B - GLOBI - Paweł

Tu znajdziesz zdjęcia naszych Mant! Ty również możesz zaprezentować swoją Mantę niezależnie od jej stanu.

Moderatorzy: dziad1, YAQB

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
globi
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 462
Rejestracja: piątek, 24 gru 2004, 18:15
Imię:
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

B - GLOBI - Paweł

Post autor: globi » niedziela, 15 sty 2012, 15:36

Nadeszła chyba pora aby podzielić wynikami prac nad moją mantą gsi z 81r. Kupiłem mantę w 99roku w wakacje i jeździłem nią 8lat aż zgniła tu i tam!!!
Nadeszła wtedy pora na decyzję! robić? czy gonić? Odpowiedź na to pytanie możecie zobaczyć poniżej,podczas renowacji wdrożyłem parę pomysłów.Mam nadzieję że się spodoba :D :D :D



AUTO: (tematy blacharskie)


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek




ZAWIESZENIE: ( hamulce, półosie, most, szpera)



Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



ELEKTRYKA: ( i pozostałe, ...........)




Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
globi
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 462
Rejestracja: piątek, 24 gru 2004, 18:15
Imię:
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: globi » niedziela, 15 sty 2012, 16:32

fura czeka w tym momencie na lakier i lakiernika!!! wszystkiego sam nie zrobie :D :D :D
Awatar użytkownika
Adaśko
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1464
Rejestracja: piątek, 04 lut 2005, 23:57
Imię: Adam
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Adaśko » niedziela, 15 sty 2012, 16:46

Szał pały!!

Zresztą moje zdanie znasz. Nie wiem czy zauważyłeś, ale masz dwa wskaźniki ładowania - nie lepiej zastosować zegary z ciśnieniem oleju, w razie czego telefon masz ;)
Obrazek

Brakuje mi braku rdzy...
Awatar użytkownika
krzysztofciu
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 187
Rejestracja: sobota, 01 lis 2003, 10:26
Imię:
Lokalizacja: Ostrowiec Swietokrzyski-oslo
Kontakt:

Post autor: krzysztofciu » niedziela, 15 sty 2012, 16:49

super! brawo ! :D
MarcinD.
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 2674
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 10:11
Imię:
Lokalizacja: Sulejooveck
Kontakt:

Post autor: MarcinD. » niedziela, 15 sty 2012, 17:00

:shock:

moje zdanie też znasz !!! ............... dla mnie bomba !! podobają mi się te przeróbki !!
Wydaje mi się że to właśnie można nazwać prawdziwym tuningiem!
Awatar użytkownika
balloon
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 395
Rejestracja: sobota, 17 lip 2004, 10:41
Imię:
Lokalizacja: Jaworzyna śląska

Post autor: balloon » niedziela, 15 sty 2012, 17:06

No Ładnie.
Człowiek aż ochoty nabiera na prace w garażu.
Awatar użytkownika
Capri
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 705
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 12:22
Imię:
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Capri » niedziela, 15 sty 2012, 18:14

I ja padłem po obejrzeniu zdjęć. Wielkie gratulacje za pomysłowość, spójność i konsekwencję w przeróbkach.
Ta Manta będzie rajdówką, czy podgromcą ulic? :)
Awatar użytkownika
globi
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 462
Rejestracja: piątek, 24 gru 2004, 18:15
Imię:
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: globi » niedziela, 15 sty 2012, 18:41

zegary są zespolone,dlatego padło na nie bo mają 60mm średnicy a nie jak zwykle 52mm
na razie temat jest nie skończony co widać po drugim zegarze ładowania i nie dopasowanym panelu przednim,plan na auto mam taki żeby dało się spędzić w nim miło ciepłe letnie popołudnie po pracy lub jakiś wypad na weekend.no i oczywiście na zlotach chcę mieć jakieś szanse w próbach sportowych :D
Awatar użytkownika
czarek
[']
[']
Posty: 2271
Rejestracja: niedziela, 12 wrz 2004, 21:21
Imię:
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: czarek » niedziela, 15 sty 2012, 20:47

Nic dodać nic ująć, ładnie...
Podzielisz się wiedzą z czego zastosowałeś zaciski na tył?
Co to za wzmocnienia pod przednimi błotnikami??
Czyż bym widział regulator ciśnienia oleju z diesla?

Ciekawy kolektorek ssący ;) wyliczana jego pojemność? jaka dokładnie średnic przepustnicy? z czego dobrałeś wtryski?

