B - FLAVE - Mateusz

Tu znajdziesz zdjęcia naszych Mant! Ty również możesz zaprezentować swoją Mantę niezależnie od jej stanu.

Moderatorzy: dziad1, YAQB

Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4418
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Re: B - FLAVE - Mateusz

Post autor: magic » czwartek, 14 sty 2016, 10:50

Flave pisze:Tu nie chodzi w tym przypadku czy są lepsze czy gorsze tylko o to, że te są z kutego aluminium, są połowę lżejsze ale największa ich zaleta to, że da się je wypolerować. ;)

A ogólnie to mając felgi 3 częściowe można lepiej dopasować ET oraz szerokości bębnów i rantów. Składasz jak klocki lego. ;)

dobrze, dobrze, dopiero zbieram dane,

a te stare ranciki nie są na sprzedaż?
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
Awatar użytkownika
B CC 1979
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1679
Rejestracja: środa, 18 lut 2004, 19:34
Imię: Marcin
Lokalizacja: AUGUSTÓW!
Kontakt:

Re: B - FLAVE - Mateusz

Post autor: B CC 1979 » czwartek, 14 sty 2016, 12:59

Flave pisze:Tu nie chodzi w tym przypadku czy są lepsze czy gorsze tylko o to, że te są z kutego aluminium, są połowę lżejsze ale największa ich zaleta to, że da się je wypolerować. ;)

A ogólnie to mając felgi 3 częściowe można lepiej dopasować ET oraz szerokości bębnów i rantów. Składasz jak klocki lego. ;)
A co w razie wypadku/stłuczki ??
ma to jakąkolwiek homologację ? - Pytam bo żyjemy w dziwnych czasach i rzeczoznawcy przy wycenach auta strasznie kręcą np stosujac normy uznaniowe co do powłok lakieru czy wieku opon...
Opel Manta B CC 1979
Awatar użytkownika
baro
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 529
Rejestracja: wtorek, 11 lis 2014, 21:43
Imię: Bartek
Lokalizacja: Zakrzow/malopolskie

Re: B - FLAVE - Mateusz

Post autor: baro » czwartek, 14 sty 2016, 14:18

Bardzo podoba mi sie projekt tych felg, rozumiem ze dokumantacja zdjeciowa tego wyrobu jest tajna :P i zostanie nam pokazany wyrób końcowy coby nie udostępniać technologi :P ???
Awatar użytkownika
Flave
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1193
Rejestracja: piątek, 06 sie 2004, 22:13
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: B - FLAVE - Mateusz

Post autor: Flave » czwartek, 14 sty 2016, 14:39

magic pisze:
a te stare ranciki nie są na sprzedaż?
Całe felgi właściwie już sprzedałem.
B CC 1979 pisze: A co w razie wypadku/stłuczki ??
ma to jakąkolwiek homologację ? - Pytam bo żyjemy w dziwnych czasach i rzeczoznawcy przy wycenach auta strasznie kręcą np stosujac normy uznaniowe co do powłok lakieru czy wieku opon...
Oczywiście, że nie mają. Żadna z tego typu felg nie ma homologacji. Ale tak szczerze mówiąc, znasz rzeczoznawcę który wpadł by na pomysł sprawdzania homologacji felgi lub sprawdzenia tego co jest wybite na feldze z danymi producenta? Póki nie mamy czegoś na wzór TUVu to nie ma o czym rozmawiać. Na rotorze są wybite dane ale kto będzie wiedział co i po co tam jest... na pewno nie rzeczoznawca z firmy ubezpieczeniowej lub diagnosta. Żyjemy w czarnej d.... Nawet wiele ludzi znających się choć trochę na motoryzacji często myśli, że śruby to imitacje... :lol:
baro pisze:Bardzo podoba mi sie projekt tych felg, rozumiem ze dokumantacja zdjeciowa tego wyrobu jest tajna :P i zostanie nam pokazany wyrób końcowy coby nie udostępniać technologi :P ???
Nic nie jest tajne... wręcz przeciwnie wszystko jest dostępne w internecie. Ostatnio felgi customowe są bardzo w modzie. Nawet można bez problemu kupić bębny jak i rotory jeszcze bez nawiertów. Tak samo odpowiednie śruby to skręcania. Jedynym problemem są rotory ale jak się ma łeb na miejscu i dostęp do sprzętu to zrobienie takich felg to pikuś. Jedynie trzeba mieć trochę zaplecza finansowego.


