B - ruda & YAQB - Agata & Jakub

Tu znajdziesz zdjęcia naszych Mant! Ty również możesz zaprezentować swoją Mantę niezależnie od jej stanu.

Moderatorzy: dziad1, YAQB

Awatar użytkownika
bartex1972
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 462
Rejestracja: niedziela, 05 paź 2008, 13:01
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: B - ruda & YAQB - Agata & Jakub

Post autor: bartex1972 » poniedziałek, 05 paź 2015, 06:35

A może zawiesza się pompa paliwa? Pracuje na rozruszniku?
Manta a 2,2
Corsa 2.0 gt
Ascona b ////////................ progres 45%
Awatar użytkownika
YAQB
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1551
Rejestracja: środa, 14 paź 2009, 16:12
Imię: Jakub
Lokalizacja: WPI

Re: B - ruda & YAQB - Agata & Jakub

Post autor: YAQB » poniedziałek, 05 paź 2015, 06:44

No i tu właśnie jest pewna ciekawostka, bo póki jeszcze miałem pompę, która mocno wyła, to dość dokładnie słyszałem kiedy chodzi a kiedy nie. No i działa ona tak, że podczas "samego" kręcenia nie pracuje, a włącza się jak silnik "chce zapalić" (albo poprostu zapali). Szczególnie jest to słyszalne w obecnej sytuacji, kiedy silnik generalnie nie zapala. Wygląda to tak - kręce, jak silnik prychnie (jakby chciał zapalić), a ja odpuszczę kluczyk w stacyjce (silnik nie zapali) to słychać "bzyknięcie" pompy.
Awatar użytkownika
bartex1972
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 462
Rejestracja: niedziela, 05 paź 2008, 13:01
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: B - ruda & YAQB - Agata & Jakub

Post autor: bartex1972 » poniedziałek, 05 paź 2015, 13:57

Podłącz ją na krótko żeby chodziła cały czas i próbuj palić
Manta a 2,2
Corsa 2.0 gt
Ascona b ////////................ progres 45%
Awatar użytkownika
YAQB
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1551
Rejestracja: środa, 14 paź 2009, 16:12
Imię: Jakub
Lokalizacja: WPI

Re: B - ruda & YAQB - Agata & Jakub

Post autor: YAQB » poniedziałek, 05 paź 2015, 14:00

A. Właśnie. Nie pisałem o tym bo teraz mi się przypomniało ze robiłem tak przed zlotem. Bez efektu
Bocznica
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sobota, 04 mar 2006, 00:51
Imię:
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Re: B - ruda & YAQB - Agata & Jakub

Post autor: Bocznica » poniedziałek, 05 paź 2015, 17:11

Witam,miałem dokładnie ten sam problem w moim kadettcie c1 z tym samym 2.4. Objawy były identycznie,ciężko palił i trzeba go było mocno piłować,trochę lepiej w ciepłe dni z kolei wystarczyło go lekko pchnąć i odpalał. Wymieniłem wszystko po kolei na nowe i nic to nie dało,uderzyło za to mocno po kieszeni. Rozwiązanie okazało się trywialne,ale zajęło mi parę lat.. Otóż zasilanie wtrysku miałem podłączone pod oryginalny przewód z wiązki,który wychodzi na cewkę,dopiero w jakiejś niemieckiej książce wyczytałem,że w c1 jest to tak zwany przewód oporowy. Po rozebraniu wiązki okazało się,że polega to na tym,że ten przewód idzie na sam koniec auta,aż do bagażnika i wraca pod maskę,co powodowało taki spadek napięcia,że przy odpalaniu rozrusznikiem na całą resztę ledwie starczało. Po wycięciu tych dobrych paru metrów przewodu i poprowadzeniu go spod stacyjki bezpośrednio na wtrysk pali na dotyk i mam święty spokój. Dodam tylko,że w kadettcie c2 tego przewodu oporowego już nie ma, Twoja manta to b1,więc obstawiam,że to będzie to..

Pozdrawiam,

Bocznica.
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4422
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Re: B - ruda & YAQB - Agata & Jakub

Post autor: magic » poniedziałek, 05 paź 2015, 17:16

YAQB pisze:Przypomnę ze fura ma problem z odpaleniem z rozrusznika. Wystarczy lekko pchnac i odpala z 1/2 obrotu wału. Podejrzewam, ze to wyklucza jakąś cześć podejrzeń.