Bardzo podoba mi się układu napędowy a zwłaszcza 265 i cześć wału w osłonie ;)
Pogratulować zaangażowania i nakładu pracy...
Obrazek
ŻABA I i ŻABA II = Mantzel Evo 2 sztuki...
Awatar użytkownika
globi
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 462
Rejestracja: piątek, 24 gru 2004, 18:15
Imię:
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: globi » niedziela, 15 sty 2012, 21:08

Zaciski są z golfa 4-5 i do tego kumpel narysował i wypalił na laserze adaptery.te adaptery założone na dyferku są z czasu kiedy to wszystko mierzyłem żeby zawiesić na tył ,tarcze są z audi 245mm.
Wzmocnienia są po to żeby wzmocnić błotnik wewnętrzny,pomysł powstał gdy rozbierałem mantę kumpla która śmigała na mega twardym koni popękała w tych miejscach.Kolektor opisze jak skończymy


SILNIK: (skrzynia,............ )



Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4422
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Post autor: magic » poniedziałek, 16 sty 2012, 11:33

1. Gdzie ta rdza o której pisałeś? Nie widać żadnej, buda chyba nie była w złym stanie?, to od Miszy kupiłeś?
2. Z czego poszerzka tylnego błotnika- z forda escorta?
3.Budowa własnego kolektora- full wypas jak dla mnie...
4. Zabiłeś mnie zrobieniem samolotu i wału- jestem pod wrażeniem
5. 5 śrub i tarcze wszędzie- super,
6. Ile manty pozostanie w mancie?
7. Bardzo się podoba- projekt jest spójny.

Powodzenie w dalszych postępach
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
Awatar użytkownika
Marcin CQP
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 81
Rejestracja: poniedziałek, 15 maja 2006, 20:17
Imię:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Marcin CQP » poniedziałek, 16 sty 2012, 22:07

Jednego jestem pewien- będzie to mechanicznie najlepiej zrobiona manta w Polsce, gratuluje
Powered by CIH 2.2
Awatar użytkownika
czarek
[']
[']
Posty: 2271
Rejestracja: niedziela, 12 wrz 2004, 21:21
Imię:
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: czarek » poniedziałek, 16 sty 2012, 23:05

Zaworki seryjne?
ile mm rozwiercałeś gniazda? jak przylgnia będzie?
Fajny patencik na regulacje rozrządu.
Potwierdzisz stopkę pompy oleju? stalowa z diesla?
Obrazek
ŻABA I i ŻABA II = Mantzel Evo 2 sztuki...
Awatar użytkownika
globi
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 462
Rejestracja: piątek, 24 gru 2004, 18:15
Imię:
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: globi » wtorek, 17 sty 2012, 00:21

Rudy był i to dużo,po wypiaskowaniu okazało sie że dużo nadwozia nie zostało.Po piachu to co zostało pojechało do blacharza,tam szybka kalkulacja i okazało sie że szukamy nowej budy!!!Trzy dni później poleciałem do poznania wiecie do kogo i po co! Buda okazała się dość ładna z nie wielkimi ogniskami rudego ale jak widać temat rudego opanowany.poszerzenia są z bmw e30 2 drzwiowego,a zmieniałem je dla tego że buda miała mocno ponaciągane ranty przez jakiegoś wiejskiego tunera a ja chciałem być blisko oryginału i tym samym uzyskałem szerszą budę o 20mm na stronę .Obudowę samolotu i wzmocnienie wału opanowałem a raczej od gapiłem od niemców którzy piszą że powyżej 200km lubi sie wał rozlecieć rozbijając przy tym obudowę!to teraz ma co złapać wał :D .Piasty dorabiałem od zera na 5 śrub,plan był a może i jest nadal na mante 400 ale bez poszerzeń jak wszyscy wiedzą takie też były.
Jeśli chodzi o zawory to na razie chcę zobaczyć ile wyjdzie na seryjnych więc takie pozostały,zostały tylko przeszlifowane od trzonka żeby zmienić promień na grzybku.stopa jest z 2.3diesel,może zawór sie nie będzie zacinał
Awatar użytkownika
B CC 1979
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1680
Rejestracja: środa, 18 lut 2004, 19:34
Imię: Marcin
Lokalizacja: AUGUSTÓW!
Kontakt:

Post autor: B CC 1979 » wtorek, 17 sty 2012, 16:29

Kolejny raz oglądam zdjęcia i za każdym razem można znaleźć jakiś ciekawy szczegół...
Masę pracy poświęciłeś autu, chciał bym zobaczyć jak to będzie jeździło, że da się zatrzymać to widać na zdjęciach.
Silnik 2,4 i ponad 200KM zapowiada się ciekawie.
Opel Manta B CC 1979
ODPOWIEDZ