Opel Commodore A GS '68 2,5l Defa

Tu znajdziesz zdjęcia Opli użytkowników tego forum. W tym dziale prezentujemy nasze projekty. Dołącz do galerii niezależnie od stanu auta.
Zamieszczamy tu zdjęcia Opli do 1982r produkcji

Moderatorzy: dziad1, YAQB

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4466
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Re: Opel Commodore A GS '68 2,5l Defa

Post autor: magic » niedziela, 06 wrz 2020, 14:11

Def pisze:
środa, 15 lip 2020, 09:07


W walizce jest coś, czym się aktualnie zajmuję w tak zwanym międzyczasie. Jest to zalążek prototypu sterownika mieszkaniowego typu smart, bardzo taniego, pracującego w chmurze z urządzeniami mobilnymi lub lokalnie w mieszkaniowej sieci bezprzewodowej. Lub przezroczyście, jeśli lokator ma w dupie rozwiązania smart.
Tak to jest, jak się człowiek naczyta bibliografii ludzi, którzy chcieli zmieniać świat :mrgreen:
Pozdro,
Def
To bardzo ineterujące co piszesz, kiedyś się zajmowałem domami inteligentnymi, kolega zajmował sie programowaniem, ja hardware. Szkoda , że nie wypaliło.
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
Awatar użytkownika
Def
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1098
Rejestracja: poniedziałek, 19 sty 2004, 19:33
Imię:
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Re: Opel Commodore A GS '68 2,5l Defa

Post autor: Def » niedziela, 13 wrz 2020, 14:54

Cześć, korzystając z tego, że wysprzątałem garaż, nagrałem film i wrzuciłem na YT.
Mam nadzieję w ten sposób zyskać jakieś wskazówki, ciekawe kontakty do zakładów, choćby do regeneracji aparatu zapłonowego.
Jak będzie zainteresowanie, to pójdzie dalej. Jak pójdzie dalej, to nie będzie shitu reklamowego, to nie jest robione dla pieniędzy.
To ma trochę pokazać, że każdy może mieć swojego strupa w garażu, bo ostatnie publikacje na YT niekoniecznie o tym świadczą, sami ekstremiści 🙂
Wybaczcie amatorskie niedoróbki, tak już będzie, mam półmrok w tym garażu.

Wiem, że pomożecie. Mniej-więcej wiem z grubsza co robić w tych prostych zagadnieniach, ale może jakieś nowe jeszcze kontakty się objawią. Do remontu do zawodowców każdy może wstawić, jak nie ma obciążonego BIKu, a tu nie o to chodzi :D

https://youtu.be/A4SZz0uOy0Y

Pozdrówka
Def
Commodore A GS 2,8l 1968r.
Etap 0.1 - reanimacja układu zasilania paliwem
Awatar użytkownika
czaki
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 236
Rejestracja: wtorek, 25 cze 2013, 16:28
Imię:
Lokalizacja: Poznań

Re: Opel Commodore A GS '68 2,5l Defa

Post autor: czaki » poniedziałek, 14 wrz 2020, 07:13

No filmik fajny ,i wiadomo że fura też , ale nie ma w nim nic o paczce wysłanej do poznania ;)... Ale co do poruszanych zagadnień to nie wiem czy jest sens oddawać te wszystkie drobne elementy do piaskowanie , tym bardziej że rozważasz ocynk. Takie pierdoły bardzo łatwo czyści się ręcznie. Po piaskowaniu zostaje dość chropowata powierzchnia co sprawia że ocynk jest matowy i łatwo łapie bród. Natomiast jeśli będziesz malował to wtedy jest lepsza przyczepność . Ja osobiście bym to poczyścił ręcznie i pomalował na czarno. Luz na pompie wody sprawdź jak zdejmiesz koło pasowe bo przecież ono jest luźne w tej chwili. Może pompa wody nie ma żadnego luzu.Podobnie z aparatem zapłonowym. Jeśli nie ma luzów to nie ma potrzeby regenerować. Jeśli jednak to ja wysyłałem do: http://www.jettro.pl/aparaty-zaplonowe.htm , bo nic innego nie znalazłem . Ale niestety nie jestem do końca zadowolony z ich usług , więc może ktoś poleci kogoś lepszego , albo gdzieś bardziej w twoich stronach.
Awatar użytkownika
czaki
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 236
Rejestracja: wtorek, 25 cze 2013, 16:28
Imię:
Lokalizacja: Poznań

Re: Opel Commodore A GS '68 2,5l Defa

Post autor: czaki » poniedziałek, 14 wrz 2020, 17:20

Sprostowanie : właśnie odebrałem paczkę :) Dzięki!!
Awatar użytkownika
Def
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1098
Rejestracja: poniedziałek, 19 sty 2004, 19:33
Imię:
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Re: Opel Commodore A GS '68 2,5l Defa