Uzewnetrznialem się tutaj:

http://www.mantaclub.pl/forum3/viewtopi ... 18&t=11329
Bocznica pisze:Witam,miałem dokładnie ten sam problem w moim kadettcie c1 z tym samym 2.4. Objawy były identycznie,ciężko palił i trzeba go było mocno piłować,trochę lepiej w ciepłe dni z kolei wystarczyło go lekko pchnąć i odpalał. Wymieniłem wszystko po kolei na nowe i nic to nie dało,uderzyło za to mocno po kieszeni. Rozwiązanie okazało się trywialne,ale zajęło mi parę lat.. Otóż zasilanie wtrysku miałem podłączone pod oryginalny przewód z wiązki,który wychodzi na cewkę,dopiero w jakiejś niemieckiej książce wyczytałem,że w c1 jest to tak zwany przewód oporowy. Po rozebraniu wiązki okazało się,że polega to na tym,że ten przewód idzie na sam koniec auta,aż do bagażnika i wraca pod maskę,co powodowało taki spadek napięcia,że przy odpalaniu rozrusznikiem na całą resztę ledwie starczało. Po wycięciu tych dobrych paru metrów przewodu i poprowadzeniu go spod stacyjki bezpośrednio na wtrysk pali na dotyk i mam święty spokój. Dodam tylko,że w kadettcie c2 tego przewodu oporowego już nie ma, Twoja manta to b1,więc obstawiam,że to będzie to..

Pozdrawiam,

Bocznica.
A jakbyście czytali ze zrozumieniem wszystko co napisałem o instalacji, to też miałem na myśli. Ogólnie jest to zawarte w stwierdzeniu " wtyczka łącząca wiązkę wtrysku i samochodu".

Jakoś ja nie mam tych problemów. Mam inne, związane z częściami używanymi i dorabianymi...
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
Awatar użytkownika
YAQB
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1551
Rejestracja: środa, 14 paź 2009, 16:12
Imię: Jakub
Lokalizacja: WPI

Re: B - ruda & YAQB - Agata & Jakub

Post autor: YAQB » poniedziałek, 05 paź 2015, 17:57

magic pisze:Jak tam nie ma kontrolki check engine, wtyczki łączącej wiązkę wtrysku i auta nie da się zlokalizować, to poszukiwanie usterki to orka na ugorze
O tym mowa, nawiązując do mojego czytania bez zrozumienia? Jeśli tak to rozumiem że mam od wtrysku (dowolnego) iść po kablach i zobaczyć gdzie dojde?
Bocznica
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sobota, 04 mar 2006, 00:51
Imię:
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Re: B - ruda & YAQB - Agata & Jakub

Post autor: Bocznica » poniedziałek, 05 paź 2015, 20:49

Poszukaj w wiązce wtyczki czteropinowej,najlepiej zacznij za czwartym wtryskiwaczem i idź w stronę kompa lub cewki,nie wiem jak to u Ciebie jest poprowadzone,w druga stronę na pewno jej nie będzie. W tej wtyczce są cztery przewody: niebiesko czerwony wyjście na pompę paliwa,zielony na cewke,niebieski do kontrolki temperatury i biało czarny,bywa też czarny na stacyjkę,podłącz go na krotko do plusa w aku i spróbuj odpalić a świat będzie znowu kolorowy:) Potem wytnij to cholerstwo,albo sobie pociągnij nowy przewód pod stacyjkę.Checka możesz sobie odpuścić,bo on Ci pokaże wszystko po kolei a tu przyczyną jest za małe napięcie.

Pozdrawiam,

Bocznica.
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4422
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Re: B - ruda & YAQB - Agata & Jakub

Post autor: magic » wtorek, 06 paź 2015, 10:36

YAQB pisze:
magic pisze:Jak tam nie ma kontrolki check engine, wtyczki łączącej wiązkę wtrysku i auta nie da się zlokalizować, to poszukiwanie usterki to orka na ugorze
O tym mowa, nawiązując do mojego czytania bez zrozumienia? Jeśli tak to rozumiem że mam od wtrysku (dowolnego) iść po kablach i zobaczyć gdzie dojde?

