B - NORBI - Norbert

Tu znajdziesz zdjęcia naszych Mant! Ty również możesz zaprezentować swoją Mantę niezależnie od jej stanu.

Moderatorzy: dziad1, YAQB

Awatar użytkownika
norbi
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1587
Rejestracja: wtorek, 19 sie 2003, 20:27
Imię:
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: norbi » wtorek, 20 cze 2017, 09:02

Petercali pisze:co to za miska olejowa i do czego ta rurka miedziana?
Rurka z czystej stali tylko kolor miedziany miała chwilowo. Miske rzeźbił Andy :twisted:
czerwone B2 ecopower 16/9J Tronic 5.5 SUPERSPRINT 2,75"
http://www.mantaclub.pl/forum3/viewtopi ... =28&t=6133
Awatar użytkownika
norbi
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1587
Rejestracja: wtorek, 19 sie 2003, 20:27
Imię:
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: norbi » wtorek, 24 paź 2017, 22:43

Przerobione mocowanie lewarka na gotowo.

Obrazek
Obrazek


Udało się wkomponować drążek hamulca ręcznego tuż przy kierownicy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wał mantowy z dospawaną częścią od omegi.

Obrazek

Nowe szpilki oraz finalny montaż odwróconego kolektora wydechowego.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Hamulce to zestaw z omegi A 296mm

Obrazek

Nowe reflektory.

Obrazek
Obrazek

Prezent od Andyego:

Obrazek
Obrazek
czerwone B2 ecopower 16/9J Tronic 5.5 SUPERSPRINT 2,75"
http://www.mantaclub.pl/forum3/viewtopi ... =28&t=6133
Awatar użytkownika
Junioross
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 912
Rejestracja: sobota, 17 lis 2007, 20:51
Imię:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: Junioross » środa, 25 paź 2017, 06:21

Super, spory progres.
Przy okazji zdradź od czego maglownicę chcesz adaptować?
Wrogiem nie jest alkohol tylko metabolizm aldehydu octowego...
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4423
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: magic » czwartek, 26 paź 2017, 08:51

duże postępy,

a mam jedno pytanie- czy wał ma tylko 1 przegub kardana?
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
Awatar użytkownika
norbi
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1587
Rejestracja: wtorek, 19 sie 2003, 20:27
Imię:
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: norbi » piątek, 27 paź 2017, 16:51

magic pisze:duże postępy,

a mam jedno pytanie- czy wał ma tylko 1 przegub kardana?
Tak, i gumowy tłumik drgań przy skrzyni. Może to nie zadziałać ?
czerwone B2 ecopower 16/9J Tronic 5.5 SUPERSPRINT 2,75"
http://www.mantaclub.pl/forum3/viewtopi ... =28&t=6133
brzozi78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: piątek, 30 gru 2016, 21:29
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: brzozi78 » piątek, 27 paź 2017, 19:43

Powinny być dwa krzyżaki i wał na sztywno ze skrzynią,czyli bez gumy. Zwłaszcza że masz turbo.
Awatar użytkownika
MantaFan
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 98
Rejestracja: niedziela, 17 wrz 2006, 08:00
Imię: Bartek
Lokalizacja: Żukowo
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: MantaFan » sobota, 28 paź 2017, 11:31

Gratuluję, świetny projekt, opatentuj te modyfikacje, też mi się marzy mocna Manta :)
Manta najfajniejsze auto na świecie :-)
MarcinD.
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 2674
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 10:11
Imię:
Lokalizacja: Sulejooveck
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: MarcinD. » sobota, 28 paź 2017, 12:53

no, Norbert................ ! super robota ! , ale będzie samolot.
Never believe the guy next to you at Esso bar, when he's talking about his 160hp 2.2E "by little tricks".
Harri Salminen
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4423
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: magic » niedziela, 29 paź 2017, 18:37

norbi pisze:
magic pisze:duże postępy,

a mam jedno pytanie- czy wał ma tylko 1 przegub kardana?
Tak, i gumowy tłumik drgań przy skrzyni. Może to nie zadziałać ?
Przy tej różnicy osiowości: silnik i skrzynia do mostu- tak. Ma to szansę na urwanie. Dodatkowo tylko 1 pprzegub wprowadza nierownomierna predkość kątowową. Zabójstwo dla mostu i trakcji.
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
Awatar użytkownika
norbi
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1587
Rejestracja: wtorek, 19 sie 2003, 20:27
Imię:
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: norbi » czwartek, 02 lis 2017, 17:08

