B - SZPAKU - Szymon

Tu znajdziesz zdjęcia naszych Mant! Ty również możesz zaprezentować swoją Mantę niezależnie od jej stanu.

Moderatorzy: dziad1, YAQB

Awatar użytkownika
szpaku
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 625
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 07:19
Imię:
Lokalizacja: Szkieletczyzna
Kontakt:

Post autor: szpaku » piątek, 09 maja 2008, 20:24

Pomysł zmiany malowania powstał zanim poznałem że wersja SR jest bardzo rzadka. No cóż , może kiedyś przywrócę jej dawną świetność.
Ascona w tle niestety już na złomie. Nie przyznaje się ale sam jej w tym pomogłem. Miała kraksę, po której już nie pozbierała.
Obrazek
Awatar użytkownika
szpaku
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 625
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 07:19
Imię:
Lokalizacja: Szkieletczyzna
Kontakt:

Post autor: szpaku » środa, 08 kwie 2009, 14:03

No i natknąłem się na poważny problem. Jestem w trakcie remontu, silnik rozłożony i zonk.

Nigdzie nie mogę dostać panewek głównych Kolbenschmidt 87 757 610 0.25 mm .

W interkarcie próbowali mi wcisnąć ostatnią sztukę jaką maja w Polsce z "małym" felerem , otwartym opakowaniem. Przez co w środku panewki były porysowane. Wykonałem kilka telefonów i wygląda na to że to była ostatnia paczka. Może ktoś wie gdzie jeszcze szukać , albo jakie w zamian kupić i gdzie .
Obrazek
Awatar użytkownika
Capri
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 705
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 12:22
Imię:
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Capri » środa, 08 kwie 2009, 16:31

polecam Glyco. Sa bezproblemowo dostepne i rozsadne cenowo.
Awatar użytkownika
szpaku
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 625
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 07:19
Imię:
Lokalizacja: Szkieletczyzna
Kontakt:

Post autor: szpaku » środa, 08 kwie 2009, 20:24

Capri pisze:polecam Glyco. Sa bezproblemowo dostepne i rozsadne cenowo.
Ale niestety słyszałem słabe opinie . Dlatego mam dylemat jakie kupić
Obrazek
Awatar użytkownika
Capri
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 705
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 12:22
Imię:
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Capri » środa, 08 kwie 2009, 22:07

szpaku pisze:
Capri pisze:polecam Glyco. Sa bezproblemowo dostepne i rozsadne cenowo.
Ale niestety słyszałem słabe opinie . Dlatego mam dylemat jakie kupić
co najmniej dwa swoje silniki skladalem na Glyco, znajomy mechanik robi praktycznie tylko na nich i nigdy nie bylo problemow.
Skad te zle opinie?
Awatar użytkownika
szpaku
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 625
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 07:19
Imię:
Lokalizacja: Szkieletczyzna
Kontakt:

Post autor: szpaku » czwartek, 09 kwie 2009, 10:16

Capri pisze:
szpaku pisze:
Capri pisze:polecam Glyco. Sa bezproblemowo dostepne i rozsadne cenowo.
Ale niestety słyszałem słabe opinie . Dlatego mam dylemat jakie kupić
co najmniej dwa swoje silniki skladalem na Glyco, znajomy mechanik robi praktycznie tylko na nich i nigdy nie bylo problemow.
Skad te zle opinie?
Takie opinie gdzieś mi sie obiły o uszy , ale widzę że bezpodstawne.
Dziś zamówiłem Glyco , mam nadzieje że dotrą , bo ponoć ostatnia sztuka.
Obrazek
Awatar użytkownika
Capri
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 705
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 12:22
Imię:
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Capri » czwartek, 09 kwie 2009, 18:04

szpaku pisze:
Capri pisze:
szpaku pisze: Ale niestety słyszałem słabe opinie . Dlatego mam dylemat jakie kupić
co najmniej dwa swoje silniki skladalem na Glyco, znajomy mechanik robi praktycznie tylko na nich i nigdy nie bylo problemow.
Skad te zle opinie?
Takie opinie gdzieś mi sie obiły o uszy , ale widzę że bezpodstawne.
Dziś zamówiłem Glyco , mam nadzieje że dotrą , bo ponoć ostatnia sztuka.
jakby byl problem to wal jak w dym, mysle ze wciskaja Ci kit z tymi ostatnimi sztukami :)
Awatar użytkownika
Korn
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 378
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 14:52
Imię:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Korn » czwartek, 09 kwie 2009, 18:43