Z czytaniem ze zrozumieniem, miałem na myśli to, że wymieniłem chyba wszystkie powody niedziałania, nie wgłębiając się w rozpisywanie na konkretne błędy.

Szukanie po kablach zostaw sobie na później. Najpierw zaopatrz się w schemat wtrysku 2.4. Potem zobacz czy jest dobrze podłączony- tak jak pisałem:

"1.wtrysk powinien być zasilany non stop
2. Wtrysk musi mieć sygnał że stacyjka jest w pozycji zapłon
3. Wtrysk dostaje sygnał, że kręci się rozrusznik
4. Sprawdź, czy kabelki do "check engine" są podłączone, czy też zostały w trybie "odczyt"( Co prawda to jest sprawa jednego przewodu i nie mam pewności, czy ma znaczenie, ale lepiej mieć zgodność ze schematem)"


nie rozpisywałem tego na kolory kabli i na to, czy wtyczka jest prostokątna, czy okrągła ( może jej tam w ogóle nie być). Sprawdź po prostu czy wiązka jest podłączona zgodnie ze schematem.

i odczytaj kod błędów. Ja wiem, że koledze Bocznica udało się bez tego, tak samo, jak Juniorosowi i mnóstwo innych osób.
Tylko czy to znaczy, że tak jest dobrze? Kolega Bocznica szukał tego jak sam napisał 1,5 roku. Ani chybi do schematu nie patrzył, jak podłączał...
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
Bocznica
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sobota, 04 mar 2006, 00:51
Imię:
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Re: B - ruda & YAQB - Agata & Jakub

Post autor: Bocznica » wtorek, 06 paź 2015, 11:50

Witam,patrzył patrzył,od tego zaczął.. Ten schemat to już mi się po nocach śnił.
Proszę bardzo tu jest wszystko jak na tacy:

http://www.kadettc.info/schaltplan/page24.htm

Pozdrawiam,

Bocznica.
Awatar użytkownika
YAQB
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1551
Rejestracja: środa, 14 paź 2009, 16:12
Imię: Jakub
Lokalizacja: WPI

Re: B - ruda & YAQB - Agata & Jakub

Post autor: YAQB » niedziela, 08 lis 2015, 00:44

YAQB pisze:W ramach przeszkolenia na certyfikat większych mocy i pojemności zakupiłem ostatnio trenażer:

Obrazek

Lekcja nr 1 zakończyła się sukcesem (= nie wyjechałem poza asfalt ;)). Dziękuje Panu Nauczycielowi :D
Się uczę:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pvQOiVh ... e=youtu.be[/youtube]
Awatar użytkownika
Junioross
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 912
Rejestracja: sobota, 17 lis 2007, 20:51
Imię:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: B - ruda & YAQB - Agata & Jakub

Post autor: Junioross » niedziela, 08 lis 2015, 08:40

Robisz duże postępy. Jak dojdą części do zawieszenia to znów wpadam mantą
Wrogiem nie jest alkohol tylko metabolizm aldehydu octowego...
Awatar użytkownika
YAQB
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1551
Rejestracja: środa, 14 paź 2009, 16:12
Imię: Jakub
Lokalizacja: WPI

Re: B - ruda & YAQB - Agata & Jakub

Post autor: YAQB » niedziela, 08 lis 2015, 14:23

Najlepiej na tych moich treningach wychodzi przemysł oponiarski :) A na ogłoszenie o utylizacje opon odpowiedzi brak :D
Awatar użytkownika
baro
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 529
Rejestracja: wtorek, 11 lis 2014, 21:43
Imię: Bartek
Lokalizacja: Zakrzow/malopolskie

Re: B - ruda & YAQB - Agata & Jakub

Post autor: baro » niedziela, 08 lis 2015, 21:34

aa bo daleko mieszkasz a wysyłać się nie opłaca :P
Awatar użytkownika
bartex1972
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 462
Rejestracja: niedziela, 05 paź 2008, 13:01
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: B - ruda & YAQB - Agata & Jakub

Post autor: bartex1972 » niedziela, 08 lis 2015, 23:22

Ogarnij mi odbiór gratów do monzy to wyśle Ci całą paletę opon do upalania :wink:
Touring daje rade, fajnie sie prowadzi kombiaka w poslizgu :mrgreen:
Manta a 2,2
Corsa 2.0 gt
Ascona b ////////................ progres 45%
ODPOWIEDZ