B - NORBI - Norbert

Tu znajdziesz zdjęcia naszych Mant! Ty również możesz zaprezentować swoją Mantę niezależnie od jej stanu.

Moderatorzy: dziad1, YAQB

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1139
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: Przemek - GT350TA » sobota, 27 sie 2016, 08:36

Most manty czy capri rozleci się z tą mocą.
MarcinD.
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 2674
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 10:11
Imię:
Lokalizacja: Sulejooveck
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: MarcinD. » sobota, 27 sie 2016, 12:37

Przemek - GT350TA pisze:Most manty czy capri rozleci się z tą mocą.
a co on będzie miał więcej niż manta 400 ??
Most trzeba zmodyfikować i wytrzyma.
Never believe the guy next to you at Esso bar, when he's talking about his 160hp 2.2E "by little tricks".
Harri Salminen
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1139
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: Przemek - GT350TA » sobota, 27 sie 2016, 15:33

Manta 400 ma chyba inny most niż seria?
MarcinD.
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 2674
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 10:11
Imię:
Lokalizacja: Sulejooveck
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: MarcinD. » sobota, 27 sie 2016, 17:05

Przemek - GT350TA pisze:Manta 400 ma chyba inny most niż seria?
no trochę inny, ale sądzę że orginał wystarczyło by np. utwardzić półosie i założyć grubszy wał w tubie (nie wiem jak inaczej to nazwać) Powinno to wszytko wytrzymać 300ps.
Orginalny na pewno 200 wytrzymuje bez kłopotu.
Never believe the guy next to you at Esso bar, when he's talking about his 160hp 2.2E "by little tricks".
Harri Salminen
Awatar użytkownika
bartex1972
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 462
Rejestracja: niedziela, 05 paź 2008, 13:01
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: bartex1972 » sobota, 27 sie 2016, 20:26

Miałem pytać o to samo co zrobić aby seryjny sztywny most wytrzymał 300ps pólosie wzmocniony wałek do tego szpera z dużą głową Czy przypadkiem nie wyjdzie taniej skrócić most z jakiegoś amerykańskiego v8 lub volvo?
Manta a 2,2
Corsa 2.0 gt
Ascona b ////////................ progres 45%
Awatar użytkownika
Junioross
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 912
Rejestracja: sobota, 17 lis 2007, 20:51
Imię:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: Junioross » sobota, 27 sie 2016, 20:48

W asconie 3.0 v6 biturbo most z manty 2.0 wytrzymał chwilę.
Mam nadzieję, że Bykownik nie obrazi się za zapożyczenie zdjęć.
Obrazek Obrazek
Wrogiem nie jest alkohol tylko metabolizm aldehydu octowego...
Awatar użytkownika
Moćk
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 917
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 13:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: Moćk » sobota, 27 sie 2016, 21:04

U mnie oryginalny most z 1,9 automatic ze szperą z omegi a 2.0 wytrzymal 5tyś km przy 216KM i niezbyt intensywnym katowaniu.
Przy mocach zblizonych do 200, następnym razem od razu bym myslal o moście z BMW e30
Lemming of the BDA
Awatar użytkownika
bartex1972
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 462
Rejestracja: niedziela, 05 paź 2008, 13:01
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: bartex1972 » niedziela, 28 sie 2016, 01:30

No tak ale ja nie chce ingerować w konstrukcje auta ma zostać oryginał żadnych łamanych belek ma być sztywny most! Jak to było w 400? Bykownik możesz podzielić się tym jak jest u Ciebie? Obczaiłem ze w jeepie cherokee 4.0 pierwszych generacji jest most całkiem zbliżonych rozmiarów i ze szperą ale jak ma się przełożenie do osobówki i działanie tej szpery jeszcze nie sprawdziłem
Manta a 2,2
Corsa 2.0 gt
Ascona b ////////................ progres 45%
Awatar użytkownika
bartex1972
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 462
Rejestracja: niedziela, 05 paź 2008, 13:01
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: bartex1972 » niedziela, 28 sie 2016, 01:34

Senator a1 3.0 z tego co wiem tez miał sztywny dyfer i szpere na duzej głowie może warto poszukać cos takiego i skrócić?
Manta a 2,2
Corsa 2.0 gt
Ascona b ////////................ progres 45%
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1139
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: Przemek - GT350TA » niedziela, 28 sie 2016, 07:59

Senator nie miał sztywnego mostu. Manta 400 miała most z commodore gs/e, most z manty nie ma z nim ani jednej wspólnej części o ile kojarzę. Most z jeepa pewnie będzie za szeroki, podobnej szerokości jest most z volvo 240, nie ma do niego tanich płytkowych szper, najtańsze są torseny w stanach. Jest też oryginalne rozwiązanie volvo zwane g80 locker, blokuje oba koła podczas poślizgu do prędkości ok 40km/h, dobre w teren na drogę i tor kompletnie nieprzewidywalne.
MarcinD.
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 2674
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 10:11
Imię:
Lokalizacja: Sulejooveck
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: MarcinD. » niedziela, 28 sie 2016, 08:29

Junioross pisze:W asconie 3.0 v6 biturbo most z manty 2.0 wytrzymał chwilę.
......................
Konrad swoje 3.0 24v upalał ostro na orginalnym moście, tyle że ze szperą quife.
A ten most Bykownika był ze szperą ?? czemu ukręciła się jedna półoś ? Pewno w momencie palenia laka w koło, bo nie sądzę by jadąc na wprost. Warto pamiętać, że rozmawiamy o elementach które mają dość spory wiek i ilość przejechanych kilometrów za sobą.

Nadal sądzę, że orginalny most ze sprawną szperą i wzmocnionymi bebechami powinien spokojnie ponad 200 wytrzymać.
Never believe the guy next to you at Esso bar, when he's talking about his 160hp 2.2E "by little tricks".
Harri Salminen
Awatar użytkownika
Krzychu
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 107
Rejestracja: czwartek, 28 mar 2013, 11:21
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: gorzów wlkp

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: Krzychu » niedziela, 28 sie 2016, 10:45

Most Byka był zaspawany i dostawał straszne baty sami byliśmy w szoku że tyle wytrzymywał tym bardziej że nic z nim nie robił tz. nie remontował nie wymieniał łożysk tylko dolewał olej bo się pocił. Dlatego do mojej Manty chcę kompletny most po "remoncie" który powinien wytrzymać pod 250 KM
Opel Manta B V6
Obrazek
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4422
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: magic » poniedziałek, 29 sie 2016, 08:42

Przemek - GT350TA pisze:Manta 400 ma chyba inny most niż seria?
manta 400 miała całe tylne zawieszenie z commodore. razem z mostem, który wtedy jeszcze był sztywny.

mosty z manty spokojnei wytrzymuję po 200 KM, ale to nie moc je niszczy, ale moment.
Mosty z capri sa tak słabe, że szkoda gadać. One się rozsypują od seryjnych silników.
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
Awatar użytkownika
bartex1972
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 462
Rejestracja: niedziela, 05 paź 2008, 13:01
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: bartex1972 » czwartek, 01 wrz 2016, 20:36

Tak ale z Commodore A czy B? Podchodzi do tego Szpera np z omy 3000?
Manta a 2,2
Corsa 2.0 gt
Ascona b ////////................ progres 45%
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4422
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: magic » czwartek, 01 wrz 2016, 21:44

commo A, an sztywnym moście. B miało już chyba wahacze.
Nie wiem czy podchodzi szpera z omegi. Być może.
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
ODPOWIEDZ