B - MLYNIARZ32 - Zbyszek

Tu znajdziesz zdjęcia naszych Mant! Ty również możesz zaprezentować swoją Mantę niezależnie od jej stanu.

Moderatorzy: dziad1, YAQB

ODPOWIEDZ
mlyniarz32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: niedziela, 20 lis 2011, 19:01
Imię:
Lokalizacja: Łódź

B - MLYNIARZ32 - Zbyszek

Post autor: mlyniarz32 » poniedziałek, 12 mar 2012, 21:22

Cześć wszystkim,

od niedawna jestem właścicielem opla manty ( konkretnie od listopada 2011).
Zawsze miałem chrapkę na ten samochód, ponieważ taki sam miał mój ojciec jak byłem dzieciakiem i sentyment pozostał.

Manty poszukiwałem od dłuższego czasu i w końcu trafiłem na taką wersję o jaką mi chodziło, czyli : B coupe z chromami.

Auto jest z 1977 roku, na dzień dzisiejszy posiada silnik 1.6.
Auto sprowadzone z niemcowni, widać, że bardzo długo stała w jakimś kurniku bo pełno rys od pazurów :) i strasznie śmierdziało w środku.


Na dzień dzisiejszy postęp w pracach renowacyjnych jest niewielki: rozebrałem środek, i osprzęt silnika, pozdejmowałem chromy itp.
Przygotowuje je do remontu blacharki, części już zakupiłem tj.: nowe progi, błotniki tył, kolana podłużnic i podciągi. Robi się się powoli coraz cieplej więc na dniach pewnie praca ruszy z powrotem.

Poniżej fotki zrobione parę dni po zakupie, zaraz po myciu:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Następna porcja zdjęć z wykonanych prac wkrótce.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Moćk
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 917
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 13:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Moćk » poniedziałek, 12 mar 2012, 21:29

piekny material do odbudowy! Mechanicznie tez masz jakies pomysł na modyfikacje, czy zostanie oryginał?
Czarny dach wroci?
Lemming of the BDA
mlyniarz32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: niedziela, 20 lis 2011, 19:01
Imię:
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mlyniarz32 » poniedziałek, 12 mar 2012, 21:41

hmm co do planów to więc tak:
Z zewnątrz planuje pełen oryginał, tzn. po remoncie blacharki zostanie położony nowy lakier taki jak jest obecnie, vinyl na dach również wróci ( obecnie jest zerwany bo już do niczego się nie nadawał) co do felg to planuje poszerzyć orginalne krzyże ale to jeszcze może się zmienić.

Co do rozwiązań technicznych to planuję wrzucić koninę , jakieś sprężyny obniżające, wymiana wszystkich tulei na poliuretan no i zmiana silnika ale tu mam dylemat czy to bedzie 2.2 czy 2.4 ( napewno będzie CIH) i czy będzie na gaźnikach czy nie. Zobaczymy jaki będzie dostęp części :).
Awatar użytkownika
Adaśko
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1464
Rejestracja: piątek, 04 lut 2005, 23:57
Imię: Adam
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Adaśko » poniedziałek, 12 mar 2012, 21:41

Fajny egzemplarz!! Będę obserwował postępy.
Obrazek

Brakuje mi braku rdzy...
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4422
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Post autor: magic » poniedziałek, 12 mar 2012, 23:19

ładne auto, kompletne, proste...
Jak miałeś plany na tuning, to może należało kupić inny egzemplarz?

Ten samochód tylko oryginał widzę, silnik też.
I nie obniżaj, za chwilę oryginalna manta będzie rodzynkiem....
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
mlyniarz32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: niedziela, 20 lis 2011, 19:01
Imię:
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mlyniarz32 » wtorek, 13 mar 2012, 01:03

Magic - napisałem przecież, że z zewnątrz auto planuje zrobić tak jak wyglądał w momencie wyjazdu z fabryki. Nowy lakier położyć trzeba i będzie on taki sam jak obecnie, czarny dach również wróci koła zostaną pewnie te same, chromy i listwy również.

Co do tuningu to będzie tylko mechaniczny, poza tym mnóstwo rzeczy trzeba w nim powymieniać bo stare się nie nadają: sprężyny 2 są połamane, amory można również wyrzucić, tuleje zawieszenia również są popękane, silnik również trzeba by pewnie odświerzyć.
więc wymyśliłem sobie, że wstawię elementy o większej wytrzymałości i o lepszej charakterystyce.

silnik jest zdecydowanie za mały ( dla mnie) i że akurat trafiła mi się taka wersja z takim silnikiem to nic nie poradze, wiesz mi, że wolałbym 2.0 no ale jak się trafiła mi taka wersja z chromami to odrazu ją łyknołem. Natomiast napewno zostane przy cihah i jest plan taki że będzie to chodziło na podwójnych gaźnikach ( choć tu się może coś zmienić, ale raczej będę się tego trzymał)

Co do obniżenia to nie planuję jakiegoś hardkoru no ale chociaż o te -40 to wypadało by ją posadzić bo tak strasznie pieje.
Biorąc pod uwagę że sprężyny są popękane to po wstawieniu niższych niewiele ona usiądzie. Głównie chodzi mi o to żeby manta była twardsza i żeby lepiej się nią jeździło


