A - CIOTKINS - Krystian

Tu znajdziesz zdjęcia naszych Mant! Ty również możesz zaprezentować swoją Mantę niezależnie od jej stanu.

Moderatorzy: dziad1, YAQB

ciotkins
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sobota, 22 paź 2016, 18:58
Imię: Krystian
Lokalizacja: Niemcy

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: ciotkins » wtorek, 18 lip 2017, 18:49

Pytanie na szybko: Co to za kostka na zdieciu? U mnie nie byla podpieta do niczego.
Obrazek
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4422
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: magic » środa, 19 lip 2017, 08:51

jeśli by to była manta B, to powiedziałbym, że do klimatyzacji.

Nie chce mi sie szukać schematu, ale jak podeślesz, to odpowiem z większą dokładnością.
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
Awatar użytkownika
dziad1
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 3117
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 20:47
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: dziad1 » środa, 19 lip 2017, 17:50

miałeś przycisk pompki pod nogą ? jak nie to może to zstało niepodpięte
Uwaga:
teksty osoby skażone znakiem BMW.
Rozmowa z tym użytkownikiem nie ma większego sensu .

Obrazek
ciotkins
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sobota, 22 paź 2016, 18:58
Imię: Krystian
Lokalizacja: Niemcy

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: ciotkins » piątek, 06 paź 2017, 12:37

Hej
Jestem po rozbiorce silnika na cześci (1.9S). Po wstępnych pomiarach pierwsze pytanie jakie będe miał dotyczy pierścieni, a dokladniej grubości pierwszego od góry. Standardowe wymiary to wiadomo 93mm i grubość pierścieni 2x2x5 mm. U mnie drugi i trzeci jest ok natomiast pierwszy ma luz 0,3mm - rowek ma 2,2 mm szerokości a pierścień grubość 1,9(zużycie). Ma ktoś może dane jaki jest maksymalny luz, domyślam się, że ten jest za duży. ?
ciotkins
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sobota, 22 paź 2016, 18:58
Imię: Krystian
Lokalizacja: Niemcy

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: ciotkins » środa, 11 paź 2017, 20:08

To może jeszcze raz zapytam.. Zna ktoś może dobry sklep internetowy, gdzie mogę zamówić pierścienie grubsze niż standardowe?
Awatar użytkownika
Capri
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 705
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 12:22
Imię:
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: Capri » środa, 11 paź 2017, 20:50

Zadzwoń do CER Motor:
http://www.cermotor.com.pl/wp/pl/kontakt/

Ostatnio rozmawiałem z jednym z menedżerów d/s rozwoju sieci i wiem, że poszerzają ofertę dostawców części do klasycznych silników.
Nie myślę, żeby taki Goetze albo Kolbenschmidt nie miał w katalogach pierścieni do 1.9 CIH.
ciotkins
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sobota, 22 paź 2016, 18:58
Imię: Krystian
Lokalizacja: Niemcy

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: ciotkins » niedziela, 15 paź 2017, 16:11

Capri pisze:Zadzwoń do CER Motor:
http://www.cermotor.com.pl/wp/pl/kontakt/

Ostatnio rozmawiałem z jednym z menedżerów d/s rozwoju sieci i wiem, że poszerzają ofertę dostawców części do klasycznych silników.
Nie myślę, żeby taki Goetze albo Kolbenschmidt nie miał w katalogach pierścieni do 1.9 CIH.

Goetze ma jak najbardziej. Nie ma z tym problemu. Mi chodzilo o to by zamowic pierscien poprostu grubszy z powodu wyrobionego rowku tloka.
Awatar użytkownika
Capri
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 705
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 12:22
Imię:
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: Capri » niedziela, 15 paź 2017, 17:42

Obawiam się, że jeśli chcesz wykorzystać zużyte tłoki z wyrobionym rowkiem, to ratuje Cię dorobienie na zamówienie pod wymiar.
ciotkins
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sobota, 22 paź 2016, 18:58
Imię: Krystian
Lokalizacja: Niemcy

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: ciotkins » niedziela, 15 paź 2017, 19:31

Capri pisze:Obawiam się, że jeśli chcesz wykorzystać zużyte tłoki z wyrobionym rowkiem, to ratuje Cię dorobienie na zamówienie pod wymiar.
O to mi wlasnie caly czas chodzilo :) Poleci ktos moze gdzie mozna takie pierscienie zamowic?
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1139
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: Przemek - GT350TA » niedziela, 15 paź 2017, 21:01

Tomring z Poznania bodajże.
ciotkins
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sobota, 22 paź 2016, 18:58
Imię: Krystian
Lokalizacja: Niemcy

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: ciotkins » środa, 20 gru 2017, 17:14

Hej
Odnosnie mojego 1.9s jedzie akurat kolega do Polski i zabral by moja glowice do planowania. Moja glowica z poczatkowej serii, bez tych dwoch srub do obudowy rozrzadu. Pytanie ile taka glowice planowac i jakie byly wymiary takiej nieplanowanej jeszcze glowicy.
Chce tez przerobic ja na bezolowiowa i wymienic uszczelniacze zaworowe. Czy w szlifierni dobiraja jakies uszczelniacze uniwersalne, czy musze zamowic konkretne do Ciha?
dzieki
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1139
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: Przemek - GT350TA » środa, 20 gru 2017, 18:18

Głowica powinna mieć między 102 a 103 mm wysokości, 1.9S z 69 z 3 podporami wałka ma 102. Planować w zależności czy chcesz zwiększyć stopień sprężania, czyli najpierw musiałbyś zmierzyć objętość komory spalania. Jeśli bez zmiany stopnia to tyle żeby była płaska i nie miała wżerów.
Uważaj na gniazda, w cihach powinny być niskie (maks 5,5 mm), bo można się przebić do kanału wodnego na wydechu.
W zależności od rocznika w głowicy nie ma uszczelniaczy -są gumki na zaworach lub są tylko na prowadnicy ssącej.
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1139
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: Przemek - GT350TA » środa, 20 gru 2017, 18:21

Warto też splanować blok. Ogólnie to wsadziłbym tam zawory z 2.0 zrobił porting itp. ale to takie moje zboczenie.
ciotkins
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sobota, 22 paź 2016, 18:58
Imię: Krystian
Lokalizacja: Niemcy

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: ciotkins » środa, 20 gru 2017, 20:29

Ogolnie planuje w przyszlosci cos mocniejszego - 2.4 lub ten rozwiercony na 2.4. Dlatego teraz chce zlozyc ten silnik bez wydawania fortuny, ale poprostu dobrze zeby jakis czas posluzyl - jezdzil bede w miare mozliwosci na codzien.

Co do uszczelniaczy zaworowych to na niemieckich stronach widze takie dwa rodzaje:
https://www.edelschmiede.com/shop/venti ... ih-einlass
https://www.edelschmiede.com/shop/dicht ... ih-auslass

Ktore i ile sztuk musze zamowic? czy beda mieli takie cos na szlifierni?
Awatar użytkownika
Junioross
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 912
Rejestracja: sobota, 17 lis 2007, 20:51
Imię:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: A - CIOTKINS - Krystian

Post autor: Junioross » środa, 20 gru 2017, 20:48

Potrzebujesz 8 sztuk tych z pierwszego linku. Na szlifierniach zazwyczaj mają uszczelniacze.
Wrogiem nie jest alkohol tylko metabolizm aldehydu octowego...
ODPOWIEDZ