B - REMI.NDM - Remi

Tu znajdziesz zdjęcia naszych Mant! Ty również możesz zaprezentować swoją Mantę niezależnie od jej stanu.

Moderatorzy: dziad1, YAQB

Awatar użytkownika
czarek
[']
[']
Posty: 2271
Rejestracja: niedziela, 12 wrz 2004, 21:21
Imię:
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Re: B - REMI.NDM - Remi

Post autor: czarek » niedziela, 14 wrz 2014, 19:08

remi.ndm pisze:Nie będę zakładał nowego tematu, napisze w swoim :)

Mam taki problem:

Manta zaczęła ciężko zapalać po dłuższej jeździe, rozrusznik ledwo kręci jakby mu prądu brakło,
po lekkich męczarniach zapala.

Na zimno lub po krótkiej jeździe zapala bez problemu, z półobrotu :)

W czym szukać problemu? Złomować?
posprawdzaj masy, i ta od aku (-) i co do silnika idzie
ps: widziałem na żywca to Capri na fotce wyżej ... cały czas śmiga z tymi oponami na bagarku ;)
Obrazek
ŻABA I i ŻABA II = Mantzel Evo 2 sztuki...
Awatar użytkownika
remi.ndm
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 225
Rejestracja: wtorek, 17 cze 2008, 08:51
Imię:
Lokalizacja: nowy dwor maz

Re: B - REMI.NDM - Remi

Post autor: remi.ndm » niedziela, 14 wrz 2014, 19:21

Masy dzisiaj poczyściłem, jutro zobaczę efekty.

Caprik Darka Pająka, różnych fordów u niego dostatek.

http://www.capri.pl/car/4910/3796
Awatar użytkownika
jaroslav
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: poniedziałek, 22 cze 2009, 10:39
Imię:
Lokalizacja: Lublin

Re: B - REMI.NDM - Remi

Post autor: jaroslav » niedziela, 14 wrz 2014, 19:29

U mnie był taki sam problem, na zimno kręci, na ciepło słabo albo wcale.
Winny był automat, zbieg okoliczności na początku sprawiał, że nie wziąłem tego pod uwagę bo byłem przekonany, że na pewno zależy to od temperatury silnika. Potem jak zobaczyłem, że mimo ciepłego silnika po "uruchomieniu na krótko" śrubokrętem pali, to kupiłem zregenerowany (za ok 60 zł-tyle to kosztuje), teraz kręci niezależnie od temperatury.
Ostatnio przestał, na 99% winna masa od aku do bloku. Była naderwana w osłonie klemy, nie do zobaczenia bez zniszczenia klemy. Znowu pali dobrze.
Opel Senator B CD 24v 1993r.
Opel Omega 3000 24v 1993r.
Opel Rekord D 1.9 SH 1973r.
Awatar użytkownika
remi.ndm
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 225
Rejestracja: wtorek, 17 cze 2008, 08:51
Imię:
Lokalizacja: nowy dwor maz

Re: B - REMI.NDM - Remi

Post autor: remi.ndm » niedziela, 14 wrz 2014, 19:42

automat miesiąc temu założony nowy
Filip
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 2927
Rejestracja: poniedziałek, 23 cze 2003, 10:32
Imię: Filip
Lokalizacja: ***
Kontakt:

Re: B - REMI.NDM - Remi

Post autor: Filip » niedziela, 14 wrz 2014, 20:15

Było już o tym wałkowane. U mnie nie pomogła nawet regeneracja. Kup sobie taki od omegi albo senatora B jest mały lekki i mocniejszy.
Daniello
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1249
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 08:12
Imię:
Lokalizacja: Radom/Kraków
Kontakt:

Re: B - REMI.NDM - Remi

Post autor: Daniello » niedziela, 14 wrz 2014, 20:31

rozrusznik. ja kiedys mialem taki problem i z tego co pamietam zmienilem po prostu rozrusznik. Nie wnikalem w to co mu dolegalo, bo na stanie mialem kilka innych i po prostu z braki czasu dokonalem szybkiej zamiany.
Daniello
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1249
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 08:12
Imię:
Lokalizacja: Radom/Kraków
Kontakt:

Re: B - REMI.NDM - Remi

Post autor: Daniello » niedziela, 14 wrz 2014, 20:34

widze ze juz koledzy doprecyzowali odpowiedz a ja pisze na raty. w dodatku nie moge edytowac postu.
powodzenia.
Awatar użytkownika
remi.ndm
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 225
Rejestracja: wtorek, 17 cze 2008, 08:51
Imię:
Lokalizacja: nowy dwor maz

Re: B - REMI.NDM - Remi

Post autor: remi.ndm » niedziela, 14 wrz 2014, 20:48

Awatar użytkownika
dziad1
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 3117
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 20:47
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: B - REMI.NDM - Remi

Post autor: dziad1 » niedziela, 14 wrz 2014, 20:50

taki
mozna taniej kupić używane
Uwaga:
teksty osoby skażone znakiem BMW.
Rozmowa z tym użytkownikiem nie ma większego sensu .