http://www.sklep.czescidofelg.pl/
Awatar użytkownika
Flave
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1193
Rejestracja: piątek, 06 sie 2004, 22:13
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: B - FLAVE - Mateusz

Post autor: Flave » środa, 24 lut 2016, 19:17

Pozazdrościłem Norbiemu a przy okazji trafiły się w lepszej cenie niż od producenta więc aż wstyd było nie kupić. ;)

StrongFlex

Obrazek

Jeszcze muszę dorobić tuleje do amorów ale to już zrobię z tego wałka co kupiłem.
Awatar użytkownika
dziad1
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 3117
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 20:47
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: B - FLAVE - Mateusz

Post autor: dziad1 » środa, 24 lut 2016, 20:28

zmień hosting bo ci zdjęcia nie robią
np proponuje imgura
------
zdjęcia poprawione
flave ma problemy z hostingiem wklejamy na bieżąco nowe zdjęcia
Uwaga:
teksty osoby skażone znakiem BMW.
Rozmowa z tym użytkownikiem nie ma większego sensu .

Obrazek
MarcinD.
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 2673
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 10:11
Imię:
Lokalizacja: Sulejooveck
Kontakt:

Re: B - FLAVE - Mateusz

Post autor: MarcinD. » środa, 24 lut 2016, 20:45

dziad1 pisze:zmień hosting bo ci zdjęcia nie robią
np proponuje imgura

albo wrzuć na forum jako załacznik
Never believe the guy next to you at Esso bar, when he's talking about his 160hp 2.2E "by little tricks".
Harri Salminen
Awatar użytkownika
Flave
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1193
Rejestracja: piątek, 06 sie 2004, 22:13
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: B - FLAVE - Mateusz

Post autor: Flave » środa, 24 lut 2016, 22:37

Mam jeszcze jedną ciekawą fotkę. Nadal na etapie roboczym ale już jakiś zarys mniej więcej widać. Na dniach będę zamawiał nowe śrubki.

Obrazek
Awatar użytkownika
Flave
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1193
Rejestracja: piątek, 06 sie 2004, 22:13
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: B - FLAVE - Mateusz

Post autor: Flave » sobota, 27 lut 2016, 17:58

Udało mi się dokupić dolne sworznie innej firmy niż Kager...
Oczywiście Ruville to też "pakowacz" lecz wydaje mi się, że jakościowo względne rzeczy wrzucają w swoje pudła. Niestety górnych sworzni już nie znalazłem sensownej firmy. Ktoś ma jakiś pomysł skąd kupić coś lepszego od Kagera? Nie mówię, że ma być Lemforder... ;)

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
dziad1
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 3117
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 20:47
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: B - FLAVE - Mateusz

Post autor: dziad1 » sobota, 27 lut 2016, 22:05

A kager to syf syfów ?
Uwaga:
teksty osoby skażone znakiem BMW.
Rozmowa z tym użytkownikiem nie ma większego sensu .

Obrazek
Awatar użytkownika
Flave
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1193
Rejestracja: piątek, 06 sie 2004, 22:13
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: B - FLAVE - Mateusz

Post autor: Flave » sobota, 27 lut 2016, 22:44

TAK! ;)
Awatar użytkownika
Adaśko
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1463
Rejestracja: piątek, 04 lut 2005, 23:57
Imię: Adam
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Re: B - FLAVE - Mateusz

Post autor: Adaśko » niedziela, 28 lut 2016, 00:14

Chyba coś miałem. Poszukam.
Obrazek

Brakuje mi braku rdzy...
Awatar użytkownika
norbi
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1587
Rejestracja: wtorek, 19 sie 2003, 20:27
Imię:
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: B - FLAVE - Mateusz

Post autor: norbi » niedziela, 28 lut 2016, 08:31

Rozmyślałeś nad poliuretanem łączącymi wózek z nadwoziem? Ja temat odpuściłem ale po nocach mi się śni. Chociaż u Ciebie jeśli ładne to może zostawić gumowe i dać karoserii jakieś tłumienie.

