Ascona B 3.0 V6

Tu znajdziesz zdjęcia Opli użytkowników tego forum. W tym dziale prezentujemy nasze projekty. Dołącz do galerii niezależnie od stanu auta.
Zamieszczamy tu zdjęcia Opli do 1982r produkcji

Moderatorzy: dziad1, YAQB

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
YAQB
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1553
Rejestracja: środa, 14 paź 2009, 16:12
Imię: Jakub
Lokalizacja: WPI

Post autor: YAQB » wtorek, 04 paź 2011, 19:02

Chodziło mi o ogólny koszt całkowity :)
Awatar użytkownika
Moćk
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 927
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 13:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Moćk » wtorek, 04 paź 2011, 19:12

No to jeszcze moznaby do tego doliczyc półosie - ja chciałem miec całe nowe, bo spawanie półosi nie wydaje mi sie trwałym rozwiązaniem.
Półosie kosztowały 1100zł za komplet.
No i ja jeszcze zakładałem nowe łożyska kół tylnych, ale tego chyba nie wliczamy w koszty szpery ;)
Lemming of the BDA
Awatar użytkownika
diobol
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 428
Rejestracja: sobota, 21 lip 2007, 11:09
Imię:
Lokalizacja: ślaskie Bytom
Kontakt:

Post autor: diobol » środa, 05 paź 2011, 21:39

Swap wykonany naprawde super , i wygląda to wszystko tak jakby ta ascona wyjechała z tym silnikiem w orginale , po przeglądnięciu zdjęć z modyfikacji widzę że upchanie oplowego V6 wydaje się łatwiejsze niż R6. Mam jeszcze jedno pytanko a nie chce żeby zabrzmiało jakos chamsko
Czy Ty wykonywałeś owego swapa i cała resztę ??
Bo opisujesz to tak że Ty robiłeś , a widze na stronie TRS żę jest to opisane w dziale "nasze realizacje " "montaż silnika 3.0 V6 X30XE (Opel Omega) - 211KM"
co nie zmienia oczywiście faktu że autko super wyglada i jeszcze raz gratulacje
...razem idziemy , razem giniemy.
Awatar użytkownika
Moćk
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 927
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 13:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Moćk » czwartek, 06 paź 2011, 06:29

pytanie jak najbatdziej na miejscu- swap i modyfikacja dyfra zostala zrobiona przez TRS racing z Czestochowy. Ja nie jestem az tak utalentowany:) Tak samo tapicerki, blacharki i lakieru tez nie robilem wlasnorecznie. Moje mozliwosci techniczno manualne wystarczyly do modyfikacji hamulcow i zawieszenia i takich roznych mniejszych pierdol :)
Lemming of the BDA
Awatar użytkownika
ROBERT
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1484
Rejestracja: piątek, 14 gru 2007, 07:19
Imię:
Lokalizacja: Silesia

Post autor: ROBERT » czwartek, 06 paź 2011, 06:43

Moćk pisze:No to jeszcze moznaby do tego doliczyc półosie - ja chciałem miec całe nowe, bo spawanie półosi nie wydaje mi sie trwałym rozwiązaniem.
Półosie kosztowały 1100zł za komplet.
No i ja jeszcze zakładałem nowe łożyska kół tylnych, ale tego chyba nie wliczamy w koszty szpery ;)
Dzięx.
Czyli wychodziłoby na to, że dopasowanie szpery+dorobienie półosi, a później składanie całości do kupy powinno się zamknąć w 2 kpln, tylko szperę i łożyska trza mieć własne, oraz most im przywieźć.
No. W takim razie są szanse zrobić mocowanie kół na 5 śrub :twisted:
ROBERT.