MantaFan pisze:Gratuluję, świetny projekt, opatentuj te modyfikacje, też mi się marzy mocna Manta :)

Wystarczy znajomy tokarz oraz operator tiga i marzenia się spełniają :mrgreen:
czerwone B2 ecopower 16/9J Tronic 5.5 SUPERSPRINT 2,75"
http://www.mantaclub.pl/forum3/viewtopi ... =28&t=6133
Awatar użytkownika
norbi
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1587
Rejestracja: wtorek, 19 sie 2003, 20:27
Imię:
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: norbi » piątek, 03 lis 2017, 18:34

Panel z zegarami zamiast radia i zegarka gotowy :wink:

Obrazek
czerwone B2 ecopower 16/9J Tronic 5.5 SUPERSPRINT 2,75"
http://www.mantaclub.pl/forum3/viewtopi ... =28&t=6133
brzozi78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: piątek, 30 gru 2016, 21:29
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: brzozi78 » piątek, 03 lis 2017, 19:57

Nie lepiej było dać tam zegarów vdo były by bardziej w klimacie.
Generalnie fajny i ciekawy projekt, nie idziesz na kompromisy tylko realizujesz z góry złożony projekt.
Jestem ciekaw jak to będzie latało? ;)
Awatar użytkownika
Krzychu
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 107
Rejestracja: czwartek, 28 mar 2013, 11:21
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: gorzów wlkp

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: Krzychu » sobota, 04 lis 2017, 07:53

magic pisze:
norbi pisze:
magic pisze:duże postępy,

a mam jedno pytanie- czy wał ma tylko 1 przegub kardana?
Tak, i gumowy tłumik drgań przy skrzyni. Może to nie zadziałać ?
Przy tej różnicy osiowości: silnik i skrzynia do mostu- tak. Ma to szansę na urwanie. Dodatkowo tylko 1 pprzegub wprowadza nierownomierna predkość kątowową. Zabójstwo dla mostu i trakcji.
Magic ma rację to zabójstwo dla mostu po złapaniu trakcji coś może nie wytrzymać. Ja pod swoją V-kę łączyłem wał omegi z podporą z wałem od manty do tego tłumik drgań przy skrzyni. Jak na razie jeździ się całkiem przyjemnie i bez awaryjnie nie licząc zmielonego dyfra :|
Całościowo bardzo fajnie to wygląda i czekam na efekt końcowy
!!!
Opel Manta B V6
Obrazek
Awatar użytkownika
norbi
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1587
Rejestracja: wtorek, 19 sie 2003, 20:27
Imię:
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: norbi » sobota, 04 lis 2017, 08:49

Jesteś w stanie wysłać mi zdjęcie Twojego rozwiązania ?

Projekt na pewno będzie ewoluował w kierunku innego dyferencjału.
czerwone B2 ecopower 16/9J Tronic 5.5 SUPERSPRINT 2,75"
http://www.mantaclub.pl/forum3/viewtopi ... =28&t=6133
Awatar użytkownika
rudy
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 395
Rejestracja: poniedziałek, 05 cze 2006, 18:39
Imię:
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: rudy » niedziela, 05 lis 2017, 09:35

norbi pisze:Panel z zegarami zamiast radia i zegarka gotowy :wink:

Obrazek
panel spoko, rozumiem ze wskaźniki muszą być. wiem ze zegary retro są cięzko dostępne. ale wydaje mi sie ze mogły by być nowsze czy tańsze ale jednakowe wszystkie. można pokusić sie też o wskaźniki z firmy pro g engeneering które nie są krzykliwe i mają lekko retro styl. natomiast ich cena jest dość wysoka.

ps. jak chcesz to mam całe zwieszenie sciągnięte z e30, belka wahacze dyfer wał itp ;)
Obrazek
ODPOWIEDZ