Capri pisze:
szpaku pisze:
Capri pisze: co najmniej dwa swoje silniki skladalem na Glyco, znajomy mechanik robi praktycznie tylko na nich i nigdy nie bylo problemow.
Skad te zle opinie?
Takie opinie gdzieś mi sie obiły o uszy , ale widzę że bezpodstawne.
Dziś zamówiłem Glyco , mam nadzieje że dotrą , bo ponoć ostatnia sztuka.
jakby byl problem to wal jak w dym, mysle ze wciskaja Ci kit z tymi ostatnimi sztukami :)
a nawet napewno wciskają kit
tez w razie czego mogę pomóc
Obrazek
Awatar użytkownika
szpaku
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 625
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 07:19
Imię:
Lokalizacja: Szkieletczyzna
Kontakt:

Post autor: szpaku » czwartek, 09 kwie 2009, 19:12

Jutro się okaże , jak coś to dam znać. Dzięki za pomoc
Obrazek
Awatar użytkownika
czarek
[']
[']
Posty: 2271
Rejestracja: niedziela, 12 wrz 2004, 21:21
Imię:
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: czarek » piątek, 10 kwie 2009, 00:24

Glyco są ok. pozatym nie wiem czy dostaniesz coś innego w naszym krauju...
Obrazek
ŻABA I i ŻABA II = Mantzel Evo 2 sztuki...
Awatar użytkownika
szpaku
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 625
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 07:19
Imię:
Lokalizacja: Szkieletczyzna
Kontakt:

Post autor: szpaku » środa, 22 lip 2009, 14:30

Dawno nic sie nie działo , a dokładniej nic nie opisywałem. W sumie nie było co ponieważ od roku Manta stoi bo silnik sie po sypał.
Remont był nie opłacalny: progi na cylindrach, zatarta panewka na korbie , zniszczony tłok.

Na szczęście znalazłem drugi silnik. Jako że nie śpieszyło mi się silnik jest poddany pewnym modyfikacją:

Blok:
1,9 rozwiercony na 95 mm czyli 2.0, oczyszczony ze starych nagarów olejowych, przeczyszczone kanały olejowe
Tłoki standardowe 2.0 z pod frezowane pod większe zawory,
Wał i koło zamachowe 2.0 odchudzone 30% ,
Panewki główne Kolbenschmidt
Panewki korbowe Glyco
Pierścienie Kolbenschmidt
Nowa stopka pod pompę olejową i pompa olejowa ( wybrana z pośród trzech innych używanych )
Zmodyfikowany napinacz łańcucha, dużo mocniej napina.
Zaspawana przegroda w misce olejowe zapobiegająca rozpływaniu się oleju w przechyłach.


Głowica :
2.0 poszerzone kanały,
Zawory dolotowe 46,5 mm , ( zapożyczone z C330 URSUS )
Zawory wylotowe 37 mm Standart 2.0
Nowe uszczelniacze zaworowe,
Wałek Manzel M15
Głowica splanowana do 101.1 mm
Koło zębate wałka rozrządu przyspieszone o 3,15 stopnia ,
Uszczelka pod głowicę Goetze

Oto zdjęcia.



ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek


Patent z plasteliną aby sprawdzić czy wystarczająco podcięte zostały tłoki. Miedzy tłokiem a zaworem wyszło 2 mm.

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Przed uruchomieniem silnika pompa olejowa napędzona przez wiertarkę aby zassać i uzyskać ciśnienie oleju jeszcze przed pierwszym odpaleniem.
Silnik przygotowany do włożenia. Niestety operacja przesunięta na przyszły tydzień.
Obrazek
Awatar użytkownika
globi
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 462
Rejestracja: piątek, 24 gru 2004, 18:15
Imię:
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: globi » środa, 22 lip 2009, 16:19

widze że zrobiłes kawał dobrej obróbki w silniku.fajnie to wygląda :D
Awatar użytkownika
szpaku
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 625
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 07:19
Imię:
Lokalizacja: Szkieletczyzna
Kontakt:

Post autor: szpaku » środa, 22 lip 2009, 18:16

globi pisze:widze że zrobiłes kawał dobrej obróbki w silniku.fajnie to wygląda :D
Mam nadzieje że nie będę miał kłopotu z odpaleniem, zobaczymy w przyszłym tygodniu. W tedy będzie chwila prawdy.
Obrazek
Awatar użytkownika
ROBERT
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1484
Rejestracja: piątek, 14 gru 2007, 07:19
Imię:
Lokalizacja: Silesia

Post autor: ROBERT » czwartek, 23 lip 2009, 07:35

Widzę na fotkach, że przeciwwagi na wale też skrobnąłeś- jak z wyważeniem?
ROBERT.

Obrazek
Awatar użytkownika
szpaku
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 625
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 07:19
Imię:
Lokalizacja: Szkieletczyzna
Kontakt:

Post autor: szpaku » czwartek, 23 lip 2009, 08:23

ROBERT pisze:Widzę na fotkach, że przeciwwagi na wale też skrobnąłeś- jak z wyważeniem?

Obróbka i wyważenie wału razem z kołem zamachowym i dociskiem było robione w zakładzie pod Krakowem.
Obrazek
ODPOWIEDZ