A - JUNIOROSS - Bartek

Tu znajdziesz zdjęcia naszych Mant! Ty również możesz zaprezentować swoją Mantę niezależnie od jej stanu.

Moderatorzy: dziad1, YAQB

Awatar użytkownika
dziad1
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 3120
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 20:47
Imię: Artur
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: dziad1 » środa, 11 mar 2015, 15:35

myśle ze na trybie sportowym nie będzie sie mój aparat ogarniać za Bartkiem
:shock:
Uwaga:
teksty osoby skażone znakiem BMW.
Rozmowa z tym użytkownikiem nie ma większego sensu .

Obrazek
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4424
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: magic » czwartek, 12 mar 2015, 09:14

dziad1 pisze:myśle ze na trybie sportowym nie będzie sie mój aparat ogarniać za Bartkiem
:shock:
Nakręcisz film Taxi 4.
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
Awatar użytkownika
mcgregor
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 838
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:27
Imię:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: mcgregor » czwartek, 12 mar 2015, 09:20

jachu19 pisze:
Junioross pisze:Wystartować bardzo chcę ale wodotrysków raczej nie będzie. Nie ma szans żebym zdążył przygotować auto tak jak powinienem do maja. Jeśli dojedzie, wystartuje i wróci o własnych siłach to będę to uznam to za sukces.
Raczej na torze będę jechać asekurancko i emerycko bo nie jestem pewien tego samochodu i nie będę miał czasu żeby się w niego wjeździć i poznać jego możliwości i charakter.
Każdy taki skromny przed startem, bo jak nie wygra, to powie, że jechał zachowawczo. A na starcie będzie strzelał ze sprzęgła... :)

Ja również robię rebulid (Podziękowania dla LDD) i raczej nie będę się asekurował. Nie po to cała ekipa jest na zlocie, abym się bał, czy naprawie. :)
MRT
Awatar użytkownika
Junioross
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 912
Rejestracja: sobota, 17 lis 2007, 20:51
Imię:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: Junioross » wtorek, 07 kwie 2015, 20:57

Sprowadzenie ich trochę trwało ale w końcu doszły - GALFER Sport FDT 1055 pod zaciski z Rekorda 2.2
Najwyższy współczynnik tarcia z pośród klocków, które posiadają homologację drogową i w dodatku nie wymagają dogrzewania.
Mam nadzieję, że to załatwi sprawę mało skutecznych hamulców.
Obrazek
Wrogiem nie jest alkohol tylko metabolizm aldehydu octowego...
Awatar użytkownika
Adaśko
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1466
Rejestracja: piątek, 04 lut 2005, 23:57
Imię: Adam
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: Adaśko » wtorek, 07 kwie 2015, 21:08

A o EBC nie myślałeś? Zastanawiam się nad takimi, bo moje obecne ATE już mnie wkurzają.
Obrazek

Brakuje mi braku rdzy...
Awatar użytkownika
bartex1972
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 462
Rejestracja: niedziela, 05 paź 2008, 13:01
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: bartex1972 » wtorek, 07 kwie 2015, 21:22

Ja zdecydowanie polecam klocki brembo hamowanie znacznie się poprawia
Założyłem takie do kadetta na zwykłą nie wentylowaną tarcze hamuje jak zły a jak ostro pojeździłem to tarcza robi się cała czerwona :D a wczesniej to dym z hamulców i gumowy pedał
Manta a 2,2
Corsa 2.0 gt
Ascona b ////////................ progres 45%
Awatar użytkownika
Junioross
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 912
Rejestracja: sobota, 17 lis 2007, 20:51
Imię:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: Junioross » wtorek, 07 kwie 2015, 21:41

Adaśko pisze:A o EBC nie myślałeś? Zastanawiam się nad takimi, bo moje obecne ATE już mnie wkurzają.
Myślałem o EBC ale podobną skuteczność oferuje dopiero linia Red Stuff Ceramic ale dopiero po delikatnym dogrzaniu.
Jako, że wypady na tor w moim wypadku będą raczej incydentalne to nie mam zamiaru hamować bez powodu tylko po to żeby utrzymać temperaturę klocka i co za tym idzie wysoką skuteczność hamulców.
bartex1972 pisze:Ja zdecydowanie polecam klocki brembo hamowanie znacznie się poprawia
Założyłem takie do kadetta na zwykłą nie wentylowaną tarcze hamuje jak zły a jak ostro pojeździłem to tarcza robi się cała czerwona :D a wczesniej to dym z hamulców i gumowy pedał
Bartku, o jakiej linii brembo piszesz?
Wrogiem nie jest alkohol tylko metabolizm aldehydu octowego...
Awatar użytkownika
YAQB
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1551
Rejestracja: środa, 14 paź 2009, 16:12
Imię: Jakub
Lokalizacja: WPI

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: YAQB » wtorek, 26 maja 2015, 07:23

Ogarnąłeś bolączki po-zlotowe?
Awatar użytkownika
Junioross
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 912
Rejestracja: sobota, 17 lis 2007, 20:51
Imię:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: Junioross » wtorek, 26 maja 2015, 10:08

