Ascona A - Marcin D.

Tu znajdziesz zdjęcia Opli użytkowników tego forum. W tym dziale prezentujemy nasze projekty. Dołącz do galerii niezależnie od stanu auta.
Zamieszczamy tu zdjęcia Opli do 1982r produkcji

Moderatorzy: dziad1, YAQB

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
czaki
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 236
Rejestracja: wtorek, 25 cze 2013, 16:28
Imię:
Lokalizacja: Poznań

Re: Ascona A - Marcin D.

Post autor: czaki » poniedziałek, 29 sie 2016, 13:46

ad1- To dziś pewnie zostaje tylko e-bay. Szukałem tu i ówdzie u nas ale raczej patrzano na mnie jak na wariata.
ad2- Ja zwiększoną liczbą kilogramów w okolicach tylnej osi się nie przejmuje bo w okolicach przedniej będzie duży ciężki silnik , także to nawet lepiej. W twoim wypadku odejmowanie masy jak najbardziej zrozumiałe.
ad3- Projekt widoczny na zdjęciach mocno zwolnił tempo a wręcz się chwilowo zatrzymał .Także jeszcze nie ma się czym chwalić.Powinieneś to zrozumieć gdyż sam zbyt wylewny nie jesteś jeśli coś w powijakach masz ;). Teraz zajmuję się inna mantą i nawet już tu miałem wrzucić ten temat ale coś się zjebało i cały post szlag trafił w połowie tworzenia go i się ciut wnerwiłem i zniechęciłem. Nie będę też wstawiał link do tego tematu na innym forum . Jak przyjdzie wena twórcza na posta to go spłodzę i zamieszczę z pewnością.
A wracając do tematu powiedz, zostawisz oryginalny most czy wsadzisz szerszy od ascony/manty b??
MarcinD.
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 2681
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 10:11
Imię:
Lokalizacja: Sulejooveck
Kontakt:

Re: Ascona A - Marcin D.

Post autor: MarcinD. » wtorek, 30 sie 2016, 18:41

Chciałbym przenieść stabilizator z tyłu na przód, przed belkę tj w mancie B, gdyż przez to rozwiązanie nie ma miejsca na porządny kolektor wydechowy. Zacząłem kombinować by go po prostu odwrócić, ale obawiam się, że zbyt bardzo drążki kierownicze przeszkadzają. Chyba trzeba będzie próbować rozwiązania z łącznikami tj w mancie B. Ma ktoś jakiś pomysł ??

w homologacji w ogóle przednie zawieszenie wygląda jak z kadetta,albo z czego innego - to jest dla mnie nie zrozumiałe.
Załączniki
a.jpg
b.jpg
zaw.jpg
Never believe the guy next to you at Esso bar, when he's talking about his 160hp 2.2E "by little tricks".
Harri Salminen
Awatar użytkownika
bartex1972
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 462
Rejestracja: niedziela, 05 paź 2008, 13:01
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: Ascona A - Marcin D.

Post autor: bartex1972 » wtorek, 30 sie 2016, 18:51

A probowałes czy wachacze tez pasują z manty b?
Manta a 2,2
Corsa 2.0 gt
Ascona b ////////................ progres 45%
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1140
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Ascona A - Marcin D.

Post autor: Przemek - GT350TA » wtorek, 30 sie 2016, 19:02

Z wahaczami z manty b jest trochę roboty ale jest kilka tak przerobionych mant a.
Awatar użytkownika
czaki
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 236
Rejestracja: wtorek, 25 cze 2013, 16:28
Imię:
Lokalizacja: Poznań

Re: Ascona A - Marcin D.

Post autor: czaki » wtorek, 30 sie 2016, 20:34

To samo właśnie kombinuję. Wahacze od manty b. Mam już kilka pomysłów. Myślę że da się zrobić ,trzeba tylko wszystko dokładnie przemyśleć.
MarcinD.
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 2681
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 10:11
Imię:
Lokalizacja: Sulejooveck
Kontakt:

Re: Ascona A - Marcin D.

Post autor: MarcinD. » sobota, 03 wrz 2016, 18:01

Wybrałem opcje ze stabilizatorem i mocowaniami z wersji B na łącznikach.

