A - JUNIOROSS - Bartek

Tu znajdziesz zdjęcia naszych Mant! Ty również możesz zaprezentować swoją Mantę niezależnie od jej stanu.

Moderatorzy: dziad1, YAQB

Awatar użytkownika
Junioross
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 912
Rejestracja: sobota, 17 lis 2007, 20:51
Imię:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: Junioross » wtorek, 04 lip 2017, 21:22

Pewnie niektórzy z Was zauważyli, że lubię fotele typu "karkołamacz" i ignorując sygnały głosu rozsądku wpakowałem klasyczne kubełki bez zagłówków do manty. Jako, że poprzednie moje fotele nie zupełnie odpowiadały mi stylistycznie i średnio komponowały się z resztą tapicerki to musiałem coś z tym zrobić.
Wyzwanie podjęła PMC Tapicernia i myślę, że dali radę; w sumie oceńcie sami...
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Całośc została obita wysoko gatunkową skórą bydlęcą.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pewnie zauważyliście, że oparcia foteli nie są łamane więc żeby zachować użyteczność auta musiałem rozwiązać problem wsiadania na tylną kanapę. Miałem jakieś stare stelaże, w garażu walały się szyny foteli od jakiegoś auta, kupiłem też kawałek zamkniętego profilu. Trochę cięcia i spawania i farby i powstało coś takiego.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A że jest już jest możliwość zajęcia tylnych siedzeń to one też musiały się dopasować do reszty.

Obrazek

Obrazek

Czekam jeszcze na boczki, które mają być gotowe do końca tygodnia.
Wrogiem nie jest alkohol tylko metabolizm aldehydu octowego...
Awatar użytkownika
Adaśko
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1463
Rejestracja: piątek, 04 lut 2005, 23:57
Imię: Adam
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: Adaśko » środa, 05 lip 2017, 09:51

No, czas leci hura
Obrazek

Brakuje mi braku rdzy...
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4422
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: magic » czwartek, 06 lip 2017, 10:07

Ładnie to wygląda, aż chce się mieć.

Jak zrobiłeś blokowanie fotela w pozycji "0" ?
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
Awatar użytkownika
Junioross
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 912
Rejestracja: sobota, 17 lis 2007, 20:51
Imię:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: Junioross » czwartek, 06 lip 2017, 11:41

magic pisze:Ładnie to wygląda, aż chce się mieć.

Jak zrobiłeś blokowanie fotela w pozycji "0" ?
Myślę, że ten rysunek powinien wszystko wyjaśnić:
Obrazek
Wrogiem nie jest alkohol tylko metabolizm aldehydu octowego...
Awatar użytkownika
Moćk
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 917
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 13:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: Moćk » piątek, 07 lip 2017, 11:36

Na zdjęciach wygląda obłędnie dobrze, jeśli w rzeczywistości jest równie dobrze, to rewelacja. Wzór jest idealny do klimatu samochodu.
Lemming of the BDA
Awatar użytkownika
Moćk
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 917
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 13:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: Moćk » piątek, 07 lip 2017, 11:38

Musiałeś im zawieźć auto, czy wysyłkowo wszystko robią?
Lemming of the BDA
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4422
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: magic » piątek, 07 lip 2017, 11:51

Junioross pisze:
magic pisze:Ładnie to wygląda, aż chce się mieć.

Jak zrobiłeś blokowanie fotela w pozycji "0" ?
Myślę, że ten rysunek powinien wszystko wyjaśnić:
Obrazek
rzeczywiście, wszystko jasne.
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
Awatar użytkownika
Junioross
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 912
Rejestracja: sobota, 17 lis 2007, 20:51
Imię:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: Junioross » środa, 20 wrz 2017, 22:14

Jak większość z Was coś tam podłubałem przy silniku swojej manty. Tylko jak do tej pory były gdybania, domysły i subiektywne doznania po przejazdach podczas zlotów.
Przyszedł w końcu czas żeby zweryfikować czy przeprowadzone modyfikacje przyniosły jakiś efekt.

Tak więc postanowiłem wystroić i shamować mantę.
Jako sterownik posłużyło dobrze znane i popularne na naszym rynku urządzenie typu "piggy back" czyli ECU MASTER DET 3 z wbudowanym MAP sensorem 400 kPa.

Obrazek

Rozwiązanie to pozwoliło na pozbycie się klapkowego przepływomierza, który był największą restrykcją w dolocie.

Obrazek

Tak więc Manta trafiła na rolki hamowni marki DynoProject 2W DP2L słynącej z precyzyjnych pomiarów. Strojeniem zajęła się firma ZibiSoft z oddalonego kilka kilometrów od Warszawy Ożarowa Mazowieckiego.

Obrazek

Ale przejdźmy do konkretów.
Seryjne c24ne dysponowało mocą:
- 125 KM i 195 Nm.
Niestety nie posiadam wykresu obrazującego ile z tej mocy zostało w tym 29 letnim silniku przed wprowadzonymi przeze mnie modyfikacjami.
Tak więc pierwszy pomiar przed usunięciem przepływomierza i optymalizacją map paliwa i zapłonu dał wynik:
- 152,8 KM i 217,4 NM

Po korekcji map i montażu zmodernizowanego dolotu biorącego odczyt z MAP sensora moc wzrosła o dodatkowe 8 koni i 8 Nm czyli 160,6 KM i 225,4 NM

Obrazek

Mozę nie są to imponujące przyrosty w epoce turbodoładowanych silników ale to jednak 35 KM i 30 NM w wolnossącym motorze to odczuwalna zmiana.

Obrazek
Wrogiem nie jest alkohol tylko metabolizm aldehydu octowego...
Awatar użytkownika
norbi
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1587
Rejestracja: wtorek, 19 sie 2003, 20:27
Imię:
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: norbi » czwartek, 21 wrz 2017, 06:54

Fajny wynik. Gratuluję!

