2xB - ROBERT - Robert

Tu znajdziesz zdjęcia naszych Mant! Ty również możesz zaprezentować swoją Mantę niezależnie od jej stanu.

Moderatorzy: dziad1, YAQB

Awatar użytkownika
ROBERT
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1484
Rejestracja: piątek, 14 gru 2007, 07:19
Imię:
Lokalizacja: Silesia

2xB - ROBERT - Robert

Post autor: ROBERT » środa, 30 kwie 2008, 15:09

Hejka!

Tak wszyscy się popisują, to może ja też?

Moja przygoda z brykami z GM zaczęła się jeszcze za młodu, kiedy zdałem na prawko, za sprawą Leszka, mojego kumpla z ławki szkolnej (którego serdecznie pozdrawiam).
Otóż jeździł on Asconą A 1,6 należącą do jego ojca. Dwudrzwiową, w kolorze brąz metallic z czarnym vinylem na dachu, mnóstwem chromów i kremową tapicerką (z czarną deską rozdzielczą). Auto było z 1971 roku, a więc miało wtedy 21 lat, a wyglądało, jakby przed chwilą zjechało z taśmy produkcyjnej. Jednej rysy na lakierze, jednego wgniecienia, brak jakiegokolwiek pryszcza, a chromy i tapicerka jak nówka- wprost poezja.
Cóż, fajna była. Szkoda, że ją sprzedali, bo kolejny właściciel- kretyn zakatował wóz w pół roku...

A manta? Właściwie powinno być- B Manta.
Mantę kupiłem w 1996 roku od kumpla z uczelni, bo brakowało mu kasy.
Jest to model GT/E z 1980 roku, który był w srebrnym metallicu, na wąskich plastikowych zderzakach, alufelach ATS 6x13, z czarną deską rozdzielczą, niebieskimi boczkami i fotelami oraz kremową podsufitką wewnątrz. Jeździła wiernie przez rok, aż zaczął jęczeć tylny most i skrzynia, a rdza pojawiła się prawie wszędzie. Wtedy zamknąłem auto na pięć lat w garażu. W wolnych chwilach porozkręcałem całą do ostatniej śrubki i zaczął się remoncik (taki porządny).
Blacharka- cała została wypiaskowana, wymienione wszystkie elementy noszące jakiekolwiek oznaki korozji, nowe naklejane wygłuszenie płyty podłogowej, pełna konserwacja- spód auta i profile zamknięte, nowy lakier.
Zawieszenia przód/ tył- piaskowane i lakierowane, nowe tuleje i gałki. Sprężyny z drutu grubości 13mm, (na przód wkrótce dostanie 14mm). Wiem, zero obniżenia- wygląda jak seria i tak ma być. Amortyzatory żółte Koni (przód i tył). Szpilki do stabilizatora przedniego zawieszenia- ze szpilek M10 (fabryczne M8 nie były w stanie przeżyć przeciążeń, zbyt często się urywały- wymianę polecam wszystkim szaleńcom takim, jak ja!).
Hamulce- tarcze wentylowane Zimmermann, bębny Brembo, klocki i szczęki Ferodo, zaciski rex 2.2 piaskowane i lakierowane, nowe tłoczki i uszczelnienia, nowe cylinderki na tył. Nowe gumki do pompy hamulcowej, a także przewody- miedziane i gumowe, płyn- DOT 5.1.
Skrzynia- rekord, 4- ro biegowa ze skróconym o 6 cm drążkiem (fabryczna nie przeżyła). A teraz 5-cio biegowa z manty, bo 4-ka z rexa też padła.
Silnik- standardowy 20E, splanowana głowica, wałek Risse 296.
Już założony 2.2E z rexa, bo fabryczny 20E zbytnio osłabł. Wydech- wkrótce INOX). Przewody paliwowe (8mm Cu) poprowadzone w kabinie pod dywanem, a nie pod autem.
Wnętrze- (prawie) całe w czerni: nowa podsufitka, welurowe fotele- Senator (niestety nie są podgrzewane), kierownica SWM, neonowy trzeci STOP Hella na oparciu tylnej kanapy, mały dodatek wykończeniowy- gumowy czarny rękaw na dźwigni hamulca ręcznego, oraz dźwignia przełącznika kierunkowskazów (taka masywniejsza niż z manty)- fabryczne z rexa E, reszta wnętrza- seria.
Bagażnik-wyklejony czarną wykładziną polarową (miało tylko fajnie wyglądać, a okazało się w pewien upalny, słoneczny dzień, że pozostawiona w nim na parę godzin butelka wody mineralnej wcale się nie nagrzała- taki miły skutek uboczny).
Koła- alumy w czarnym macie 7x15 ET 30 (dwadzieścia osiem- piszę słownie, bo włazi emotikona)- MAK (ATS), gumy: przód- 205x55x15, tył- 225x50x15 (oczywiście na lato).
Buda z zewnątrz- jak seryjne GT/E z 1980r- ale bez klamek i zamków, bez oznaczeń i bez przedniego spojlera.