Obrazek
Awatar użytkownika
Moćk
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 927
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 13:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Moćk » sobota, 22 paź 2011, 13:55

Wjechalem dzisiaj Ascona na wage, przytyla ok 70kg wzgledem serii - z pustym bakiem wyszlo 1050kg
Lemming of the BDA
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4466
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Post autor: magic » niedziela, 23 paź 2011, 15:26

Moćk pisze:Wjechalem dzisiaj Ascona na wage, przytyla ok 70kg wzgledem serii - z pustym bakiem wyszlo 1050kg
-fajnie że zważyłeś- 70 kg - to dużo i zarazem nie. Bowiem przyrost mocy z pewnością to rekompensuje, jednak V6 jest aż o tyle cięższy od 4 garowego Ciha?
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
Daniello
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1249
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 08:12
Imię:
Lokalizacja: Radom/Kraków
Kontakt:

Post autor: Daniello » niedziela, 23 paź 2011, 16:10

z tego co pamiętam C30NE (R6) jest cięższy o 80kg od R4. V6 ma za to lepszy kształt, którego srodek ciezkosci jest blizej srodka nadwozia.
Mock, spróbuj jeszcze zwazyc bude wraz z kierowcą ale tak by sprawdzic jakie sa naciski na osie. ciekawe jak to procentowo wygląda.

pozdr.
Awatar użytkownika
Moćk
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 927
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 13:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Moćk » niedziela, 23 paź 2011, 23:51

A jak to się waży? Trzeba wjechać połową samochodu na wagę?
Lemming of the BDA
Daniello
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1249
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 08:12
Imię:
Lokalizacja: Radom/Kraków
Kontakt:

Post autor: Daniello » poniedziałek, 24 paź 2011, 07:50

ja bym właśnie tak zrobił. najpierw przodem, później tyłem, na końcu całym, zeby sprawdzić czy się w miare dobrze bilansuje.
Awatar użytkownika
Moćk
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 927
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 13:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Moćk » poniedziałek, 24 paź 2011, 08:43

Można spróbować. Ale nie wiem, kiedy będę miał teraz dostęp do wagi samochodowej.
+ 70kg wydaje mi się wynikiem bardzo dobrym, obawiałem się, że wyjdzie więcej. Nadmiar mocy skutecznie rekompensuję tą małą nadwagę. Z silnikiem 1.9 Ascona miała tendencje do podsterowności, teraz prowadzi się bardziej neutralnie. No i zdecydowanie nie ma problemu z przejściem w nadsterowność:)
Silnik jest wpasowany prawie tak samo jak CIH, może nawet nieco głębiej. Mam na myśli początek silnika.
Lemming of the BDA
arek_lorek
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 60
Rejestracja: niedziela, 05 gru 2010, 22:37
Imię:
Lokalizacja: Polska :)

Post autor: arek_lorek » poniedziałek, 24 paź 2011, 17:07

Witam,

Moja gratulacje. Leciałem w weekend z warszawy to te cudo tylko śmignęło mi koło głowy. :P Chciałem Cie dogonić żeby zobaczyć z bliska ale zjechałeś na Płock. Musiałem mieć pewnie głupią minę jak mnie wyprzedzałeś. hehe jestem pod wielkim wrażeniem.
Live Fast
Die Fun
Awatar użytkownika
Moćk
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 927
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 13:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Moćk » poniedziałek, 24 paź 2011, 19:59

No proszę, zostałem namierzony:) Czym jechałeś? Pamietam, że na odcinku od Wisły do zjazdu na Płock zgoniłem kilka autek, bo chciałem pogonic dopoki były dobre warunki ku temu;)
Lemming of the BDA
arek_lorek
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 60
Rejestracja: niedziela, 05 gru 2010, 22:37
Imię:
Lokalizacja: Polska :)

Post autor: arek_lorek » wtorek, 25 paź 2011, 16:30

hehe dało sie zauważyć. :D ja jechałem białą skodą octavią. Jak pod najpierw ja Ciebie wyprzedzałem to pomyślałem ze ładne autko. No ale jak jak Ty mnie wymijałeś to byłem pełen podziwu. A ten znaczek 1,2 dał mi do myślenia. hehe :)
Live Fast
Die Fun
Awatar użytkownika
Grzechu_1990
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 442
Rejestracja: wtorek, 08 lis 2011, 21:54
Imię:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Grzechu_1990 » środa, 09 lis 2011, 18:44

A jak spoglądałem na spotach YW i zakończeniu sezonu to myślałem że to zwykła Ascona :oops:
ODPOWIEDZ