Wtryski pozostał seryjne ?
czerwone B2 ecopower 16/9J Tronic 5.5 SUPERSPRINT 2,75"
http://www.mantaclub.pl/forum3/viewtopi ... =28&t=6133
Awatar użytkownika
Junioross
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 912
Rejestracja: sobota, 17 lis 2007, 20:51
Imię:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: Junioross » czwartek, 21 wrz 2017, 07:37

Dzięki.
Wtryski seryjne bo dały radę. Jakby było inaczej to miałem ze sobą 0-280-150-427 (241cc/min przy 3b), które w razie potrzeby miałem podmienić w trakcie strojenia - nie chciałem tego robić przed bo wtedy nie miałbym miarodajnego wyniku jaką moc miał silnik w konfiguracji, którą przyjechałem.

Ciekaw jestem czy ta jednostka przed jakimikolwiek modyfikacjami trzymała parametry - bądź co bądź ma 29 lat i trochę życia mogło z niego umknąć.
No wynik może nie jest może jakiś spektakularny ale teraz wiem, że do pełnej satysfakcji i tak potrzebowałbym turbo.
Może będzie szydera z tego co uzyskałem ale jak już zrobiłem pomiar to wystawiam na widok publiczny chociażby dla celów dydaktycznych.
Wrogiem nie jest alkohol tylko metabolizm aldehydu octowego...
Awatar użytkownika
Capri
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 705
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 12:22
Imię:
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: Capri » czwartek, 21 wrz 2017, 08:40

Gratuluję bardzo 'ludzkiego' przebiegu krzywych w funkcji użytecznych obrotów. Spodziewałem się, że Twój mocno zmodyfikowany motor będzie miał bardzo wysoko maksymalny moment oraz moc, a tu jednak nie trzeba go kręcić za daleko, żeby dobrze się odpychał.

Świetnie też, że pokazałeś swoje osiągi na forum - mało kto ma na to odwagę, bo sporo osób patrzy na tuning przez współczesny pryzmat - na przykład nowoczesnych Diesli czy turbobenzyn, gdzie przyrost 35KM w zasadzie robi się nie wysiadając z auta i nie wyłączając laptoka. A w Twoim przypadku trzeba było mieć jeszcze głowę na karku i poświęcić odpowiednią ilość pracy i doświadczeń.
Osobiście uważam, że to bardzo dobry wynik - poprawiłeś fabrykę, i pozostawiłeś ducha prawdziwego CIHa. Wielki szacun i gratulacje!
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4422
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: magic » czwartek, 21 wrz 2017, 11:14

Capri pisze:Gratuluję bardzo 'ludzkiego' przebiegu krzywych w funkcji użytecznych obrotów. Spodziewałem się, że Twój mocno zmodyfikowany motor będzie miał bardzo wysoko maksymalny moment oraz moc, a tu jednak nie trzeba go kręcić za daleko, żeby dobrze się odpychał.

Świetnie też, że pokazałeś swoje osiągi na forum - mało kto ma na to odwagę, bo sporo osób patrzy na tuning przez współczesny pryzmat - na przykład nowoczesnych Diesli czy turbobenzyn, gdzie przyrost 35KM w zasadzie robi się nie wysiadając z auta i nie wyłączając laptoka. A w Twoim przypadku trzeba było mieć jeszcze głowę na karku i poświęcić odpowiednią ilość pracy i doświadczeń.
Osobiście uważam, że to bardzo dobry wynik - poprawiłeś fabrykę, i pozostawiłeś ducha prawdziwego CIHa. Wielki szacun i gratulacje!
rzeczywiście, bardzo dobry wynik.
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
Awatar użytkownika
B CC 1979
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1679
Rejestracja: środa, 18 lut 2004, 19:34
Imię: Marcin
Lokalizacja: AUGUSTÓW!
Kontakt:

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: B CC 1979 » czwartek, 21 wrz 2017, 15:37

Junioross pisze:Dzięki.
Wtryski seryjne bo dały radę.

Ciekaw jestem czy ta jednostka przed jakimikolwiek modyfikacjami trzymała parametry - bądź co bądź ma 29 lat i trochę życia mogło z niego umknąć.
No wynik może nie jest może jakiś spektakularny ale teraz wiem, że do pełnej satysfakcji i tak potrzebowałbym turbo.
Może będzie szydera z tego co uzyskałem ale jak już zrobiłem pomiar to wystawiam na widok publiczny chociażby dla celów dydaktycznych.
Gratuluję :!:

Poprzeczka została podniesiona... :idea:
Opel Manta B CC 1979
Filip
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 2927
Rejestracja: poniedziałek, 23 cze 2003, 10:32
Imię: Filip
Lokalizacja: ***
Kontakt:

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: Filip » czwartek, 21 wrz 2017, 22:23

Zawsze wydawało mi się że c24ne ma jakieś zaniżone osiągi. Fajnie że przy pomocy współczesnej elektroniki i korekt dolotu udało się wydobyć z tego silnika to na co zasługuje.
Awatar użytkownika
B CC 1979
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1679
Rejestracja: środa, 18 lut 2004, 19:34
Imię: Marcin
Lokalizacja: AUGUSTÓW!
Kontakt:

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: B CC 1979 » czwartek, 21 wrz 2017, 22:30

Filip pisze:Zawsze wydawało mi się że c24ne ma jakieś zaniżone osiągi. Fajnie że przy pomocy współczesnej elektroniki i korekt dolotu udało się wydobyć z tego silnika to na co zasługuje.
Ale tam jest jakiś wałek... Nie seryjny :wink:
Opel Manta B CC 1979
ODPOWIEDZ