Plany na przyszłość?- Wspomaganie układu kierowniczego (by moja żona pokochała ją tak, jak mnie), elektrycznie otwierane szyby- kit już gotowy- tylko założyć i podłączyć przewody.
Kpl. plastików Irmschera (dwa szerokie zderzaki, nakładki na błotniki i progi, 3-elementowe skrzydło na tylną klapę i blenda między lampy, wytłoczony garb na przedniej klapie - taki z rexa 2.3D – te elementy leżą w garażu i się kurzą), a oprócz tego vinyl na dachu, skóra w środku- koniecznie czarna, klimatyzacja- zdecydowanie dwustrefowa, silnik- obowiązkowo z odrzutowca...
He, he, he, a tak na poważnie- szyby na pewno, wspomaganie też, a reszta na razie zostaje bez zmian- no może poszycie nadwozia...

Zdecydowaną większość prac wykonałem sam starając się nie stosować jako dodatków elementów spoza GM (np. guma do dźwigni ręcznego, przełącznik kierunkowskazów), a co najwyżej w miejsce seryjnych ulepszone zamienniki- Koni, Zimmermann, Brembo, Ferodo, Risse 296grad.

Mnóstwo czasu i kasy pożarło, ale nigdy nie żałowałem, zwłaszcza gdy widzę, jak się ludziska gapią, a co niektórzy w pseudo gti muszą spadać z lewego, bo nie lubię jeździć powoli- cóż, CRISTIE nie została stworzona, by stać w korkach .
Jeśli ktoś ma pytania- chętnie odpowiem na forum jeśli tylko znajdę chwilę wolnego czasu, by siąść przy kompie.

Pozdrawiam wszystkich mantomaniaków i resztę fanatyków tych pięknych aut. Życzę wszystkim zadowolenia z użytkowania swoich pojazdów i milionów kilców pod dupą- ROBERT.





Obrazek
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/img/b657e ... ta4uc2.jpg

Obrazek
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/img/71100 ... ta5gv6.jpg

Obrazek
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/img/6cf8e ... ta2za4.jpg

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

Wklejanie fot chyba nie jest moją mocną stroną.
Ostatnio zmieniony środa, 22 paź 2008, 07:57 przez ROBERT, łącznie zmieniany 7 razy.
ROBERT.

Obrazek
Awatar użytkownika
szpaku
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 625
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 07:19
Imię:
Lokalizacja: Szkieletczyzna
Kontakt:

Post autor: szpaku » środa, 30 kwie 2008, 16:41

Bardzo ładna , widać że wiele pracy włożone. Pomysł z tylnym bagażnikiem też spróbuje wykorzystać. Poza tym czysta poezja . Pozdrawiam

ps. Mam nadzieje że ten silnik od odrzutowca zostanie w garażu :)
Obrazek
Awatar użytkownika
skwarek
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 621
Rejestracja: środa, 13 lut 2008, 19:25
Imię:
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: skwarek » środa, 30 kwie 2008, 16:59

