B - FLAVE - Mateusz

Tu znajdziesz zdjęcia naszych Mant! Ty również możesz zaprezentować swoją Mantę niezależnie od jej stanu.

Moderatorzy: dziad1, YAQB

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Flave
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1193
Rejestracja: piątek, 06 sie 2004, 22:13
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

B - FLAVE - Mateusz

Post autor: Flave » wtorek, 09 paź 2007, 21:47

Opel Manta B 1979r.

Motor : zwykle 1.6 zasilane gazikiem solexa.

Auto ogolnie bez jakis bonusow,taka tam zwykla manta ;)

Oczywiscie sa plany : zawieszenie -80 + Koni gelb,szeroka konczyna i jakis mocny motor.Moze przy okazji jakies gadzety z "bogatszych wersji"

Wiecej pierdol nie przewiduje bo nie lubie gadzeciarstwa,

Obrazek

Własciciela znalazla 11 lipca 1979r Z tego co zdołalem sie dowiedziec byl nim lekarz a auta urywal jako "zabawki" o czym swiadczy przebieg.

Obrazek

Obrazek

Wszystkie przeglady byly wykonwyane i podbijane w tej ksiazeczce serwisowej :

Obrazek

Obrazek

Ostatni przeglad był robiony 23 kwietnia 1985r auto mialo w tedy przebieg 104703 km :!: :!: :!:

Obrazek

16 maja 1989r zostalo wymeldowane z niemieckich rejestrow i trafilo do Polski (dokadniej do zgierza).

Obrazek

Tam auto stalo az do zimy 2005 roku kiedy wzbudzilo soba dosc duze zainteresowanie,cena byla zaporowa,ale moj znajomy cene dosyc mocno "zbil" i zakupil ową Mante.

Obrazek

Obrazek

Trafila do mnie 1 kwietnia 2006r z przebiegiem 135843km.

Obrazek

Po jakis 3 miesiacach jazdy czyms co mialo przypominac mante czas przyszedl na zmiany.
Po prawie pol rocznych pracach blacharsko-lakierniczych oraz drobnych naprawach mechanicznych atuo nabralo troche blasku: :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tutaj zdjecie z tego rocznego skorzecina...przymiarka kończynek :P

Troche za waskie i mega terenowe zawieszenie ale i tak mi sie podoba :mrgreen:

Obrazek

Niestety zdjecia wnetrza mam kiepskie,jakos nigdy nie mogelem sie zmobilizowac zeby je zrobic...
sorry za pseudo dywaniki,to wersja zimowa ktora nistety zostala na lato :oops:

Obrazek

Tutaj kierownica jeszcze przed zmiana na mniejsza...obecnej niestety nie mam zdjec (raid 32 z lat 70 w polerce obszyty czarna skóra)

Obrazek

Tutaj klimatyczny blaupunkt. (zaslepka obok radia zostala zastapiona slicznym zegarkiem VDO i jest juz ladnie spasowany)

Obrazek

Zegary...teraz jest na nich chyba 146 tys z tego co pamietam.

Obrazek

A tu jeszcze jedno zdjecie znalezione na kompie.

Obrazek

Na koniec sezou zlotowego manta otrzymala dwie nagrody :)

Obrazek
Obrazek

W tej chwil zapadla juz w sen zimowy.Jest pare rzeczy do zrobienia przy mechanice i jest troche planow ktore chcial bym zrealizowac.

Zaczolem od remontu silnika. :twisted:
Obrazek
Obrazek

Co dalej zobaczymy.napewno beda dalsze relacje garazowe.

Pozdrawiam
Mateusz.
Ostatnio zmieniony piątek, 13 cze 2014, 19:19 przez Flave, łącznie zmieniany 1 raz.
MarcinD.
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 2682
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 10:11
Imię:
Lokalizacja: Sulejooveck
Kontakt:

Post autor: MarcinD. » środa, 10 paź 2007, 07:05

To jest najladniejsza manta ostatnich czasow jaka widzialem (nie zapsuta)
ale zamontowanie w niej 3.0 moze to zmienic :/
Never believe the guy next to you at Esso bar, when he's talking about his 160hp 2.2E "by little tricks".
Harri Salminen
Awatar użytkownika
bast1
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 550
Rejestracja: środa, 19 maja 2004, 20:14
Imię: Agata
Lokalizacja: Warszawa/Sulejówek
Kontakt:

Post autor: bast1 » środa, 10 paź 2007, 07:49

tak dobrze udokumentowane pochodzenie starego samochodu w tym kraju to ogromny rarytas i moge tylko zazdroscic.
doskonala podstawa do utrzymania w oryginale, ktorych nie ma juz na swiecie zbyt wiele... (tuning Mant zaczal sie przeciez w chwile po wypuszczeniu ich na rynek>>skutek: trudno o auto bez przerobek, zmienionego wyposazenia, itp.)
innymi slowy-jest swietna, nie zniszcz tego!!
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić. Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego, który jest tylko realistą." - H.Jacson Brown Jr.
Awatar użytkownika
mcgregor
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 838
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:27
Imię:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: mcgregor » środa, 10 paź 2007, 08:06

Spokojnie, Flave wie, co robi. Myśle, że na wiosennym zlocie się nie zawiedziemy :D
MRT
Mrozu
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 108
Rejestracja: wtorek, 17 kwie 2007, 19:34
Imię:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Mrozu » środa, 10 paź 2007, 20:30

gleba i koniczynki z zewnatrz i tylko tego jej brakuje :) a pod maska te szesc garkow jak najbardziej pasuje :D
Awatar użytkownika
Flave
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1193
Rejestracja: piątek, 06 sie 2004, 22:13
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Flave » środa, 10 paź 2007, 22:59

MarcinD. pisze:
ale zamontowanie w niej 3.0 moze to zmienic :/
Tez mialem na poczatku takie mysli ale przekonalem sie juz do 3.0.

Mialo byc na poczatku 1.9 niestety z braku dostepnosci do takich silnikow mialo byc pozniej 2.0 oczywiscie wszystko gaznikowe.Niestety nawet najlepsze 2.0 nie odda takich wrazen dzwiekowych jak 6 cylindrow.Motor bedzie wsadzony bez inwazyjnie,nie bedze nic ciete ani spawane.Buda zostaje wlasciwie nie zmieniona (trzeba bedzie tylko troche przerobic mocowanie chlodnicy) ,wiec zawsze mozna wrocic do orginalu.Druga sprawa nie nawidze wtryskow,dlatego silnik co by potrzymac klimat tej manty bedzie zasilany na poczatku jednym gaznikiem,pozniej jak tylko dorwe kolektor bedzie zamontowany zestaw z commodore A coupe GS czyli dwa podwojne zenity.

Przy 3.0 nie chodzi mi glownie o osiagi a o kulture pracy silnika,to auto nigdy nie bylo i nie bedzie uzywane do nie wiadomo jakis sportow.
bast1 pisze:skutek: trudno o auto bez przerobek, zmienionego wyposazenia, itp.)
U mnie napewno bedzie zmienione zawieszenie i felga jesli chodzi o zewnetrzne walory.Nie widze sie w aucie piejacym jak woz drabiniasty i na oponkach rodem z kolarki ;) :P
mcgregor pisze: Myśle, że na wiosennym zlocie się nie zawiedziemy :D
Mam nadzieje,ze sie wyrobie bo troche jest planow do wykonania. ;)
Filip
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 2928
Rejestracja: poniedziałek, 23 cze 2003, 10:32
Imię: Filip
Lokalizacja: ***
Kontakt:

Post autor: Filip » czwartek, 11 paź 2007, 07:51

Flave na twoim miejscu zapodałbym jednak 2.4 i pozostawił pokrywe zaworów tą którą masz (takie małe oszustwo) Tak naprawę niewiele osób będzie świadomych że to nie oryginał. CIH 4 cyl też potrafi kulturalnie chodzić po remoncie. Ostatnio dane było mi popatrzeć na 2.4 po 60 000 we frontierze. Byłem w szoku że ten silnik potrafi tak cicho i równo pracować.
Awatar użytkownika
bast1
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 550
Rejestracja: środa, 19 maja 2004, 20:14
Imię: Agata
Lokalizacja: Warszawa/Sulejówek
Kontakt:

Post autor: bast1 » czwartek, 11 paź 2007, 07:56

przkre to co piszesz.
jak dla mnie 3.0 mozna wsadzac do czegos co do oryginalu pretendowac nie moze z wiadomych wzgledow (brak papierow, tabliczki znamionowej, liczne zmiany itp.). wtedy mozna przerobic cos na taki woz jaki nam sie marzy-mocna, zglebiona popierdalaczka do zabawy. w innych przypadkach to dla mnie karygone świetokradztwo -jak domalowanie Mona Lisie wąsow...
moze Mona Lisa nie jest piekna, ale za to wartosciowa, bo jedyna i prawdziwa.
widac podejscie do zabytkowej motoryzacji mamy inne. szkoda tej Manty.
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić. Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego, który jest tylko realistą." - H.Jacson Brown Jr.
Filip
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 2928
Rejestracja: poniedziałek, 23 cze 2003, 10:32
Imię: Filip
Lokalizacja: ***
Kontakt:

Post autor: Filip » czwartek, 11 paź 2007, 07:58

Nie doczytałem że nie lubisz wtrysków. W takim razie pozostaw głowicę od gaźnikowego ciha. Nic nie stoi na przeszkodzie do złożenia 2.4 na gaźniczku.
MarcinD.
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 2682
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 10:11
Imię:
Lokalizacja: Sulejooveck
Kontakt:

Post autor: MarcinD. » czwartek, 11 paź 2007, 08:10

w Imotec`u z 2.0 chwala sie ze wyciagaja ponad 190ps

http://www.imotecgmbh.de/PS-Bausatze/CI ... h_2_0.html

jesli nie chodzi Ci o moc 150ps z 1.9 to realne polaczenie przyjemnosci z kulturalna praca motoru.
Never believe the guy next to you at Esso bar, when he's talking about his 160hp 2.2E "by little tricks".
Harri Salminen
Awatar użytkownika
Def
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1099
Rejestracja: poniedziałek, 19 sty 2004, 19:33
Imię:
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Def » czwartek, 11 paź 2007, 08:42

Bedziesz musiał pociąć pas przedni żeby wrzucić chłodnicę niestety. No i bardzo trudno będzie wyszukać punkt pomiędzy nie cięciem maski a nie ciągnięciem miską olejową po asfalcie. Szczególnie przy -80.
Pozdrawiam i powodzenia!
Commodore A GS 2,8l 1968r.
Etap 0.1 - reanimacja układu zasilania paliwem
Awatar użytkownika
Jarek_Danzig
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 476
Rejestracja: czwartek, 25 gru 2003, 00:00
Imię:
Lokalizacja: Elbing
Kontakt:

Post autor: Jarek_Danzig » czwartek, 11 paź 2007, 13:43

powiedzieć komuś, ze ma ładną chromową mante B, to od razu 30 wsadza...
Obrazek Mały hatchback obrasta kurzem :[
Awatar użytkownika
Flave
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1193
Rejestracja: piątek, 06 sie 2004, 22:13
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Flave » czwartek, 11 paź 2007, 15:34

Widac mamy inne podejscie do tematu,ale szczerze malo mnie to ineteresuje.Jesli przyjdzie kiedys ten dzien kiedy stwierdze mieliscie racje (a jest to praktyczeni nie mozliwe) to powyjmuje graty 3.0 i wrzuce orginalne 1.6 ktore bedzie lezec w garazu.
Jarek_Danzig pisze:powiedzieć komuś, ze ma ładną chromową mante B, to od razu 30 wsadza...
Mozesz rozwinac ta mysl,bo nie bardzo rozumiem co ma piernik do wiatraka?
Awatar użytkownika
B CC 1979
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1689
Rejestracja: środa, 18 lut 2004, 19:34
Imię: Marcin
Lokalizacja: AUGUSTÓW!
Kontakt:

Post autor: B CC 1979 » czwartek, 11 paź 2007, 16:08

Flave pisze:
Jarek_Danzig pisze:powiedzieć komuś, ze ma ładną chromową mante B, to od razu 30 wsadza...
Mozesz rozwinac ta mysl,bo nie bardzo rozumiem co ma piernik do wiatraka?
jak to co - powstaje kolejna chromowa bestia :lol:
Opel Manta B CC 1979
Awatar użytkownika
norbi
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1593
Rejestracja: wtorek, 19 sie 2003, 20:27
Imię: norbert
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: norbi » czwartek, 11 paź 2007, 18:14

Śliczna mancioszka. Jak dla mnie to koniczyny + 1.9 i tyle.

Wiadomo co oryginał to oryginał ale ufam Mateuszowi i jestem pewien że jeszcze nam szczęki opadną. Szczególnie że auto zrobione będzie wg. niemieckiej szkoły.
czerwona B2 ecopower 16/9J Tronic 5.5 SUPERSPRINT 2,75"
http://www.mantaclub.pl/forum3/viewtopi ... =28&t=6133
ODPOWIEDZ