A - RUDY - Daniel

Tu znajdziesz zdjęcia naszych Mant! Ty również możesz zaprezentować swoją Mantę niezależnie od jej stanu.

Moderatorzy: dziad1, YAQB

Awatar użytkownika
rudy
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 395
Rejestracja: poniedziałek, 05 cze 2006, 18:39
Imię:
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: A - RUDY - Daniel

Post autor: rudy » niedziela, 26 lis 2017, 23:21

Powiedzmy ze chodzi o brak trakcji ;)
Ale jeszcze nie powiem dlaczego hehe opony napewno ida do wymiany i wlasnie bedzie to napewno jakis semi slick. Tyle ze wydaje mi sie ze dalej moze byc to za malo i potrzeba jednak czegos ciut wiekszego.
Moze niedlugo wrzuce wiecej szczegolow wiec bedzie mozna sie odniesc co po co i dlaczego :)
Obrazek
Awatar użytkownika
dziad1
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 3117
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 20:47
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: A - RUDY - Daniel

Post autor: dziad1 » poniedziałek, 27 lis 2017, 00:00

:mrgreen:
Moze gąsienicę zainstaluj jak juz masz turbine gazową z leoparda a tak serio nie warto jakiejś 13x9" atsa poszukać albo szerszego
Uwaga:
teksty osoby skażone znakiem BMW.
Rozmowa z tym użytkownikiem nie ma większego sensu .

Obrazek
Awatar użytkownika
bartex1972
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 462
Rejestracja: niedziela, 05 paź 2008, 13:01
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: A - RUDY - Daniel

Post autor: bartex1972 » poniedziałek, 27 lis 2017, 21:34

I ciekawe gdzie zmieści tego 9 calowego atsa
Manta a 2,2
Corsa 2.0 gt
Ascona b ////////................ progres 45%
Awatar użytkownika
rudy
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 395
Rejestracja: poniedziałek, 05 cze 2006, 18:39
Imię:
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: A - RUDY - Daniel

Post autor: rudy » poniedziałek, 27 lis 2017, 22:25

no zastanawiam sie nad 13 i o ile 9cali bedzie trudniej to 8 juz dosc dostepne i wejdzie. oczywiscie co by nie bylo to kwestia tez dobrania et.
sprawa druga to też instalacja większych hamulców przy małej średnicy koła. wiadomo ze przy 13 nie da sie mocno zwiekszyć skutecznosci ( a moze sie myle?)
sprawa trzecia to też kwestia dostępności opony w danym rozmiarze felgi. opona musi byc około 215 - 225 szerokosci a wiadomo ze w 13calach wybór jest mocno ograniczony
Obrazek
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4422
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Re: A - RUDY - Daniel

Post autor: magic » wtorek, 28 lis 2017, 10:36

rudy pisze:no zastanawiam sie nad 13 i o ile 9cali bedzie trudniej to 8 juz dosc dostepne i wejdzie. oczywiscie co by nie bylo to kwestia tez dobrania et.
sprawa druga to też instalacja większych hamulców przy małej średnicy koła. wiadomo ze przy 13 nie da sie mocno zwiekszyć skutecznosci ( a moze sie myle?)
sprawa trzecia to też kwestia dostępności opony w danym rozmiarze felgi. opona musi byc około 215 - 225 szerokosci a wiadomo ze w 13calach wybór jest mocno ograniczony
hamulcami się nie przejmuj, samochody formuły 1 do dziś mają felgi 13" ( ograniczenie, aby nie było zbyt gwałtownych hamowań).

