A - Koniak - Tomasz

Tu znajdziesz zdjęcia naszych Mant! Ty również możesz zaprezentować swoją Mantę niezależnie od jej stanu.

Moderatorzy: dziad1, YAQB

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1139
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Przemek - GT350TA » środa, 29 cze 2011, 17:34

Po kilkunastu minutach zaczyna się pojawiać rudy na powierzchni piaskowanej karcherem.
Awatar użytkownika
dziad1
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 3117
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 20:47
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: dziad1 » środa, 29 cze 2011, 17:35

spoko tylko jak tak zrobisz to odrazu samochód na złom bo tutaj chodzi o oczyszczenie samochodu z rdzy i odrazu zabezpieczenie go przed wilgocią bo momentalnie zaczyna rdzewieć a ty zostawisz go w kałuży i poprostu zrobi sie odrazu to co chcesz zwalczyć...... to nie jest dobry pomysł....
już szybciej proponował bym ci suchy lód
Uwaga:
teksty osoby skażone znakiem BMW.
Rozmowa z tym użytkownikiem nie ma większego sensu .

Obrazek
Awatar użytkownika
Koniak
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 125
Rejestracja: sobota, 25 cze 2011, 18:51
Imię:
Lokalizacja: Ujazd - Opolskie
Kontakt:

Post autor: Koniak » środa, 29 cze 2011, 17:46

dziad1 pisze:momentalnie zaczyna rdzewieć a ty zostawisz go w kałuży i poprostu zrobi sie odrazu to co chcesz zwalczyć...... to nie jest dobry pomysł...
A ja myślałem by zrobić tak:
-wypiaskować w tej mgle wodnej
-wysuszyć kompresorem,szmatami czymkolwiek
-odtłuścić i pomalować podkładem dwoma warstwami

to wszystko w gorący dzien oczywiscie by nie zdążyło rdzewieć.
Awatar użytkownika
dziad1
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 3117
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 20:47
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: dziad1 » środa, 29 cze 2011, 18:26

a jak osuszysz dokładnie profile zamknięte?
wiesz
jaką metodą to zrobisz to twoje ....
ważne żeby efekt miał ręce i nogi później a nie ....
ogólnie nie polecam
Uwaga:
teksty osoby skażone znakiem BMW.
Rozmowa z tym użytkownikiem nie ma większego sensu .

Obrazek
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1139
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Przemek - GT350TA » środa, 29 cze 2011, 20:45

Nawet po suszeniu rdzewieje, sprawdzone.
Awatar użytkownika
dziad1
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 3117
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 20:47
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: dziad1 » środa, 29 cze 2011, 22:21

zawsze rdzewieje po piaskowaniu bo w powietrzu zawsze jest wilgoć....
najlepiej to widać jak dotkniesz spoconą ręką czegoś wypiaskowanego....
dlatego jak najszybciej trzeba to zabezpieczyć
chcesz wyczyścić piaskiem z wodą twoja sprawa .. przeczyść z wieszchu ale tylko elementy lakierowane..... tam gdzie jest sitko i profile nie radze
Uwaga:
teksty osoby skażone znakiem BMW.
Rozmowa z tym użytkownikiem nie ma większego sensu .

Obrazek
Awatar użytkownika
Koniak
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 125
Rejestracja: sobota, 25 cze 2011, 18:51
Imię:
Lokalizacja: Ujazd - Opolskie
Kontakt:

Post autor: Koniak » czwartek, 30 cze 2011, 05:56

Rozumiem o co wam chodzi ale niestety wychodzi na to ze albo sam wypiaskuje myjką albo dół samochodu potraktuję kątówką bo innej możliwości nie widze nikomu się nie chce piaskować samochodu a jeśli już to za taka cene ze szok. Gdzieś na forum czytałem ze ktoś piaskował za 200-250 zł u mnie to 3500zl wyglada :/ wiec nie pozostało mi nic tylko piaskowac suszyc starać sie ile sie da i pomalowac szybko.
Awatar użytkownika
Adaśko
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1464
Rejestracja: piątek, 04 lut 2005, 23:57
Imię: Adam
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Adaśko » czwartek, 30 cze 2011, 06:21

Chyba nie spodziewałeś się, że restauracja (zaznaczam RESTAURACJA) prawie 40-letniego auta to będzie tania impreza. Wiele aut z tej galerii zamknęło się budżetami dużo ponad 20000zł, a i tak właściciele pewnie nie do końca są zadowoleni z efektu poszczególnych etapów odbudowy.

Sorry, ale już na początku drogi przez mękę zaczynasz oszczędzać. Szukaj innego piaskarza. Czasami warto przewieźć samochód nawet i 300km.

