Ascona B 3.0 V6

Tu znajdziesz zdjęcia Opli użytkowników tego forum. W tym dziale prezentujemy nasze projekty. Dołącz do galerii niezależnie od stanu auta.
Zamieszczamy tu zdjęcia Opli do 1982r produkcji

Moderatorzy: dziad1, YAQB

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Moćk
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 917
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 13:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Ascona B 3.0 V6

Post autor: Moćk » poniedziałek, 03 paź 2011, 13:37

Ascona jest już prawie skończona, także myslę, że mogę już ją tu przedstawic.
Mam ją od 10 lat (od IX 2001). Fabrycznie było 1.9 automatic.
Projekt modyfikacji powstał w mojej głowie 9 lat temu i właśnie tyle zajęła jego realizacja. Jest jeszcze trochę do zrobienia, ale ogólnie, to juz z górki :]

Silnik:
3.0 V6 (x30xe 211KM z Omegi B) + skrzynia manualna 5 biegowa z Omegi A
dolot K&N

Zawieszenie:
-35mm progresywne Thema + zółte Koni

Hamulce:
-wentylowane Brembo (Rekord E 2.2)
-przewody hamulcowe w teflonowym oplocie HEL

Szpera 45% (Omega A 3000)

Wnętrze:
-Recaro w skórze
-fabryczne radio (atrapa)
-mp3 (schowane)

koła:
-kończynki '13 205/60
-alufelgi Centra '15 195/50 Toyo Proxes T1R


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony czwartek, 07 cze 2012, 12:22 przez Moćk, łącznie zmieniany 1 raz.
Lemming of the BDA
Daniello
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1249
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 08:12
Imię:
Lokalizacja: Radom/Kraków
Kontakt:

Post autor: Daniello » poniedziałek, 03 paź 2011, 14:25

Gratuluję, że w końcu się udało. Myślę, że można powiedzieć, że stylowo Twoja Ascona jest podręcznikowym Sleeperem. Absolutnie nic z zewnątrz nie zdradza tego jak ten wóz może jeździć. Zdecydowanie bardziej wolę takie auta niż te, które wyglądają na szybsze niż są w rzeczywistości.

Aż przydało by się w tym temacie wkleić całą 10letnią historię auta odkąd jest w Twoich rękach. Pomyśl o tym

KeepRollin`
Awatar użytkownika
Przemek - GT350TA
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1139
Rejestracja: sobota, 28 cze 2003, 20:24
Imię:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Przemek - GT350TA » poniedziałek, 03 paź 2011, 15:07

Motor nie w moim klimacie ale całokształt robi duże wrażenie. Nawet ten silnik pod maską jakoś tak bardzo estetycznie upchany, jakby z fabryki z takim wyjechała. Ogólnie bardzo fajna, gratulejszyn.
Petercali
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: piątek, 17 kwie 2009, 15:06
Imię:
Lokalizacja: Piotrków tryb.
Kontakt:

Post autor: Petercali » poniedziałek, 03 paź 2011, 18:26

gratulacje
fajnie ze to wszystko działa i w dodatku wyglada
pokazales niedowiarką ze w Polsce tez mozna 8)
kupie mante A
Awatar użytkownika
mcgregor
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 838
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:27
Imię:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: mcgregor » poniedziałek, 03 paź 2011, 18:57

No proszę .. a ja w takiej niewiedzy byłem utrzymywany i nie zapytałem.
:)
Pogratulować.
MRT
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4426
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Post autor: magic » poniedziałek, 03 paź 2011, 19:03

Jestem pod mega wrażeniem. Silnik na zdjęciu wygląda jak z fabryki, kosztowało to pewni mnóstwo pracy ( choć silnik nie z mojej bajki),
to ode mnie masz dużego pozytywa. Jak pisze Daniello- typowy sleeper, znaczek 1,2 dopełnia całości. Fajne estetyczne wnętrze- pokaż wiecej, z budowy i z wnętrza.

