B - DIOBOŁ - Artur

Tu znajdziesz zdjęcia naszych Mant! Ty również możesz zaprezentować swoją Mantę niezależnie od jej stanu.

Moderatorzy: dziad1, YAQB

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
diobol
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 428
Rejestracja: sobota, 21 lip 2007, 11:09
Imię:
Lokalizacja: ślaskie Bytom
Kontakt:

B - DIOBOŁ - Artur

Post autor: diobol » czwartek, 19 lut 2009, 12:53

No to teraz może ja się pochwale , co prawda nie ma za bardzo czym bo niewiele tego jak na razie tz. mało konkretów , ale jak wszyscy to wszyscy .
Zawsze chciałem mies jakiś oryginalny stary model samochodu , nie koniecznie Mantę ale szczęście a może raczej pech ;) ze któregoś pięknego wieczoru kumpel mi mówi stoi manta tu i tu i już w połowie ja rozkradli .... zderzak i przedni pas był w kabinie troszkę przy silniku brakowało i akumulatora nie było po krótkich pertraktacjach manta była moja za całe 700 zł to był impuls nawet się nie zastanawiałem w jakim jest stanie czy jeździ itp itd. to było w lipcu 2007 no i tak się zaczeła moja przygoda z starym opelkiem .Jest to rocznik 1982 r silnik 2.0 jest tam tez gaz ,ponieważ mój garaż był zbyt mały na dwa auta kumpel zaoferował się ze pożyczy mi swój garaż na jakiś czas i tam tez ja wstawiłem bo inaczej by ja rozkradli do końca i tu podziękowania dla Michała
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
cel był jasny i klarowny od początku, nie dla mnie dążenie do oryginału , miał tam wylądować mocny silnik i ma wyglądać w miarę możliwości jak manta,
w czasie jak balbina stała u kumpla ja zaczołem studiować forum uprzykrzać życie paru osoba także z forum w celach naukowych i tu podziękowania za cierpliwość do mnie i poświęcony czas , a osób nie będę wymieniał ważne ze oni wiedza o kogo chodzi ;)
Widząc jak jedziecie po świeżych napaleńcach z cyklu "swap do manty B " " turbo " wolałem siedzieć cicho i zbierać wiedzę i troszkę gratów :) nie mając jeszcze silnika
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
rozglądałem się też za przednim pasem ale uświadomiony, przez Grzesia co posiadam zrezygnowałem z poszukiwań dzięki stary
przedni pas Steppan
Obrazek
niestety tylko laminat ale jest , i będzie się dobrze komponował z reszta ;)
Obrazek
Obrazek
troszkę to odlży przód , może nie wiele ale zawsze , maska a właściwie tylko jej górne poszycie ma być zapinane na czterech spinkach , i niestety jest z wlotem na środku , a może i stety i nie będzie źle wyglądać :)
Jak już załatwiłem większy garaż niestety bez kanału to mania została przewieziona w miejsce docelowe gdzie stoi do tej pory , oczywiście nie rezygnując z poprzedniego garażu, co okazało się dobrym posunięciem ponieważ znalazł się tez dawca organów mianowicie Opel omega A kombi w manualu silnik 3.0 24V za jedyne 1200 zł , tak wiec mania stała grzecznie w jednym garażu a w drugim (monster garage ) zaczeła się rozbiórka i wydobywanie tego co najlepsze bo czas naglił
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
po sprzedaniu tego co zostało oraz złomu z omegi wyszło na to ze silnik, skrzynie, wał , chłodnica, i cała reszta osprzętu na swapa wyszła mnie za zero zł tylko
robotę którą wsadziłem w rozbiórke :)
jak już silnik stał na palecie ( a ciężki ten kloc ) , to znów mnie korciło i mimo ze z mechaniki jestem kiepski rozkręciłem go w drobny mak :)
Obrazek
no i zaczoł się remoncik i tu na pewno wielu z was powie ze jestem głupi żeby tyle kasy ładować w silnik , jak można kupić cały drugi za mniejsza kasę no ale cóż ja jestem inny ;) tak wiec dół pojechał do www.autoszlif.pl gdzie wykonano i otrzymałem :
polerowanie cylindrów i nominalne pierścienie ( co mnie ucieszyło )
szlifowanie wału i na korbach i na podporach głównych + panewki
planowanie płaszczyzny bloku
docieranie (owalizacja) korbowodów
Obrazek
i po szlifie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
a głowica pojechała do www.polok.pl po weryfikacji i sprawdzeniu szczelności się zesrało, głowica okazała się szczelna ale miała pęknięcia po wycenie 1900 netto grzecznie podziękowałem i odebrałem nie zrobioną
Obrazek
Po poszukiwaniu zdrowej głowicy ( nie popękanej ) a nie jest to prosta sprawa podobna lubiały one pękać , znalazła się głowa w Łodzi tu podziękowanie dla Maćka i Tomka , bogatszy o doświadczenia i poinformowany przez znajomego ze firma POLOK nie jest tania , zawiozłem druga głowice do firmy www.autotechn.pl dzięki Klari za poradę :) po wizycie otrzymałem coś takiego :)
Obrazek
Obrazek
zakres prac wykonanych :
weryfikacja i próba szczelności
planowanie
szlifowanie zaworów
dotarcie zaworów
frezowanie gniazd
pasowanie wałków x2
wymiana uszczelniaczy
montaż części
w miedzy czasie były jakieś lekkie prace kosmetyczne, czyszczenie rozrusznika, alternatora , przepustnicy itp.
Obrazek
Obrazek
Tak wiec silnik był by gotowy , jeśli można tak powiedzieć bo dalej jest w tajlach ,plan jest taki żeby go wpakować maksymalnie do tyłu w stronę kabiny nawet za cenę rezygnacji z ogrzewania w mancie bo i tak będzie użytkowana w ciplutkie dni , a najlepsze jest to ze manta dalej nie została dokładniej oblukana :) ja się do wszystkiego zabieram od dupy strony ;P , silnik zrobiłem nie wiedząc nawet czy buda będzie w stanie go przyjać , no i w końcu zaczoł się koszmar
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
delikatnie mówiąc byłem lekko podłamany co powie mój znajomy blacharz , lecz przyjechali po oglądali , pokiwali głowa i powiedzieli "da się uratować " ja jestem troszkę bardziej sceptycznie nastawiony , no ale cóż zobaczymy co jeszcze wyjdzie po piaskowaniu , w najgorszym wypadku pieniądze które będą na blacharkę pójdą na zdrowa budę.
Ogólnie będę celował w coś takiego
Obrazek
ale z moja maską i zwykłym szerokim zderzakiem
To by było na tyle wszelkie sugestie , porady i słowa krytyki mile widziane , postaram się na bieżąco informować o nowościach
MarcinD.
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 2677
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 10:11
Imię:
Lokalizacja: Sulejooveck
Kontakt:

Post autor: MarcinD. » czwartek, 19 lut 2009, 13:19

no kurcze - niezly zestaw "klockow" ;)

blacharka sie nie martw........wszytkie manty tam rdzewieja !

a co do koncowego wygladu - to szukaj zderzaka u Miszy bo takowy miewal - napewno lepiej bedzie sie komponowal z tym pasem niz orginal !

Tylko nie rob takich aerografow na aucie bo to juz tuningowa wiocha z lat 90tych :)
Never believe the guy next to you at Esso bar, when he's talking about his 160hp 2.2E "by little tricks".
Harri Salminen
Awatar użytkownika
ROBERT
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1484
Rejestracja: piątek, 14 gru 2007, 07:19
Imię:
Lokalizacja: Silesia

Post autor: ROBERT » czwartek, 19 lut 2009, 13:22

To się nazywa czajnik- auto kisi 2 lata w garażu i ani słychu, ani widu, aż tu nagle takie coś.
I dobrze, dasz radę.

Pozdro.
ROBERT.

Obrazek
Awatar użytkownika
mcgregor
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 838
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:27
Imię:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: mcgregor » czwartek, 19 lut 2009, 14:36

Powodzenia w dalszych pracach :wink:
MRT
Awatar użytkownika
diobol
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 428
Rejestracja: sobota, 21 lip 2007, 11:09
Imię:
Lokalizacja: ślaskie Bytom
Kontakt:

Post autor: diobol » czwartek, 19 lut 2009, 14:41

MarcinD. pisze: a co do koncowego wygladu - to szukaj zderzaka u Miszy bo takowy miewal - napewno lepiej bedzie sie komponowal z tym pasem niz orginal !