Alternatywa:
http://www.google.pl/search?q=soda%20bl ... channel=np
Obrazek

Brakuje mi braku rdzy...
Awatar użytkownika
skwarek
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 621
Rejestracja: środa, 13 lut 2008, 19:25
Imię:
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: skwarek » czwartek, 30 cze 2011, 06:32

zgadzam się z przedmówcami, odpuść sobie jakąkolwiek zabawę z karcherem i kątówką. Jeśli chcesz coś robić ręcznie to głównie z użyciem ściernicy nylonowej jak pisze Dziad, choć całe auto to tylko piach i lepiej szukaj innego miejsca. U mnie ciężko z jakimikolwiek usługami w tym temacie, ale jak już poszukałem dobrze to w promieniu 20km jest z 4 miejsca gdzie można karoserię piaskować.
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1139
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Przemek - GT350TA » czwartek, 30 cze 2011, 07:44

Mam gościa gdzieś pod Świdnicą, mówił że za 1500 wyszkiełkował całego Karmanna ghię. Robiłem już u niego parę gratów i robi na prawdę super, chociaż żadnego auto po nim nie widziałem. Mogę spytać gdybyś był zainteresowany, nie wiem jak to daleko od Ciebie.
Awatar użytkownika
balloon
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 395
Rejestracja: sobota, 17 lip 2004, 10:41
Imię:
Lokalizacja: Jaworzyna śląska

Post autor: balloon » czwartek, 30 cze 2011, 07:47

Nie rób tego.
Uciekaj jak najdalej od wilgoci.
Zobaczysz z perspektywy czasu że porządnie wykonany etap procentuje,
W tej chwili koszt piaskowania wydaje Ci się duży, za dwa trzy lata sam stwierdzisz że to wcale nie tak bardzo dużo.
Awatar użytkownika
balloon
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 395
Rejestracja: sobota, 17 lip 2004, 10:41
Imię:
Lokalizacja: Jaworzyna śląska

Post autor: balloon » czwartek, 30 cze 2011, 07:51

Jak by co do Świdnicy mam 10km
gdyby trza mogę pomóc
Awatar użytkownika
ROBERT
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1484
Rejestracja: piątek, 14 gru 2007, 07:19
Imię:
Lokalizacja: Silesia

Post autor: ROBERT » czwartek, 30 cze 2011, 08:55

Widzę po awatarku, żeś z Opola.
Do Świętochłowic masz jakieś 100km.
Jest tam firma, która świadczy usługi m. in piaskowania.
To jest, o ile się nie mylę to:

http://katalog.pf.pl/%C5%9Awi%C4%99toch ... C-m09.html

A dojazd prosty, bo tuż obok Średnicówki.

http://www.zumi.pl/namapie.html?qt=&loc ... oreCities=
ROBERT.

Obrazek
Awatar użytkownika
Koniak
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 125
Rejestracja: sobota, 25 cze 2011, 18:51
Imię:
Lokalizacja: Ujazd - Opolskie
Kontakt:

Post autor: Koniak » czwartek, 30 cze 2011, 19:09

ROBERT pisze:Widzę po awatarku, żeś z Opola.
Do Świętochłowic masz jakieś 100km.
Przed Opolem pacząc od strony Gliwic a do Świętochłowic mam mniej więcej 55-60km :p

Ok chłopaki spokojnie myślałem nad tym co pisaliście i czytałem na googlach itd itp. Dochodzę do wiosku że to nie za dobry pomysł z tą wodą :p

Mam nowy plan ale opiszę go jeśli zadziała :p jutro zobacze ;)
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4422
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Post autor: magic » piątek, 01 lip 2011, 08:34

dziad1 pisze:zawsze rdzewieje po piaskowaniu bo w powietrzu zawsze jest wilgoć....
najlepiej to widać jak dotkniesz spoconą ręką czegoś wypiaskowanego....
dlatego jak najszybciej trzeba to zabezpieczyć
chcesz wyczyścić piaskiem z wodą twoja sprawa .. przeczyść z wieszchu ale tylko elementy lakierowane..... tam gdzie jest sitko i profile nie radze
Ludzki pot ma bardzo kwaśny odczyn, dlatego tak szybko rdzewiej. Jest to duży problem w fabrykach, gdzie wymagana duża dokładność i czystość. Kiedy np. świeżo wyszlifowany element szlifierz, lub ktoś z kontroli jakości dotknie gołą ręką, na powierzchni pojawi się rdza powierzchniowa w ciągu kilku godzin. I np Łożysko do wyrzucenia...
Na szczęście karoserię można potraktować podkładem wytrawiającym (reaktywnym) , zawiera inhibilitory korozji, więc wiec można proces korozji uciąć u samego źródła. Następni szybko zabezpieczyć go od wilgoci podkładem odcinającym ( np. akryl) i już budę można spawać spokojnie w warsztacie kilka miechów...

natomiast czyszczenie ręczne jest tak samo dobre jak piaskowanie- piaskowanie jest popularne z powodu szybkości działania- w kilka godzin masz budę bez rdzy i lakieru. Nikt w warsztacie za pieniądze nie będzie szpachelką zdzierał lakieru czy bitexu. Ale samodzielnie taka praca jest możliwa do wykonania, tym bardziej że można podzielić ją na etapy i zabezpieczać na bieżąco.

Pozdrawiam
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
ODPOWIEDZ