Moje uznanie. Widać, że czasu, kasy i pewnie nerwów kosztował taki stan. Fajnie, ze kolega wie jak ma Manta wygladać i realizuje cel. Tak trzymaj i nie przejmuj sie głosami ze nie oryginał i wogóle.....
a silnika z odrzutowca nie trzeba mantować bo i bez tego Manta fruwa :twisted:
Awatar użytkownika
ŁyQ
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 458
Rejestracja: sobota, 05 kwie 2008, 19:18
Imię:
Lokalizacja: Strzelno
Kontakt:

Post autor: ŁyQ » czwartek, 01 maja 2008, 07:30

:shock: :shock: Świetna!! Pomysł z bagażnikiem też mi sie podoba, chyba też to zastosuje (jak tylko go połatam :lol: ) Naprawdę ładna MANCIA
MANTA B GT/E 2.0S 1982r.
"Bo czerwone są szybsze..."
Filip
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 2927
Rejestracja: poniedziałek, 23 cze 2003, 10:32
Imię: Filip
Lokalizacja: ***
Kontakt:

Post autor: Filip » czwartek, 01 maja 2008, 09:33

To trochę taki miksior B1 i B2. Zrobiłeś ją pod swoje własne upodobania ale jest OK. Widać staranność i zamiłowanie do auta. Zajefajną felgę wozisz na zapasie. Mam komplet 4szt w tym kolorze i kiedyś posadzę na nich białą askonę :). Czy ta wykładzina w bagażniku nie trzyma wilgoci przyczyniając się do szybszego gnicia blach?
Awatar użytkownika
ROBERT
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1484
Rejestracja: piątek, 14 gru 2007, 07:19
Imię:
Lokalizacja: Silesia

Post autor: ROBERT » poniedziałek, 05 maja 2008, 12:19

Filip pisze:To trochę taki miksior B1 i B2. Zrobiłeś ją pod swoje własne upodobania ale jest OK. Widać staranność i zamiłowanie do auta. Zajefajną felgę wozisz na zapasie. Mam komplet 4szt w tym kolorze i kiedyś posadzę na nich białą askonę :). Czy ta wykładzina w bagażniku nie trzyma wilgoci przyczyniając się do szybszego gnicia blach?
Nie, gdyż jest przyklejona na "wytłoczkach" zrobionych z żywicy i maty szklanej- podłoga bagarka i wnęki kół.
Można to spokojnie wyjąć.

Pozdro.
ROBERT.

Obrazek
Awatar użytkownika
ROBERT
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1484
Rejestracja: piątek, 14 gru 2007, 07:19
Imię:
Lokalizacja: Silesia

Post autor: ROBERT » poniedziałek, 05 maja 2008, 12:26

Filip pisze:To trochę taki miksior B1 i B2. Zrobiłeś ją pod swoje własne upodobania ale jest OK. Widać staranność i zamiłowanie do auta. Zajefajną felgę wozisz na zapasie. Mam komplet 4szt w tym kolorze i kiedyś posadzę na nich białą askonę :). Czy ta wykładzina w bagażniku nie trzyma wilgoci przyczyniając się do szybszego gnicia blach?
Nie, gdyż jest przyklejona na "wytłoczkach" zrobionych z żywicy i maty szklanej- podłoga bagarka i wnęki kół.
Można to spokojnie wyjąć.

Dlaczego mixior B1 i B2?
Chodzi Ci o grill i zaślepioną kratkę z lewej strony podszybia?
Fabryczny grill był przerdzewiały, a z nowych blach był jedynie taki dostępny.

Pozdro.
ROBERT.

Obrazek
Awatar użytkownika
norbi
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1587
Rejestracja: wtorek, 19 sie 2003, 20:27
Imię:
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: norbi » poniedziałek, 05 maja 2008, 12:26

Ma swój urok ta Manta :wink:
Taki custom robiony wg wizji właściciela. Widać dużo pracy i... miłości do autka:) Nawet fajna kierownica podobna do momo Corse. Ta skórzana gałka to od 5 skrzyni bo nie widzę podciągu do wbijania wstecznego. Dużo ją skróciłeś? Jakieś uwagi co do skracania ? Dla mnie rejestracja na oryginalne miejsce powinna jak najszybciej powędrować. Chyba że czarna blenda między lampy :D


