gdzie te uszczelniacze pasowaly?


Kolego Przemek - GT350TA, dzieki za wszystkie podpowiedzi.
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1140
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: Przemek - GT350TA » sobota, 21 kwie 2018, 08:05

Wyślij do Dziak motorsport, przerobią na uszczelniacze z 2.4 i po sprawie :)
ciotkins
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sobota, 22 paź 2016, 18:58
Imię: Krystian
Lokalizacja: Niemcy

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: ciotkins » poniedziałek, 29 paź 2018, 13:09

Witam
Jakis czas nic nie pisalem, ale to nie znaczy, ze nic sie nie dzialo. Otoz dzialo, ale powoli bo czas nie zawsze pozwala. Do tej pory wyremontowalem calkowicie silnik i jestem na etapie renowacji kolejno wszystkich elementow. Jesli chodzi natomiast o karoserie to historia jest dluga i zagmatwana, a final jest taki, ze trafila mi sie inna gola karosieria, w ktorej blacharz nie biedzie mial zbyt wiele do roboty. Karoseria ta pochodzi z Manty A-L z 71 roku z silnikiem 1.9 w automacie. W roku 2009 Manta jezdzila jeszcze po niemieckich drogach, mam z tego roku TÜV. Mam ochote wstawic do niej Getraga 240, a ze to byl automat mam pare pytan. Czy otwor w tunelu ma byc taki sam jak w czterobiegowym manualu? Czy przescie linki sprzegla z kabiny do komory silnika jest takie jak w czterobiegowym manualu?
Obrazek
Obrazek

Oraz kwestia dachu winylowego. Czy wystarczy zaspawac otwory mocujace listwy? Czy jest cos jeszcze do przerobienia w kierunku rezygnacji z winylu?
Obrazek

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
dziad1
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 3137
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 20:47
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: dziad1 » poniedziałek, 29 paź 2018, 21:46

Automat ma do tunelu przymocowaną prawie kwadratową miseczke w której jest wybierak. z moich obliczeń powinno być to mniejwięcej pomiędzy miejscem gdzie ma 5 biegów a ręczny ale moge sie mylić. Możesz mieć ewentualnie problem z zamontowaniem łapy bo jest inne chyba mocowanie na budzie. ale nie jestem pewien.
Uwaga:
teksty osoby skażone znakiem BMW.
Rozmowa z tym użytkownikiem nie ma większego sensu .

Obrazek
Awatar użytkownika
czaki
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 230
Rejestracja: wtorek, 25 cze 2013, 16:28
Imię:
Lokalizacja: Poznań

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: czaki » wtorek, 30 paź 2018, 15:09

Na pewno jest inne mocowanie na budzie bo automat jest dłuższy .Miałem kiedyś bude po automacie i mocowania tam wypadały dalej. Wyjście na linkę sprzęgła daj takie jak do 4.Ja mam getraga i nie było z tym większego problemu. No i jeśli celujesz w getraga to najlepiej przerobić przy nim wybierak tak żeby wyglądał na 4 biegową skrzynie. Wiem z doświadczenia że to się sprawdza;)
ciotkins
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sobota, 22 paź 2016, 18:58
Imię: Krystian
Lokalizacja: Niemcy

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: ciotkins » czwartek, 22 lis 2018, 13:48

Reasumujac odpowiedzi z obydwu forow:
Kwestia Getraga: a wiec jesli przespawam do karosierii po automacie mocowanie skrzyni biegow, tunel srodkowy oraz przejscie linki sprzegla przez grodz silnika z budy w ktorej byl manual czterobiegowy to bedzie ok?
Kwestia wybieraka jest mi znana, mozna tez kupic gotowy przerobiony w Niemczech.