Ja wiem, że to w sumie głupie prównania, bowiem tam hamulce się rozgrzewa etc. Przytoczyłem to tylko aby pokazać, że można.
Oczywiście hamulce na 15" jest łatwiej zdobyć i zastosować, w stosunku do skuteczności przy 13".
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
Awatar użytkownika
ROBERT
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1484
Rejestracja: piątek, 14 gru 2007, 07:19
Imię:
Lokalizacja: Silesia

Re: A - RUDY - Daniel

Post autor: ROBERT » wtorek, 28 lis 2017, 12:02

rudy pisze:z przyczyn niezaleznych odemnie, jestem zmuszony sprzedac mante!
nie no żartuje ;)

ale z przyczyn nie zaleznych odemnie musze zmienic rozmiar kół w mancie na wiekszy. mysle nad 14- 15cali bo wiecej akurat w mancie a to raczej wóz drabiniasty wyjdzie. stąd moja prośba o jakieś podpowiedzi czy sugestie. moze jakies fajne zdjęcia ktoś ma? obecnie wyglada tak
Nie wiem, co Ci polecić do takiego klasyka.
ATS classic w 15" też bywają:
https://www.olx.pl/oferta/ats-classic-1 ... 72fc1f8f72
Taki chiniol?
http://allegro.pl/felgi-15-4x100-bmw-e3 ... ml#thumb/4
Skręcany BBS RS, RM..., a może klasyczny Borbet ''A"?
Albo taki szprychowiec w polerze? https://www.olx.pl/oferta/felgi-exip-r1 ... 72fc1f8f72
Taki multispoke:
https://sprzedajemy.pl/ats-multispoke-c ... nr10582327
Ciężki temat, by wlazło w fabryczne wnęki, nie obcierało i wyglądem zgrywało się z całością.
Arturowe (Dziadowe) szprychowanki są ciekawe.
Tak osobiście skłaniał bym się ku Ronalowi (zawsze mi się podobały, a moja B się nie doczekała):
https://www.oponeo.pl/model-felgi-alumi ... gJQk_D_BwE
ROBERT.

Obrazek
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1139
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: A - RUDY - Daniel

Post autor: Przemek - GT350TA » wtorek, 28 lis 2017, 20:02

Manta A na 15 wygląda jak wóz drabiniasty co pewnie widać na zdjęciach z netu.
Inna sprawa że raczej nie zmieścisz nic więcej niż 205 w nadkola żeby nie obcierało przy skręcie (u mnie tak było, może kwestia złej blacharki).
Jeśli chodzi o trakcję, to nie wiem jak wielkość felgi na nią wpływa, prędzej szerokość opony (do pewnego stopnia, później pogarsza) lub średnica, a 205/50R15 ma mniejszą średnicę niż seryjna opona w SR.
Awatar użytkownika
rudy
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 395
Rejestracja: poniedziałek, 05 cze 2006, 18:39
Imię:
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: A - RUDY - Daniel

Post autor: rudy » wtorek, 28 lis 2017, 21:49

Opona przod to nie problem, moze byc wezsza wiec ocierac nie bedzie. A szeroko musi byc z tylu zeby byla poprawa przyczepnosci. Tak, 13 z wiekszym profilem moze byc wyzsza niz 15 z mniejszym ale raczej tutaj zawszenbierzemy pod uwage nizszy profil opony. Wieksza felga przeklada sie tez na mozliwosc wlozenia wiekszych tarcz/zaciskow. Stad tez cala ta rozmowa zeby wszystko spasowac, wyglad, funkcjonalosc i trakcje ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4422
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Re: A - RUDY - Daniel

Post autor: magic » wtorek, 28 lis 2017, 21:59

ROBERT pisze:
rudy pisze:z przyczyn niezaleznych odemnie, jestem zmuszony sprzedac mante!
nie no żartuje ;)