Jeśli pytasz czy auto naprawione to tak. Przyczyna bardzo błaha bo niełączący konektor we wtyczce pomiędzy stacyjką a skrzynką bezpieczników nie łączył.
Co do bolączek to pracuję nad usprawnieniem hamulców i pomału będę się przygotowywał do zmiany sposobu sterowania silnikiem.
Wrogiem nie jest alkohol tylko metabolizm aldehydu octowego...
Awatar użytkownika
Junioross
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 912
Rejestracja: sobota, 17 lis 2007, 20:51
Imię:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: Junioross » wtorek, 26 maja 2015, 10:28

Zapomniałem jeszcze dodać, że manta była na ustawieniu geometrii zawieszenia
Obrazek
Wrogiem nie jest alkohol tylko metabolizm aldehydu octowego...
Awatar użytkownika
Junioross
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 912
Rejestracja: sobota, 17 lis 2007, 20:51
Imię:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: Junioross » niedziela, 31 sty 2016, 23:53

Kolejne podejście do zawieszenia.
Trzeci już zestaw amortyzatorów.
Były Koni, potem Bilsteiny B6 na cienkiej sztycy, a teraz wykonane na zamówienie i utwardzone wg wytycznych Luc'a Bouskaert'a nowe Bilsteiny na grubej sztycy
Obrazek

A tu już przed montażem w komplecie z nowymi sprężynami (4 komplet, załamka).
Obrazek
Wrogiem nie jest alkohol tylko metabolizm aldehydu octowego...
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4424
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: magic » wtorek, 02 lut 2016, 09:29

Nareszcie jakieś merytoryczne zdjęcia...
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
Awatar użytkownika
Junioross
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 912
Rejestracja: sobota, 17 lis 2007, 20:51
Imię:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: Junioross » sobota, 11 mar 2017, 22:11

Zainspirowany wczorajszym wizytą na Classic Auto Cup w Kielcach zrobiłem sobie kolejny dzień wolny i zająłem się montażem części, które od dłuższego czasu już leżały gdzieś w kącie.
Obrazek
Wałek to kopia Kentcamsa OP244 zrobiona przez Świątka.
Ten sam zakład podjął się wyszlifowania szklanek z optymalnym promieniem do kształtu krzywek.
Do kompletu nowe twardsze sprężynki zaworowe i kółko z nawierconymi dodatkowymi otworami, dzięki którym można pokombinować z ustawieniami wałka.

Jak wszystko już poskładam to będę chciał wystroić silnik na hamowni bo Ecu Master i mapsensor już czekają.
Obrazek

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Marazm na forum więc postanowiłem coś napisać. Jako, że manta pokazała, że mniej lub bardziej nadaje się do przemieszczania więc postanowiłem sukcesywnie usuwać tymczasowe rozwiązania techniczne i jednocześnie zająć się trochę estetyką.
Jako, że podratowana, oryginalna wiązka elektryczna spełniała swoje zadanie, wszystkie funkcje działały więc można było na jej bazie stworzyć, nową, poprawioną i myślę, że docelową instalację.
Zależało mi żeby wyglądała estetycznie, była bezawaryjna i nie rzucała się w oczy.
Zaopatrzyłem się więc we wiązkę ze współczesnego auta żeby mieć zapas różnorakich, dobrych jakościowo przewodów. Niestety w hurtowniach elektrycznych można kupić kable tylko w kilku kolorach, a o takich z paskami itp to już nie ma co marzyć.
Zdecydowałem się na peszle z nylonowej plecionki, które co prawda nie pozwalają na późniejszą bezinwazyjną ingerencję ale mam nadzieję, że taka nie będzie konieczna. Do tego różnego rodzaju, rurki termokurczliwe i kostki.

Obrazek

Co prawda jestem dopiero w połowie pracy bo niestety tworzenie nowej wiązki przeszło moje najśmielsze oczekiwania jeśli chodzi o pracochłonność. Tak na przykład wygląda odcinek zasilający przednie lampy. Niestety przez słabe światło nie mam zdjęć wiązki z komory silnika.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Wrogiem nie jest alkohol tylko metabolizm aldehydu octowego...
Awatar użytkownika
Krzychu
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 107
Rejestracja: czwartek, 28 mar 2013, 11:21
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: gorzów wlkp

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: Krzychu » niedziela, 12 mar 2017, 21:06

Ten sam system peszli teraz mam na tapecie w mojej Mancie fajnie to wygląda walor estetyczny na duży plus
Opel Manta B V6
Obrazek
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4424
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Re: A - JUNIOROSS - Bartek

Post autor: magic » niedziela, 12 mar 2017, 21:26

Junioross pisze:Jedno zdjęcie wgrało się nie takie jak trzeba.
Obrazek

tak... wiązka elektryczna jest czasochłonna. Jak powiedziałem komuś, że biorę 150 zł za mb to mnie wyśmiał.

Dwa razy już go widziałem, jak stał na poboczu...
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
ODPOWIEDZ