Sworznie górne napiszę Ci wieczorem ale też nic hi end nie udało się znaleźć. Dolny lemforder wymieniałeś mi osobiście :mrgreen:
czerwone B2 ecopower 16/9J Tronic 5.5 SUPERSPRINT 2,75"
http://www.mantaclub.pl/forum3/viewtopi ... =28&t=6133
Awatar użytkownika
Adaśko
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1463
Rejestracja: piątek, 04 lut 2005, 23:57
Imię: Adam
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Re: B - FLAVE - Mateusz

Post autor: Adaśko » niedziela, 28 lut 2016, 09:53

dziad1 pisze:A kager to syf syfów ?
Flave pisze:TAK! ;)
Bez przesady. Moja Manta jeździ na nich od rekonwalescencji i nic się nie dzieje, koła przednie na miejsach. Na corocznych ścieżkach zdrowia żadnych luzów. Poza tym z tymi pakowaczami to nigdy prawdy nie dojdziesz, w ogóle to nie potrafię zrozumieć tej praktyki tworzenia nowych marek.

PS. Znalazłem dolny Ocap i górny Tecnorot.
Obrazek

Brakuje mi braku rdzy...
Awatar użytkownika
Flave
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1193
Rejestracja: piątek, 06 sie 2004, 22:13
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: B - FLAVE - Mateusz

Post autor: Flave » poniedziałek, 29 lut 2016, 08:33

norbi pisze:Rozmyślałeś nad poliuretanem łączącymi wózek z nadwoziem? Ja temat odpuściłem ale po nocach mi się śni. Chociaż u Ciebie jeśli ładne to może zostawić gumowe i dać karoserii jakieś tłumienie.

Sworznie górne napiszę Ci wieczorem ale też nic hi end nie udało się znaleźć. Dolny lemforder wymieniałeś mi osobiście :mrgreen:

Tak, myślałem o tym ale muszę pierw rozebrać to co mam na samochodzie i dopiero dalej będę kombinował.

Adaśko pisze:
dziad1 pisze:A kager to syf syfów ?
Flave pisze:TAK! ;)
Bez przesady. Moja Manta jeździ na nich od rekonwalescencji i nic się nie dzieje, koła przednie na miejsach. Na corocznych ścieżkach zdrowia żadnych luzów. Poza tym z tymi pakowaczami to nigdy prawdy nie dojdziesz, w ogóle to nie potrafię zrozumieć tej praktyki tworzenia nowych marek.

PS. Znalazłem dolny Ocap i górny Tecnorot.

Adaśko, to, że manta jeździ na Kagerze to żaden wyczyn bo biorąc pod uwagę liczbę km jakie pokonujemy to nawet zakrzywiony gwóźdź by się tam sprawdził. Oczywiście nie ma co przesadzać bo Kager może czasem wsadzić tam coś lepszego i będzie działać lecz jest to loteria. Chociaż biorąc pod uwagę cenę ich produktów to szału tam nie będzie.

Dla porównania podam przykład na łącznikach stabilizatora w dupowozie. Jak kupiłem samochód były wywalone więc pomyślałem, że łącznik to łącznik i nie ma co się spinać. Kager był tani więc jak coś nie szkoda było go wyrzucić. Efekt: miesiąc czasu i były już słyszalne stuki na przechyłach. Po Kagerze poszło Febi (następny pakowacz od już paru ładnych lat). Pół roku i to samo jak w przypadku Kagera. Na koniec zamontowałem oryginał i póki co dwa lata spokoju.

Oczywiście przy przebiegach rzędu tysiąc km rocznie tak jak wspomniałem wcześniej, każdy zamiennik by się sprawdził. Tylko po co się później denerwować rozpinając ładnie polakierowanie zawieszenie. ;)

Odbiegając od tematu sworzni wahaczy. Podczas remontu karoserii zamontowałem końcówki drążków kierowniczych mooga i może akurat źle trafiłem ale po dwóch latach postoju auta gumki ochronne postanowiły się samoistnie zbiodegradować. :) Jednym słowem rozpadły się. O teknorocie słyszałem podobne opinie.

Oczywiście na ruvillu też widnieją napisy quality German. A na naklejce 3 cm dalej, produkcja: Turcja. Co oczywiście chyba dzisiaj już nikogo nie dziwi. :)
ODPOWIEDZ