ale z przyczyn nie zaleznych odemnie musze zmienic rozmiar kół w mancie na wiekszy. mysle nad 14- 15cali bo wiecej akurat w mancie a to raczej wóz drabiniasty wyjdzie. stąd moja prośba o jakieś podpowiedzi czy sugestie. moze jakies fajne zdjęcia ktoś ma? obecnie wyglada tak
Nie wiem, co Ci polecić do takiego klasyka.
ATS classic w 15" też bywają:
https://www.olx.pl/oferta/ats-classic-1 ... 72fc1f8f72
Taki chiniol?
http://allegro.pl/felgi-15-4x100-bmw-e3 ... ml#thumb/4
Skręcany BBS RS, RM..., a może klasyczny Borbet ''A"?
Albo taki szprychowiec w polerze? https://www.olx.pl/oferta/felgi-exip-r1 ... 72fc1f8f72
Taki multispoke:
https://sprzedajemy.pl/ats-multispoke-c ... nr10582327
Ciężki temat, by wlazło w fabryczne wnęki, nie obcierało i wyglądem zgrywało się z całością.
Arturowe (Dziadowe) szprychowanki są ciekawe.
Tak osobiście skłaniał bym się ku Ronalowi (zawsze mi się podobały, a moja B się nie doczekała):
https://www.oponeo.pl/model-felgi-alumi ... gJQk_D_BwE
oj nie, oprócz tego ATS 15 to reszta kompletnie nie nadaje się wg mnie do A w oryginale...

Ale jak pisze Przemyslaw GT350- na 15 jak wóz drabiniasty...

więc pozostają 13"
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
Awatar użytkownika
ROBERT
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1484
Rejestracja: piątek, 14 gru 2007, 07:19
Imię:
Lokalizacja: Silesia

Re: A - RUDY - Daniel

Post autor: ROBERT » środa, 29 lis 2017, 09:48

A tam wóz drabiniasty. Sztywny zawias, 15 ronal R10, niski profil i dobrze klejące gumy, a wtedy :twisted:
Jak coś mniejszego, to może RSL 14'':
https://www.olx.pl/oferta/rsl-mohag-15- ... 00e2b05ee2
Zawsze zostaje szukać starych wzorów Irmschera, albo Zendera, ale znaleźć, to więcej szczęścia, niż rozumu...
ROBERT.

Obrazek
czaki
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 195
Rejestracja: wtorek, 25 cze 2013, 16:28
Imię:
Lokalizacja: Poznań

Re: A - RUDY - Daniel

Post autor: czaki » środa, 29 lis 2017, 20:20

A może zrobić jakiegoś moda?? Np . Wziąć środek z klasycznej i wmontować go w większą obręcz ze stali lub amelinium;). Samochód będzie wyglądał oryginalnie i uzyskasz pożądany efekt.
Awatar użytkownika
rudy
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 395
Rejestracja: poniedziałek, 05 cze 2006, 18:39
Imię:
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: A - RUDY - Daniel

Post autor: rudy » środa, 29 lis 2017, 23:23

auto w turbo. noi mnóstwo pomysłów, a to manta b, a to audi 80 coupe, a moze s4 b5... i tak wkółko. zaczełem szukać manty b ale niestety jakoś to nie wychodziło. albo ja miałem za duże wymagania albo po prostu rynek mant jest już jaki jest.
po wielu myslach i rozmowach staneło na tym że i tak nie mam kiedy jeździć innym autem jak dupowozem wiec zrobimy mante. decyzja zapadła! robimy "leta". i znowu rozsterki czy kupic gotowy silnik i poprostu miec lekko podkreconego leta do ok 250Km czy robić coś wiecej. pod wpływem pewnych propozycji i opinii wybrałem opcję drugą (chociaż dzisiaj juz bym tak nie zrobil...) jako że miałem w garażu kompletnego c20xe to posłużył on jako baza do budowy "leta". i zaczeło się zebranie gratów z garażu i działanie. sprawdzenie bloku wału itp. wszystko okazało sie ok wiec silnik dostał nowe panewki, kute korbowody, sruby arp, nową pompę olejową, nowe uszczelniacze, nowy rozrząd itd. oczywiscie w tym momęcie potrzebna była też miska od 1.8ohc ale i to udało sie zakupic dzięki pomocy Grześka :)

powiedzmy ze slupek był gotowy

Obrazek


puzniej przyszedł czas na skrzynie. padło na omegę b o oznaczeniu HP która ma mieć podobno największą wytrzymałość. do tego nowe sprzęgło sachs od leta.