Tak czy inaczej na razie trzeba się skupić na naprawie blacharki bo jest tu multum roboty co zresztą sami wiecie a na resztę przyjdzie jeszcze czas i wiele się może zmienić.

dzięki za uwagi, dlatego też założyłem temat żeby podyskutować jak taki projekt widzą inni.
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4422
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Post autor: magic » wtorek, 13 mar 2012, 23:07

oczywiście, że samochód może byc do remontu. Ale silnik 1,9 jest OK, różnica miedzy nim a 2,4 jest iluzoryczna... Będziesz się nim ścigał? jeśli tak, to tym bardziej w klasie 1,9 powinien pozostać.

piszesz, że taki się trafił. Ja szukałem ponad rok takiego, który akurat ma te elementy zniszczone, które chciałem zmienić.

jak juz pisałem tutaj innym użytkownikom- zanim dojdzie do wymiany silnika, zrobisz zawieszenie , hamulce, blachy... a jak to zrobisz dobrze i dokładnie, to silnik też.

bo zobacz- większy silnik, wymagać może będzie innych hamulców. Jeśli zachowasz 13 koniczynki- starczy Ci sił aby zakupić zaciski z Rekorda 2.2E i tarcze 246 mm? Bo inne nie wchodzą. ( wchodzą mniejsze- z golfa, kadeta GSI, ale to jest odchodzenie od oryginału).

więc, może zacznij ten remont blacharki. A potem zmienisz zdanie. :D
Obiecujemy :D
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
Awatar użytkownika
dziad1
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 3117
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 20:47
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: dziad1 » wtorek, 13 mar 2012, 23:15

on ma 1.6
...
sami wiemy że 1.6 nie rozwierci do 95mm
proponuje kupić jakiś 2.2 2.4 wsadzić , a 1.6 wrzucić do garażu...
będzie jak znalazł jak będziesz chciał wrócić do oryginału
Uwaga:
teksty osoby skażone znakiem BMW.
Rozmowa z tym użytkownikiem nie ma większego sensu .

Obrazek
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4422
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Post autor: magic » wtorek, 13 mar 2012, 23:29

ja miałem 1,6 i jeździł bardzo fajnie, na drugim biegu ok. 100, na trzecim 150. (km/h dla pewności)

Głowica z wałkiem leży w garażu, bo akurat ich zasługa.
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
Awatar użytkownika
reaven41
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1136
Rejestracja: czwartek, 24 lip 2003, 17:02
Imię:
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kontakt:

Post autor: reaven41 » czwartek, 15 mar 2012, 18:04

Ładna Manta dbaj o nia. Zmieniaj zawieszenie , silnik i zasuwaj. To sa rzeczy odwracalne które zawsze można przywrócić do oryginału wiec zachowaj je sobie.
Manta B1 1.9
Astra GSi '92--> Sold
Opel Calibra V6
Astra G coupe Turbo
Awatar użytkownika
p.szawernoga
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 146
Rejestracja: środa, 14 lip 2004, 03:02
Imię:
Lokalizacja: Bielcza k/Brzeska
Kontakt:

Post autor: p.szawernoga » piątek, 16 mar 2012, 19:44

Fajny egzemplarz, chrom jest super.
Trzymam kciuki żeby nie zabrakło weny i chęci w połowie remontu.
I tak jak pisali starsi koledzy;
-blacha
-zawiecha, hamulce i reszta mechaniki
-silnik na końcu
powodzenia
/Manta '76, 1.9S berlinetta automatic
mlyniarz32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: niedziela, 20 lis 2011, 19:01
Imię:
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mlyniarz32 » środa, 11 kwie 2012, 15:51

Panowie, powiedzcie mi czy micha i smok i zamach podpasują z mojego 1.6 do 2.4 cih. Czy musza być od 2.0 ?
Awatar użytkownika
dziad1
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 3117
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 20:47
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: dziad1 » środa, 11 kwie 2012, 16:09

powinny podpasować, bagnet tylko trzeba w 2 dziurke wsadzić/ przebić korek/
Uwaga:
teksty osoby skażone znakiem BMW.
Rozmowa z tym użytkownikiem nie ma większego sensu .

Obrazek
Awatar użytkownika
Adaśko
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1464
Rejestracja: piątek, 04 lut 2005, 23:57
Imię: Adam
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Re: B - Mlyniarz32 - Zbyszek

Post autor: Adaśko » piątek, 14 lis 2014, 10:39

Temat padł?
Obrazek

Brakuje mi braku rdzy...
Awatar użytkownika
YAQB
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1551
Rejestracja: środa, 14 paź 2009, 16:12
Imię: Jakub
Lokalizacja: WPI

B - MLYNIARZ32 - Zbyszek

Post autor: YAQB » piątek, 14 lis 2014, 10:42

Mam wrażenie, że tu jest jakiś przekaz podprogowy tego kotleta :)

Ostatnia wizyta: wtorek, 31 gru 2013, 11:29
ODPOWIEDZ