Obrazek

Obrazek

Mieści się mniej więcej na środku między chłodnicą a kołem pasowym.

Obrazek

zawieszenie już prawie rozebrane

Obrazek
Never believe the guy next to you at Esso bar, when he's talking about his 160hp 2.2E "by little tricks".
Harri Salminen
Awatar użytkownika
bartex1972
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 462
Rejestracja: niedziela, 05 paź 2008, 13:01
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: Ascona A - Marcin D.

Post autor: bartex1972 » sobota, 03 wrz 2016, 18:11

Zastanawia mnie fakt że w a stabilizator jednocześnie przytrzymuje dolny wachacz więc jesli go nie będzie w fabrycznym miejscu to czy nie będzie to za słabe?
Manta a 2,2
Corsa 2.0 gt
Ascona b ////////................ progres 45%
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1140
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Ascona A - Marcin D.

Post autor: Przemek - GT350TA » sobota, 03 wrz 2016, 18:41

W mancie a stabilizator to również drążek reakcyjny, podejrzewam że Marcin chce zrobić coś ala wahacz z manty b, czyli mocowany w 2 punktach.
MarcinD.
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 2681
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 10:11
Imię:
Lokalizacja: Sulejooveck
Kontakt:

Re: Ascona A - Marcin D.

Post autor: MarcinD. » sobota, 03 wrz 2016, 18:45

Przemek - GT350TA pisze:W mancie a stabilizator to również drążek reakcyjny, podejrzewam że Marcin chce zrobić coś ala wahacz z manty b, czyli mocowany w 2 punktach.
Tak właśnie będzie. Czekam na unibole. Będzie drążek do wahacza. Pokarzę jak coś wyprodukuje :lol:
Never believe the guy next to you at Esso bar, when he's talking about his 160hp 2.2E "by little tricks".
Harri Salminen
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1140
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Ascona A - Marcin D.

Post autor: Przemek - GT350TA » sobota, 03 wrz 2016, 20:22

Osobiście będę najpierw próbował samego drugiego drążka do wahacza z seryjnym stabi, ten z manty b wygląda mi strasznie licho ;)
Awatar użytkownika
czaki
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 236
Rejestracja: wtorek, 25 cze 2013, 16:28
Imię:
Lokalizacja: Poznań

Re: Ascona A - Marcin D.

Post autor: czaki » poniedziałek, 05 wrz 2016, 07:20

No na to wskazuje ten lichy rysunek. Nie jest zbyt wyraźny ale widać właśnie stabilizator na łącznikach i drążki reakcyjne coś jak w DF125. Ale stabilizator na pewno nie jest z kadzia c.
Awatar użytkownika
dziad1
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 3137
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 20:47
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ascona A - Marcin D.

Post autor: dziad1 » poniedziałek, 05 wrz 2016, 16:01

Uwaga:
teksty osoby skażone znakiem BMW.
Rozmowa z tym użytkownikiem nie ma większego sensu .

Obrazek
MarcinD.
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 2681
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 10:11
Imię:
Lokalizacja: Sulejooveck
Kontakt:

Re: Ascona A - Marcin D.

Post autor: MarcinD. » wtorek, 06 wrz 2016, 18:44

jakie unibolle polecacie ?? Co powiecie o Festo ? Fluro ? SKF albo rodzimych
Never believe the guy next to you at Esso bar, when he's talking about his 160hp 2.2E "by little tricks".
Harri Salminen
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1140
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Ascona A - Marcin D.

Post autor: Przemek - GT350TA » wtorek, 06 wrz 2016, 20:29

Po przeczytanie kilku postów na polskich forach i zagranicznych oraz przetestowaniu uniballi z kalamitką i mosiężnym łożem, stawiam na fluro motorsport.
MarcinD.
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 2681
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 10:11
Imię:
Lokalizacja: Sulejooveck
Kontakt:

Re: Ascona A - Marcin D.

Post autor: MarcinD. » piątek, 16 wrz 2016, 14:07

no i padło na :
p.s.
czy ktoś wie gdzie kupić długą nakrętkę napinającą ?? M16x1,5 albo z czego dobrać ?

Obrazek
Never believe the guy next to you at Esso bar, when he's talking about his 160hp 2.2E "by little tricks".
Harri Salminen
ODPOWIEDZ