B - NORBI - Norbert

Tu znajdziesz zdjęcia naszych Mant! Ty również możesz zaprezentować swoją Mantę niezależnie od jej stanu.

Moderatorzy: dziad1, YAQB

Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4426
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: magic » poniedziałek, 06 lis 2017, 11:24

norbi pisze:Panel z zegarami zamiast radia i zegarka gotowy :wink:

Obrazek
ja się tam nie czepiam zegarów, bo choć rzeczywiście każdy z innej parafii, ale czasami tak jest. Ale karnisz?
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
Awatar użytkownika
norbi
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1587
Rejestracja: wtorek, 19 sie 2003, 20:27
Imię:
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: norbi » sobota, 11 lis 2017, 10:59

magic Czyste aluminium :)



Dolot gotowy:

Obrazek

Obrazek
czerwone B2 ecopower 16/9J Tronic 5.5 SUPERSPRINT 2,75"
http://www.mantaclub.pl/forum3/viewtopi ... =28&t=6133
Awatar użytkownika
Adaśko
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1466
Rejestracja: piątek, 04 lut 2005, 23:57
Imię: Adam
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: Adaśko » sobota, 11 lis 2017, 17:59

Oj złe to będzie hura
Obrazek

Brakuje mi braku rdzy...
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4426
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: magic » poniedziałek, 13 lis 2017, 12:31

norbi pisze:magic Czyste aluminium :)



Dolot gotowy:

Obrazek

Obrazek
dwa pytania:

1. od czego ta druga chłodnica?
2. czy sprężarka nie za blisko pompy hamulcowej? ( nawet dot 5.1 ma granice temperaturowe)
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
Awatar użytkownika
rudy
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 395
Rejestracja: poniedziałek, 05 cze 2006, 18:39
Imię:
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: rudy » poniedziałek, 13 lis 2017, 20:25

Temperatura wzenia to nic. Turbo roztopi plastik zbiorniczka. Mizna sprobowac zalozyc kocyk na czesc goraca turbo. Ale to moze byc za malo
Obrazek
Awatar użytkownika
norbi
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1587
Rejestracja: wtorek, 19 sie 2003, 20:27
Imię:
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: norbi » wtorek, 14 lis 2017, 07:51

Ad1. Pierwsza to chłodnica powietrza, druga wody.

Ad2. Jest blisko jednak inne roziwązanie wymagało tworzenia kolektora wydechowego od podstaw. Spróbujemy kocyk + osłonę stal nierdzewna z jakimś materiałem izlolującym. Testy, testy, testy.
czerwone B2 ecopower 16/9J Tronic 5.5 SUPERSPRINT 2,75"
http://www.mantaclub.pl/forum3/viewtopi ... =28&t=6133
Awatar użytkownika
rudy
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 395
Rejestracja: poniedziałek, 05 cze 2006, 18:39
Imię:
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: rudy » wtorek, 14 lis 2017, 08:25

Przy takiej robocie, przerobienie kolektora to juz nie duza sprawa. Fakt ze jest jeszcze mozliwosc przeniesc serwo i pompe do przodu auta.
Obrazek
Awatar użytkownika
B CC 1979
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1680
Rejestracja: środa, 18 lut 2004, 19:34
Imię: Marcin
Lokalizacja: AUGUSTÓW!
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: B CC 1979 » wtorek, 14 lis 2017, 14:48

B CC 1979 pisze:
rudy pisze:Przy takiej robocie, przerobienie kolektora to juz nie duza sprawa. Fakt ze jest jeszcze mozliwosc przeniesc serwo i pompe do przodu auta.
Można przenieść sam zbiorniczek - Łada Niva lub 2107 tak miała.
http://motorltd.ru/wp-content/uploads/2 ... apotom.jpg

https://ocdn.eu/images/pulscms/YTg7MDMs ... 109608.jpg
Opel Manta B CC 1979
Awatar użytkownika
rudy
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 395
Rejestracja: poniedziałek, 05 cze 2006, 18:39
Imię:
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: rudy » piątek, 26 sty 2018, 20:56

let z przeniesionym serwem i pompa




Obrazek
Obrazek
MarcinD.
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 2677
Rejestracja: czwartek, 19 cze 2003, 10:11
Imię:
Lokalizacja: Sulejooveck
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: MarcinD. » poniedziałek, 29 sty 2018, 17:51

a po co przesuwać serwo ?
wystarczy dać zbiorniczki dwa w innym miejscu na przewodach w oplocie stalowym.
Nic w tedy się nie potopi od turbiny.