:arrow: Pozwoliłem zmniejszyć sobie 3 fotki. Linki do większej wersji pod każdym zdjęciem

Pozdrawiam Norbi.
Awatar użytkownika
ROBERT
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1484
Rejestracja: piątek, 14 gru 2007, 07:19
Imię:
Lokalizacja: Silesia

Post autor: ROBERT » poniedziałek, 05 maja 2008, 17:00

norbi pisze:Ma swój urok ta Manta :wink:
Taki custom robiony wg wizji właściciela. Widać dużo pracy i... miłości do autka:) Nawet fajna kierownica podobna do momo Corse. Ta skórzana gałka to od 5 skrzyni bo nie widzę podciągu do wbijania wstecznego. Dużo ją skróciłeś? Jakieś uwagi co do skracania ? Dla mnie rejestracja na oryginalne miejsce powinna jak najszybciej powędrować. Chyba że czarna blenda między lampy :D


:arrow: Pozwoliłem zmniejszyć sobie 3 fotki. Linki do większej wersji pod każdym zdjęciem

Pozdrawiam Norbi.
Spox, przynajmniej temat się nie rozjeżdża ponad wymiar strony.
Blenda kiedyś będzie.
A co do skrzyni- 5- ka, a lewarek możesz rozebrać ściągając metalową czarną nakładkę (zabezpieczona od spodu pierścieniem sprężystym).
Na ten kikut, co zostanie zakładasz gałkę z katalogu Jacky- ego (w kartoniku znajdziesz tulejki redukcyjne, aby Ci średnica spasła na ten kikut) i masz to , co na fotce.
Niestety oryginalna gałka była zbyt sfatygowana i pęknięta, by ją założyć, więc zastąpiłem skórą.
A kiera to włoski SWM.
Pozdro.
ROBERT.

Obrazek
Awatar użytkownika
ROBERT
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1484
Rejestracja: piątek, 14 gru 2007, 07:19
Imię:
Lokalizacja: Silesia

Post autor: ROBERT » czwartek, 18 wrz 2008, 07:26

Takie pytanko- dlaczego mi fotki poznikały?
ROBERT.

Obrazek
MarcinD.
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 2673
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 10:11
Imię:
Lokalizacja: Sulejooveck
Kontakt:

Post autor: MarcinD. » czwartek, 18 wrz 2008, 07:50

ROBERT pisze:Takie pytanko- dlaczego mi fotki poznikały?
widocznie juz ich pod tym adresem nie ma ! :?
Never believe the guy next to you at Esso bar, when he's talking about his 160hp 2.2E "by little tricks".
Harri Salminen
Awatar użytkownika
norbi
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1587
Rejestracja: wtorek, 19 sie 2003, 20:27
Imię:
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: norbi » niedziela, 21 wrz 2008, 10:12

Zostały tylko te fotki które własnoręcznie zmniejszałem na moim Pc i wrzucałem na imageshack.us. Osobiście polecam tą właśnie stronkę do umieszczania zdjęć w necie.

Pozdrawiam.
norbi.
czerwone B2 ecopower 16/9J Tronic 5.5 SUPERSPRINT 2,75"
http://www.mantaclub.pl/forum3/viewtopi ... =28&t=6133
Awatar użytkownika
ROBERT
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1484
Rejestracja: piątek, 14 gru 2007, 07:19
Imię:
Lokalizacja: Silesia

Post autor: ROBERT » środa, 22 paź 2008, 07:56

Jakiś czas temu przywiozłem sobie taką zabawkę:

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

Ogólnie autko zaniedbane i brudne w środku, ale prawie kompletne i nie ruszane ręką domorosłego majsterkowicza- tuningowca, czyli w wydaniu prawie fabrycznym (prawie, bo brak złotych 14" alusów i tylnego zderzaka- ten ostatni już dokupiłem).
Nawet zamki nie uszkodzone- wszystkie łącznie ze stacyjką i korkiem z baku na jeden kluczyk.

Już porozkręcane do ostatniej śrubki, na razie odnowione zawieszenia i połatana podłoga.