Post autor: Def » wtorek, 15 wrz 2020, 21:51

czaki pisze:
poniedziałek, 14 wrz 2020, 07:13
No filmik fajny ,i wiadomo że fura też , ale nie ma w nim nic o paczce wysłanej do poznania ;)...
Panie, to przez covid :)

Czaki!
Cenna uwaga o piaskowaniu a potem cynkowaniu, dziękuję.
Cenny namiar na regenerację aparatów zapłonowych.
Koło pasowe na pompie siedziało sztywno, namęczyłem się, żeby ściągnąć.
Dzięki za pomoc, jak coś będziesz potrzebował z ebay.de to możesz znowu na mnie liczyć, za kolejne pół roku paczka będzie u Ciebie :mrgreen:

Dziękuję Magicowi za wrzucenie cennych porad odnośnie odkamieniania i aparatu zapłonowego, no i za pożyczenie zestawu pompa + flansza !

Dzięki Marcinowi BCC za biezące konsultacje.
To tak z grubsza, bo kilka osób się ze mną kontaktowało.

Podsumowanie jest takie, że otrzymałem sporo wskazówek i cel w jakimś stopniu został osiągnięty. Film jest pierwszy i lamerski (nie piszcie że nie) ale obejrzało go przez dwa dni ponad sto osób.
Trochę jestem spięty, że powinienem robić, żeby choć dla tych 9 subskrybentów coś jeszcze kiedyś wrzucić.

Pozdrówka!
Def
Commodore A GS 2,8l 1968r.
Etap 0.1 - reanimacja układu zasilania paliwem
Awatar użytkownika
Def
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1098
Rejestracja: poniedziałek, 19 sty 2004, 19:33
Imię:
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Re: Opel Commodore A GS '68 2,5l Defa

Post autor: Def » poniedziałek, 28 wrz 2020, 01:11

Cześć,
Dwa weekendy niefartowne miałem, nie mogłem nic porobić, to i nie ma nic ciekawego.
W tygodniu też słabo było.

Ale tymczasem planuję dla odmiany:
1. Koncentrat octowy do odkamieniania kupiłem - sam będę regulować stężenie, to jest ocet 80%, ten kuchenny to 10%. Co może pójść nie tak? :mrgreen: Jest plan coby wykorzystać myjkę z pompką i grzałką, podłączyć do flansz od Krzysztofa do bloku, i zasilić to za pomocą programatora czasowego i zostawić na kilka dni, zobaczymy co będzie. Pewnie wpierdzieli aluminiową grzałkę przepływową w pierwszej kolejności :D , muszę poszukać obwodu z zabezpieczeniem różnicowoprądowym, żeby się automatycznie wyłączyło.

2. Posłałem pokrywę zaworów, kolektor ssący i obudowę termostatu do polakierowania. To są dość widoczne elementy, niech to zrobią profesjonaliści. Czekam na paczkę. Określiłem kolor wiodący dla podpicowanych elementów jako bordowy. No i jak zwykle wyszedł inny kolor, czerwony. Kij tam, jak się bawić, to się bawić. W pierwszym silniku w Mancie też maiłem czerwoną pokrywę, powrót do korzeni!
received_1394427487412907.jpg
hura

3. Do pociągnięcia dalszych prac zakupiłem sobie pistolet do pokrywania elektrostatycznego farbą proszkową. Wiele razy już dziwiłem się na to, co mi z allegro przyjeżdżało, ale tym razem to już na prawdę zostałem na wdechu. Przyszedł pistolet z częściami z tworzywa wydrukowanymi na drukarce 3d :roll: Ciekawe jak to się sprawdzi. :lol:

Def nocą, jak zwykle.
Commodore A GS 2,8l 1968r.
Etap 0.1 - reanimacja układu zasilania paliwem
Awatar użytkownika
Def
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1098
Rejestracja: poniedziałek, 19 sty 2004, 19:33
Imię:
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Re: Opel Commodore A GS '68 2,5l Defa

Post autor: Def » piątek, 16 paź 2020, 16:33

Cześć,
Mały update co tam u Defa.
Świat się kończy, ale trzeba robić swoje :)

https://youtu.be/31nSjpmQFQM

Mały spojler do następnego odcinka - koncentrat octowy kijowo sobie poradził, nie polecam.

Aha, film trochę długi, miejscami powolny, nagrywałem kawałkami a potem sklejałem. Obiecuję poprawę.
Wszelkie wskazówki mile widziane.
Adaś dziękuję, widziałem już komentarz C30NE :lol: :lol: :lol: :lol:

Pozdrówka,
Def
Commodore A GS 2,8l 1968r.
Etap 0.1 - reanimacja układu zasilania paliwem
Awatar użytkownika
Adaśko
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1478
Rejestracja: piątek, 04 lut 2005, 23:57
Imię: Adam
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Re: Opel Commodore A GS '68 2,5l Defa

Post autor: Adaśko » sobota, 17 paź 2020, 10:45

Na mnie zawsze możesz liczyć. Nie ma to jak merytoryczny komentarz.
Obrazek

Brakuje mi braku rdzy...
ODPOWIEDZ