np tego typu:
https://www.aliexpress.com/store/produc ... a8e7jPcVae
Never believe the guy next to you at Esso bar, when he's talking about his 160hp 2.2E "by little tricks".
Harri Salminen
Awatar użytkownika
rudy
Swój człek :)
Swój człek :)
Posty: 395
Rejestracja: poniedziałek, 05 cze 2006, 18:39
Imię:
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: rudy » poniedziałek, 29 sty 2018, 21:23

tutaj nie chodzilo tylko o zbiorniczek ale o ogólną przestrzeń w tamtym miejscu. dalem to jako przykład dla możliwości rozwiązania :) a czy zmienic połozenie serwa i pompy czy przebudowac kolektor z wydechem to juz decyzja kazdego osobno ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
norbi
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1587
Rejestracja: wtorek, 19 sie 2003, 20:27
Imię:
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: norbi » wtorek, 06 lut 2018, 11:26

Spokojnie, to turbo jest tylko na chwilę. Sezon, może dwa. Kolejne będzie większe i przesunięte bardziej do przodu. Kolektor jest oryginalny z saaba i jak na razie jest dla mnie problemem wyspawać od podstaw 4-1.

Pompę hamulcową też mam ponoć dać większą. Może ktoś łopatologicznie wyjaśnić jak się ją demontuje żeby nic nie uszkodzić ? Od czego podejdzie nowa? Omega, astra ?
czerwone B2 ecopower 16/9J Tronic 5.5 SUPERSPRINT 2,75"
http://www.mantaclub.pl/forum3/viewtopi ... =28&t=6133
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4426
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: magic » środa, 07 lut 2018, 09:37

norbi pisze:

Pompę hamulcową też mam ponoć dać większą. Może ktoś łopatologicznie wyjaśnić jak się ją demontuje żeby nic nie uszkodzić ? Od czego podejdzie nowa? Omega, astra ?
paradoksalnie, im większa pompa hamulcowa ( im większa średnica) tym słabsze hamulce...

natomiast w samochodach, gdzie hamulce mają po 4 czy 6 tłoczków, większa pompa ma sens, bowiem inaczej skok pedału byłby dłuższy niż możliwości fizyczne ludzkiej nogi.

Inaczej- mając masę auta, średnicę kół i rodzaj opon dobierasz zaciski, do zacisków pompę, do pompy serwo...
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
Awatar użytkownika
norbi
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 1587
Rejestracja: wtorek, 19 sie 2003, 20:27
Imię:
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: norbi » wtorek, 13 lut 2018, 07:36

magic pisze:
norbi pisze:

Pompę hamulcową też mam ponoć dać większą. Może ktoś łopatologicznie wyjaśnić jak się ją demontuje żeby nic nie uszkodzić ? Od czego podejdzie nowa? Omega, astra ?
paradoksalnie, im większa pompa hamulcowa ( im większa średnica) tym słabsze hamulce...

natomiast w samochodach, gdzie hamulce mają po 4 czy 6 tłoczków, większa pompa ma sens, bowiem inaczej skok pedału byłby dłuższy niż możliwości fizyczne ludzkiej nogi.

Inaczej- mając masę auta, średnicę kół i rodzaj opon dobierasz zaciski, do zacisków pompę, do pompy serwo...
Tak więc,

masa auta 1000kg, koła 16" 205/50, zaciski jedno tłoczkowe omega a, tarcza 296mm.

serwo i pompa seria w tym momencie.
czerwone B2 ecopower 16/9J Tronic 5.5 SUPERSPRINT 2,75"
http://www.mantaclub.pl/forum3/viewtopi ... =28&t=6133
Awatar użytkownika
magic
Znawca Manciarstwa :)
Znawca Manciarstwa :)
Posty: 4426
Rejestracja: piątek, 20 cze 2003, 11:53
Imię:
Lokalizacja: teraz Śląsk. Bujaków.

Re: B - NORBI - Norbert

Post autor: magic » wtorek, 13 lut 2018, 13:00

norbi pisze:
magic pisze:
norbi pisze:

Pompę hamulcową też mam ponoć dać większą. Może ktoś łopatologicznie wyjaśnić jak się ją demontuje żeby nic nie uszkodzić ? Od czego podejdzie nowa? Omega, astra ?
paradoksalnie, im większa pompa hamulcowa ( im większa średnica) tym słabsze hamulce...

natomiast w samochodach, gdzie hamulce mają po 4 czy 6 tłoczków, większa pompa ma sens, bowiem inaczej skok pedału byłby dłuższy niż możliwości fizyczne ludzkiej nogi.

Inaczej- mając masę auta, średnicę kół i rodzaj opon dobierasz zaciski, do zacisków pompę, do pompy serwo...
Tak więc,

masa auta 1000kg, koła 16" 205/50, zaciski jedno tłoczkowe omega a, tarcza 296mm.

serwo i pompa seria w tym momencie.
no i dobrze, na początek wystarczy.

Potem zobaczysz gdzie są granice Twoich hamulców.
Manta się nie psuje, tylko jak każdy sportowy wóz wymaga drogich i częstych serwisów.
ODPOWIEDZ