Obrazek


całość jakoś weszła pod maskę ;)
zaróno kolektor dolotowy i wydechowy został spawany od podstaw. troche podpatrywałem co ludzie robią żeby poprawic osiągi i tak oto ustrugałem własnoręcznie kolektor dolotowy ;)


Obrazek

Obrazek


puzniej jakoś tam poszło kolejne przymiarki i próby


Obrazek

Obrazek


gdy stwierdzilem że jakos to wygląda, trzeba było jeszcze ogarnąć kwestie sprzęgła. niestety manta jako auto leciwe miało sprzęgło na linke a tutaj w omedze niestety hydro. po wielu pomyslach i przymiarkach udało sie cos stworzyć i wyglądało to całkiem naturalnie ;)


Obrazek


let oczywiscie zawsze seryjnie byl w poprzek samochodu, wiec pojawiły się problemy operatora sprzęgła bo omega znowu poisadała kolo dwumasowe, a co za tym idzie inna była odległość do wysprzeglania. udało sie to ogarnąć dystansem pod wysprzęglik :) gdy wszystko zostało ogarnięte, przymierzone, to znowu zostało rozebrane ;) manta pojechała na lakierowanie. poprawilem jakies drobnice powstałą przez 7 lat i auto pozostając


Obrazek

Obrazek


w starym kolorze uzyskało nowy blask :)
iiii spowrotem na warsztat silnik wlozony, i powoli ogaranianie poszczególnych punktów ukladanki. smarowanie turbo, chłodzenie turbo, jako że silnik bedzie generował troche ciepła została też smieniona chłodnica wody. kupiłem nowa od mercedesa tak zeby pasowała mi na szerokość. górną część plastikową odciełem i dospawałem niższą zeby zamknęłą sie maska
i dalej układanka


Obrazek

Obrazek

Obrazek


jako że robiłem juz sporo to stwierdziłem ze chyba zawalcze tez o nowy środek do manty. dlatego wszystko zostało wyjete i dane do obszycia. nowa podsufitka, tylnia pulka, fotele kanapa. i podkusiła mnie również drewniana kierownica :)


Obrazek

Obrazek


po składaniu wssystkiego auto pojechało do warszawy na podłączenie emu. w chwili obecnej auto odpala, turla się i przyspiesza. ale nie jest wystrojone.

Obrazek

Obrazek


trzeba poprawic kilka drobiazgów i oczywiście ogarnąć trakcje o której właśnie toczy się rozmowa :)
Obrazek
Awatar użytkownika
bartex1972
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 462
Rejestracja: niedziela, 05 paź 2008, 13:01
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: A - RUDY - Daniel

Post autor: bartex1972 » czwartek, 30 lis 2017, 09:12

!!! No i jest wkoncu jakis potworek na bazie "A" ale jesli chodzi o mante a to przy tym silniku poleciał bym odrazu w poszerzki z te2800 no i ten most ori aby pstryknie podejrzewam jak otrzyma taką dawke momentu :D
Manta a 2,2
Corsa 2.0 gt
Ascona b ////////................ progres 45%
Awatar użytkownika
bartex1972
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 462
Rejestracja: niedziela, 05 paź 2008, 13:01
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: A - RUDY - Daniel

Post autor: bartex1972 » czwartek, 30 lis 2017, 09:15

A calosc ogarnieta nawet schludnie podejrzewam ze ori sprzęgło z leta sb nie poradzi ile będzie mocy ?bo patrząc po gratach to 300+ ze wzmocnionym dociskiem nie radzi sb znowu ori wysprzeglik
Manta a 2,2
Corsa 2.0 gt
Ascona b ////////................ progres 45%
Awatar użytkownika
ROBERT
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1484
Rejestracja: piątek, 14 gru 2007, 07:19
Imię:
Lokalizacja: Silesia

Re: A - RUDY - Daniel

Post autor: ROBERT » czwartek, 30 lis 2017, 09:39

kufa, chłopie, kawał fajnej roboty.
!!!
Kopara mi opadła.
:twisted:
ROBERT.

Obrazek
ODPOWIEDZ