Tylko nie rob takich aerografow na aucie bo to juz tuningowa wiocha z lat 90tych :)
Marcinie chodzi ci o zwykły szeroki zderzak Mantowy bo taki juz mam :) tylko nie mam fotki akurat to nie wstawiałem , czy o taki jak jest na tej zółtej mancie , a o malunek bez obaw , nie bedzie żadnych szaleństw :)
Awatar użytkownika
skwarek
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 621
Rejestracja: środa, 13 lut 2008, 19:25
Imię:
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: skwarek » czwartek, 19 lut 2009, 15:18

tragedii niema, auto do odratowania :)
MarcinowiD myślę, że chodziło o zderzak Mattig albo Steppan.
powodzenia w pracach i wrzucaj postępy.
MarcinD.
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 2677
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 10:11
Imię:
Lokalizacja: Sulejooveck
Kontakt:

Post autor: MarcinD. » czwartek, 19 lut 2009, 15:33

skwarek pisze:MarcinowiD myślę, że chodziło o zderzak Mattig albo Steppan.
Never believe the guy next to you at Esso bar, when he's talking about his 160hp 2.2E "by little tricks".
Harri Salminen
zielus
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 166
Rejestracja: sobota, 18 paź 2008, 09:38
Imię:
Lokalizacja: Orchowo/Poznań
Kontakt:

Post autor: zielus » czwartek, 19 lut 2009, 16:28

no za silnik to żeś się wziął tylko najpierw blacha :!: nie czekaj za długo. Popełniłem taki błąd i żałuję...
Żyje się po to żeby jeździć...Jeździ się po to aby żyć...
Awatar użytkownika
diobol
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 428
Rejestracja: sobota, 21 lip 2007, 11:09
Imię:
Lokalizacja: ślaskie Bytom
Kontakt:

Post autor: diobol » czwartek, 19 lut 2009, 16:30

zielus pisze:no za silnik to żeś się wziął tylko najpierw blacha :!: nie czekaj za długo. Popełniłem taki błąd i żałuję...
Wiem wiem , ale jak sie nie da uatowac to sie kupi inna w lepszym stanie za wieksza kase
Awatar użytkownika
Moćk
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 917
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 13:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Moćk » czwartek, 19 lut 2009, 16:41

zielus pisze:no za silnik to żeś się wziął tylko najpierw blacha :!: nie czekaj za długo. Popełniłem taki błąd i żałuję...
No Ty to akurat nie masz czego żałować, bo w zamian trafił Ci się taki egzemplarz, że palce lizać :P
Lemming of the BDA
Awatar użytkownika
ŁyQ
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 458
Rejestracja: sobota, 05 kwie 2008, 19:18
Imię:
Lokalizacja: Strzelno
Kontakt:

Post autor: ŁyQ » czwartek, 19 lut 2009, 17:20

Piękna GT/E wygląda jak moja obecna :D ... No i silniczek niczego sobie jest...Pięknie Pięknie :D
MANTA B GT/E 2.0S 1982r.
"Bo czerwone są szybsze..."
Awatar użytkownika
rudy
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 395
Rejestracja: poniedziałek, 05 cze 2006, 18:39
Imię:
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Post autor: rudy » czwartek, 19 lut 2009, 18:39

jestem za :) :wink:
Obrazek
SIEMKA
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: środa, 24 gru 2008, 05:06
Imię:
Lokalizacja: Bytom

Post autor: SIEMKA » piątek, 20 lut 2009, 21:28

powodzenia przy remoncie
pozdrawiam Sławomir
Awatar użytkownika
norbi
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1587
Rejestracja: wtorek, 19 sie 2003, 20:27
Imię:
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: norbi » sobota, 21 lut 2009, 13:13

Dobijacie mnie fotkami czerwonych GT/E :wink:
Ja osobiście z zewnątrz bym nic nie ruszał i zostawił oryginał z mocnym serduchem. czekam na efekt bo może okazać się że będzie super.

Uważam że jak już zaczynać zabawę w laminat typu pas przedni, maska, przedni zderzak to i tył powinien również dostać parę tuningowych zestawów dedykowanych do Manty żeby nie wyglądało to tak nieswojo.

Powodzenia i działaj dalej.
czerwone B2 ecopower 16/9J Tronic 5.5 SUPERSPRINT 2,75"
http://www.mantaclub.pl/forum3/viewtopi ... =28&t=6133
Awatar użytkownika
reaven41
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1136
Rejestracja: czwartek, 24 lip 2003, 17:02
Imię:
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kontakt:

Post autor: reaven41 » sobota, 21 lut 2009, 13:50

No nareszcie sie pokazal z ukrycia i zabral do roboty.
Bedzie ladna manta zycze cierpliwosci i kasy przy budowie
Manta B1 1.9
Astra GSi '92--> Sold
Opel Calibra V6
Astra G coupe Turbo
ODPOWIEDZ