Dzieki za pomoc
Awatar użytkownika
ROBERT
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1484
Rejestracja: piątek, 14 gru 2007, 07:19
Imię:
Lokalizacja: Silesia

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: ROBERT » czwartek, 22 lis 2018, 14:28

ciotkins pisze:Reasumujac odpowiedzi z obydwu forow:
Kwestia Getraga: a wiec jesli przespawam do karosierii po automacie mocowanie skrzyni biegow, tunel srodkowy oraz przejscie linki sprzegla przez grodz silnika z budy w ktorej byl manual czterobiegowy to bedzie ok?
Kwestia wybieraka jest mi znana, mozna tez kupic gotowy przerobiony w Niemczech.
Dzieki za pomoc
Przespawaj przejście linki sprzęgła, jeśli masz je skąd pozyskać i przy okazji widzisz, w którym miejscu to było w starej budzie, co na manualu jeździła.
Zdemontuj ze skrzyni, którą chcesz założyć wybierak, skręć skrzynię z silnikiem i wsadź do auta sadzając na poduszkach silnika i podpierając skrzynię z dołu.
I tym sposobem widzisz, w którym miejscu wychodzi mocowanie skrzyni do budy- czy warto przespawywać mocowanie, czy może pomotać mocowanie poduszki do skrzyni... jakiś adapter między poduszką a skrzynią...
No i otwór na wybierak dasz radę zaznaczyć z dołu na tunelu.
Przemyśl sprawę z wybierakiem pod kątem nakładki na tunel- czy ją chcesz rzeźbić, czy zostawić ori i wybierak rzeźbić.
Możliwości masz wiele.
Ja bym zostawił ori mocowanie skrzyni w podłodze auta i kombinował z adapterem.
A wybierak...
Jak co komu pasi. Jedni wolą ori długi spod dechy, inni krótki, jak w 5 biegówce.
ROBERT.

Obrazek
ciotkins
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sobota, 22 paź 2016, 18:58
Imię: Krystian
Lokalizacja: Niemcy

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: ciotkins » niedziela, 25 lis 2018, 17:56

Tunel przespawany zostanie z manuala i bede sie bawil ewentualnie z wybierakiem.

Natomist jeszcze raz dla uscislenia sprawa mocowanie skrzyni biegow. Problem jest taki, ze nie kupilem jeszcze Getraga, a po drugie cala mechanike skladam w Niemczech tylko buda jest w drodze do blacharza w Polsce i nie mam jak jednego z drugim przymierzyc. A wiec jak przespawam mocowanie skrzyni do budy z manuala bedzie ok? Kto zakladal Getraga - czy pasowalo to bez przerobek w miejsce 4-ro biegowego manuala?
Awatar użytkownika
Junioross
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 923
Rejestracja: sobota, 17 lis 2007, 20:51
Imię:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: Junioross » niedziela, 25 lis 2018, 19:31

Ja wsadziłem getraga bez przespawywania mocowań skrzyni. Kwestia zrobienia odpowiedniej łapy.
Chociaż jak i tak chcesz spawać tunel to jakby mocowania byłyby z 10-15cm dalej to można by było wykorzystać oryginalną łapę.
Wrogiem nie jest alkohol tylko metabolizm aldehydu octowego...
ciotkins
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sobota, 22 paź 2016, 18:58
Imię: Krystian
Lokalizacja: Niemcy

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: ciotkins » wtorek, 27 lis 2018, 19:23

Sprawa mocowania skrzyni najprawdopodobniej rozwiazala sie sama i obejdzie sie chyba bez ciecia i spawania. Wyczytalem na niemieckim forum, ze wlasnie lapa i cale mocowanie po automacie pasuje pod getraga. I dla przykladu znalazlem taka lape tyle, ze pod Mante B, ktora pasuje pod obydwie skrzynie. Sprzedawca potwierdzil, ze w Mancie A rowniez moge wykorzystac mocowanie z automatu do getraga.

https://www.edelschmiede.com/shop/set-g ... -240-manta

Prosze jeszcze o potwierdzenie: do Getraga potrzebuje walu napedowego rowniez z wersji z automatem?
ODPOWIEDZ