Obrazek
Awatar użytkownika
remi.ndm
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 225
Rejestracja: wtorek, 17 cze 2008, 08:51
Imię:
Lokalizacja: nowy dwor maz

Re: B - REMI.NDM - Remi

Post autor: remi.ndm » poniedziałek, 15 wrz 2014, 11:27

Po czyszczeniu przewodów masowych problem chyba zniknął.
Działa wszystko normalnie po 30km trasie.
Awatar użytkownika
remi.ndm
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 225
Rejestracja: wtorek, 17 cze 2008, 08:51
Imię:
Lokalizacja: nowy dwor maz

Re: B - REMI.NDM - Remi

Post autor: remi.ndm » poniedziałek, 15 wrz 2014, 19:13

Ciekawostka

Sprawdzono mi dziś przy okazji akumulator.
Super hiper miernik pokazał pełną sprawność baterii, pełne naładowanie, wszystkie wartości takie jak
napisane na nalepce na obudowie.

Akumulator ma 8lat, dość duży 72Ah

No i jak to się ma do teorii, że za duży akumulator będzie się nie doładowywał i szybko padnie. :mrgreen:
Wiele razy spotkałem się z taką opinią, na tym forum chyba też

Ani razu przez cały okres użytkowania nie użyłem prostownika, ani nikt nie odpalał mnie z kabli.

Teraz najlepsze, akumulator kupiłem roczny używany od sąsiada z poloneza za 80zł :mrgreen:
Filip
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 2927
Rejestracja: poniedziałek, 23 cze 2003, 10:32
Imię: Filip
Lokalizacja: ***
Kontakt:

Re: B - REMI.NDM - Remi

Post autor: Filip » wtorek, 16 wrz 2014, 08:12

remi.ndm pisze:Ciekawostka

Sprawdzono mi dziś przy okazji akumulator.
Super hiper miernik pokazał pełną sprawność baterii, pełne naładowanie, wszystkie wartości takie jak
napisane na nalepce na obudowie.

Akumulator ma 8lat, dość duży 72Ah

No i jak to się ma do teorii, że za duży akumulator będzie się nie doładowywał i szybko padnie. :mrgreen:
Wiele razy spotkałem się z taką opinią, na tym forum chyba też

Ani razu przez cały okres użytkowania nie użyłem prostownika, ani nikt nie odpalał mnie z kabli.

Teraz najlepsze, akumulator kupiłem roczny używany od sąsiada z poloneza za 80zł :mrgreen:
Niezłe. a jaka firma go wyprodukowała?

Niektóre faktycznie bywają dobre. Badałem ostatnio akumulator Boscha który siedział w moim jaguarze (ma prawie metr długości i zajmuje pół bagażnika) odpala silnik nawet po staniu przez całą zimie bez doładowywania. Znalazłem przyklejoną do niego książeczkę a tam data produkcji 1994 :shock:
Awatar użytkownika
remi.ndm
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 225
Rejestracja: wtorek, 17 cze 2008, 08:51
Imię:
Lokalizacja: nowy dwor maz

Re: B - REMI.NDM - Remi

Post autor: remi.ndm » wtorek, 16 wrz 2014, 10:00

varta
Awatar użytkownika
jaroslav
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: poniedziałek, 22 cze 2009, 10:39
Imię:
Lokalizacja: Lublin

Re: B - REMI.NDM - Remi

Post autor: jaroslav » wtorek, 16 wrz 2014, 14:44

Czyli jednak masa?
Opel Senator B CD 24v 1993r.
Opel Omega 3000 24v 1993r.
Opel Rekord D 1.9 SH 1973r.
Awatar użytkownika
Junioross
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 912
Rejestracja: sobota, 17 lis 2007, 20:51
Imię:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: B - REMI.NDM - Remi

Post autor: Junioross » wtorek, 16 wrz 2014, 16:16

jaroslav pisze:Czyli jednak masa?
remi.ndm pisze:Po czyszczeniu przewodów masowych problem chyba zniknął.
Działa wszystko normalnie po 30km trasie.
Wrogiem nie jest alkohol tylko metabolizm aldehydu octowego...
ODPOWIEDZ