A co stało się z zieloną?
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
Filip
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 2928
Rejestracja: poniedziałek, 23 cze 2003, 10:32
Imię: Filip
Lokalizacja: ***
Kontakt:

Post autor: Filip » poniedziałek, 03 paź 2011, 19:23

Nie wiem dlaczego ten silnik tak ładnie wygląda. Może ładnie poukładałeś kabelki albo to te kolorki...wygląda na jakiś mały silniczek. Nie wiem czy ci się ten komputer nie zamoczy ale bardzo mi się ta asconka podoba.

PS każda Manta B wygląda na szybszą niż w rzeczywitości :D ale w 75 nie było na nią mocnych.
Awatar użytkownika
czarek
[']
[']
Posty: 2271
Rejestracja: niedziela, 12 wrz 2004, 21:21
Imię:
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: czarek » poniedziałek, 03 paź 2011, 20:23

gratki... resztę powiedzieli poprzednicy...
z fotek to jedynie jakieś długaśne szpiki masz z tyłu....
Obrazek
ŻABA I i ŻABA II = Mantzel Evo 2 sztuki...
Awatar użytkownika
bartex1972
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 462
Rejestracja: niedziela, 05 paź 2008, 13:01
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Post autor: bartex1972 » poniedziałek, 03 paź 2011, 21:30

Długie szpilki są po to aby dokręcic koła blizniaki jak chce poszaleć :lol: bo na tych trakcji raczej nie ma :)
Manta a 2,2
Corsa 2.0 gt
Ascona b ////////................ progres 45%
Awatar użytkownika
Capri
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 705
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 12:22
Imię:
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Capri » poniedziałek, 03 paź 2011, 21:49

fantastycznie "zalegalizowałeś" plasticarowy silnik pod maską - ku mojemu zdziwieniu wcale nie razi w oczy :twisted:
gratuluje wytrwałości (na pewno miałeś jej sporo) i efektu końcowego.
dopisuje się pod prośbą o więcej zdjęć z prac
Awatar użytkownika
Moćk
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 917
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 13:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Moćk » wtorek, 04 paź 2011, 07:56

Dzięki za opinie, faktycznie sporo wytrwałości było potrzeba do tej Ascony.

Szpilki z tyłu były wymienione na nowe i faktycznie - jeszcze nie zdąrzyłem ich skrócić. z przodu też muszę założyć nowe, bo obecne są nieco za krótkie - żeby wcisnąc kończynki na zaciski z Reksa muszę zakłądać dystanse 10mm.

Zieloną Asconę sprzedałem rok temu, pojechała na południe Polski.

Więcej zdjęć ze swap'a jest na stronie www.trs-racing.pl w dziale "zbudowane"

Postaram się niedługo popstrykać trochę dokłądniejszych zdjęć komory silnika, to też powrzucam
Lemming of the BDA
Awatar użytkownika
ROBERT
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1484
Rejestracja: piątek, 14 gru 2007, 07:19
Imię:
Lokalizacja: Silesia

Post autor: ROBERT » wtorek, 04 paź 2011, 08:23

Kurde, projekt urywa cycki. :twisted:
Normalnie wilk w skórze owcy. :twisted:
Opowiedz, jak tą szperę upchałeś.
ROBERT.

Obrazek
Awatar użytkownika
Moćk
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 917
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 13:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Moćk » wtorek, 04 paź 2011, 10:49

Szpera została stoczona do odpowiedniego rozmiaru, półosie dorobione na zamówienie w Toruniu w firmie www.motomax.pl a całą modyfikację dyfra ogarnęło TRS racing z Częstochowy.

Spisuje się bardzo pozytywnie.

W Omedze MV6 z której brałem silnik nie było szpery i często bezradnie mieliła 1 kołem. W Asconie absolutnie nie ma tego problemu :twisted:
Lemming of the BDA
Awatar użytkownika
YAQB
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1551
Rejestracja: środa, 14 paź 2009, 16:12
Imię: Jakub
Lokalizacja: WPI

Post autor: YAQB » wtorek, 04 paź 2011, 18:23

Koszty szpery?
Awatar użytkownika
Moćk
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 917
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 13:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Moćk » wtorek, 04 paź 2011, 18:58

Nie pamiętam, kupiłem trochę "po znajomosci" od klubowego kolegi Juniorossa. Jakoś w granicach 200zł... A koszty robocizny 800zł.
Lemming of the BDA
ODPOWIEDZ