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

Jeszcze jedna wydumka- być może ortodoksyjni Manciarze jak zwykle się przyczepią, ale ja wolę mieć taką przeciwmgłową, niż fabryczną, wiszącą pod zderzakiem

ObrazekObrazek

Na dzień dzisiejszy zawieszenie pomalowane na czarny mat (na wiosnę barankowa konserwacja), zregenerowana przekładnia wraz z końcówkami drążków kierowniczych i sworznie wahaczy, wymienione łożyska na półosiach tylnich i przednich piastach, zakupione nowe graty do ukł. hamulcowego.

Plany na zimę?

Pranie tapicerki (może zmiana koloru wnętrza, bo szary mi nie pasi, a niektóre elementy są uszkodzone) i szycie nowej podsufitki, przegląd instalacji elektrycznej i modernizacja zacisków hamulcowych.
ROBERT.

Obrazek
MarcinD.
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 2673
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 10:11
Imię:
Lokalizacja: Sulejooveck
Kontakt:

Post autor: MarcinD. » środa, 22 paź 2008, 08:21

gratulacje...... mi sie ona podoba - jesli faktycznie zostanie orginalem !

widze tez ze przednie wahacze sa powzmacniane ! - podobnie jak w homologacji do sportu(co prawda tam wzmocnili to drugie ramie) - dobry pomysl, ale czy do codziennej jazdy potrzebny? i czy porobiles jakies otwory zeby woda odplywala?

Obrazek

Obrazek
Never believe the guy next to you at Esso bar, when he's talking about his 160hp 2.2E "by little tricks".
Harri Salminen
Awatar użytkownika
ROBERT
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1484
Rejestracja: piątek, 14 gru 2007, 07:19
Imię:
Lokalizacja: Silesia

Post autor: ROBERT » środa, 22 paź 2008, 09:34

Wprawne oko wszystko dojrzy.
Myślałem o tym, żeby drugie ramię też powzmacniać, a przestrzeń wewnątrz zalać ze szprycy rzadkim unikorem, po wyschnięciu rzadkim czarnym reno i po wyschnięciu środkiem do konserwacji profili zamkniętych. Mam w białej tak zrobioną przednią belkę i nic się nie dzieje, a przejeździła sporo.
Jednak zostawię tylko to jedno ramię, żeby było prawie fabrycznie. Nie dokładałem blacy, a jedynie parę punktowych spawów wzmacniających. Złącze jest doszczelnione na silikon karoseryjny z obydwu stron, żeby wilgoć nie wnikała między szwy.
Na zamieszczonych fotkach jeszcze nie było zrobione silikonem.

Co do wyglądu- jest opcja, że lakier będzie inny, gold mettallic mi się nigdy nie podobał (a kupiłem, bo cena była dobra jak za ten stan i kompletność), i jak pisałem szarość we wnętrzu działa na mnie przygnębiająco. Ale to temat na przyszłość, może na przyszłą jesień. Jeśli uda mi się dorwać elementy, które są potargane w bardzo dobrym stanie- zostawię serię, (sądząc po dostępności szarych tapicerek nie powinno być problemu) jeśli nie- zmienię kolor wnętrza, które dam uszyć na wzór fabrycznych elementów.
Na razie poratowałem przetarty lewy fotel recaro, więc jest parka w bardzo fajnym stanie, jak będę mieć czas, to go wypiorę i wstawię fotki.

Póki co, wóz musi mieć dokończoną podłogę, wymienione progi i tylne reperaturki- malowanie i konserwacja, a potem na koła i przygotówka pod lakier.Lakier i tapicerka to jedne z ostatnich elementów, jakie będę robił- tak więc jest mnóstwo czasu, a sam dobrze wiesz, jak szybko niekiedy wizje się zmieniają.
W planach jest jednak oryginał, bez rzeźb i kombinacji, jedynie mała kosmetyka, która nie oszpeci, a trochę usprawni i którą zauważy jedynie wprawne oko. :wink:
Pozdrawiam serdecznie.
ROBERT.

Obrazek
ODPOWIEDZ