Spis treści:
  • Strona główna
  • Kontakt/Mail us!
  • Linki do innych/Links
  • Czytelnia
  • Galeria
  • Humor
  • Kino
  • Klub
  • Regulaminy
  • Remonty
  • Spotkania
  • StrefaKlubowa
  • Techniczne
  • Twoje konto

  • Forum/ Messageboard
    Co nowego na Forum MC


    Wysłano dnia 07-03-2012 o godz. 21:02:42 przez marcind

    Sprawy Techniczne

    Zamów 2 łożyska o wymiarach 8x24x8, gdzie 8 – średnica wewnętrzna, 24 – zewnętrzna, 8 - szerokość.
    Przykładowo: KLIK Łożysko 628 2RS- kulkowe zwykle 8x24x8, cena: 4.50 netto

    1.Wyjmij akumulator.

    2.Wyjmij wtyczkę zasilania wentylatora.

    3.Odkręć 4 śruby gumowej obudowy i ostrożnie ją zdejmij. Guma po 30 latach kontaktu ze smarami i wysoką temperaturą staje się krucha (parcieje)

    4.Zdejmij plastikową pokrywę odchylając zaczepy dookoła. Najtrudniej odczepić ten na samym dole, można go nie odczepiać, puści sam, gdy obudowę zdejmuje się zaczynając od góry. Przy kablu zasilającym obudowa ma długi bolec (ok 7 cm).

    5.Odkręć śrubę mocującą wentylator.

    6.Wyjmij wentylator.

    7.Zamknij plastikową obudowę, a gumową schowaj w bagażniku lub zabierz do posklejania, jeśli się naderwała lub ukruszyła. Odradzam kleje cyjanowe. To powinien być gęsty klej odporny na wilgoć i wysoką temperaturę. Ja użyłem UHU Power 125 stopni Gel.
    8.Odkręć 3 śruby plastikowego okręgu z uszczelką i zdejmij go.

    9.Zdejmij plastikowy wirnik z łopatkami, wchodzi na wcisk. Pomocna może okazać się osoba do pomocy, która przytrzyma śrubokręt lub inny bolec w czasie gdy ty będziesz z góry naciskał.

    10.Zdejmij metalową zawleczkę u dołu silnika.

    11.Odegnij 4 zaczepy dolnego mocowania szczotek i zdejmij je. Może być koniecznie wciśnięcie szczotek śrubokrętem, jeśli blokują się o plastikową podstawę wirnika przy rozbieraniu.

    12.Odegnij 4 zaczepy płytki ze szczotkami i rozdziel części.

    13.Przewody były po stronie mniejszego wypukłego kółka centrującego.

    14.Przymocuj części do obcięcia na czymś większym i poręczniejszym. Na przykład przykręć do kawałka deski wkrętami.

    15.Obetnij szlifierką kątową najmniej jak się da, żeby było do czego przymocować łożysko. Wyrównaj krawędzie cięcia pilnikiem.

    16.Dopasuj wielkość otworu do rozmiaru łożyska. Jeśli to konieczne, przy pomocy kombinerek nagnij nieco do środka krawędzie po 4 stronach otworów aż do ciasnego spasowania łożysk. Otwory nie będą już okrągłe.

    17.Włóż górne łożysko w obudowę z magnesami stałymi. Powinno wystawać w połowie lub więcej ponad krawędź otworu. Włóż wirnik, rdzeń wirnika musi się schować ok 1-2 mm głębiej, niż centrują go magnesy stałe. Inaczej po złożeniu rdzeń będzie obcierał o łożyska, lub w ogóle nie da się tego złożyć. Jeśli po włożeniu rdzenia magnes przyciągnął go aż do styku z łożyskiem, to łożysko siedzi za głęboko w obudowie, trzeba je jeszcze wysunąć.

    18.Włóż dolne łożysko w obudowę.

    19.Załóż płytkę ze szczotkami, ale jeszcze nie zaginaj zaczepów, być może trzeba ją będzie jeszcze zdjąć, jeśli łożysko siedzi za głęboko.

    20.Wyjmij wirnik z obudowy i włóż go teraz w dolne łożysko. Trzeba wcisnąć szczotki, żeby przełożyć przez nie wirnik. Łożysko powinno wejść ciasno, ale bez użycia narzędzi. Nie bij go młotkiem, bo można je łatwo uszkodzić, a potem może się okazać niemożliwe do ściągnięcia. Raczej wyczyść ośkę wirnika, lub przetrzyj pilnikiem wystające kryzy po zawleczce.

    21.Złóż obie części obudowy, ale nie zaginaj jeszcze zaczepów.

    22.Złożony silnik zakręć palcami, powinien obracać się bez obcierania, a sam wirnik powinien mieć minimalny luz w kierunku górnej części. Jeśli obciera lub chodzi ciasno w łożyskach, trzeba któreś jeszcze wysunąć.

    23.Wyjmij rdzeń razem ze szczotkami z obudowy z magnesami stałymi. Zagnij zaczepy mocujące płytkę ze szczotkami i przewodami.

    24.Złóż obie części obudowy i zagnij zaczepy. Kierunek złożenia obu części wyznaczają dwie wypukłe kółka, duże i małe. Muszą pasować w obudowę z magnesami. Jeśli nie pasują, to być może cała dolna część obudowy rozgięła się przy odginaniu zaczepów. Nagnij ją spowrotem do środka tak, żeby wypukłe kółka pasowały w otwory.

    25.Załóż zawleczkę.

    26.Przykręć plastikowy pierścień 3 śrubami. Pasuje tylko w jednej pozycji.

    27.Załóż plastikowy wirnik z łopatkami, ale nie do końca. Zanim dociśniesz go do końca upewnij się, że nie łopatki nie obcierają o plastikowy pierścień. Po złożeniu wirnik może być nieco przesunięty w stosunku do stanu sprzed modyfikacji.

    28.Włóż wentylator do auta, prowadząc przewód zasilający w otworze i przykręcając jedną śrubą.

    29.Włóż wtyczkę i przetestuj. Siedząc w aucie, wydaje się, że nie działa, ale spokojnie, kręci się, tylko już go nie słychać.

    30.Załóż obudowy i szerokiej drogi.

    by Marcin Jasiński – jachu19(at)go2.pl

    Associated Topics

    GarażSprawy Techniczne

    Przepraszamy, komentarze dla tego artykułu są niedostępne.
    Polecamy:


    Galeria rysunków Daniella


    EU - Manta Club

    Manta Club Belgium

    Manta Club Czech Republic

    Manta Club France

    Manta Club GB

    Manta Club Germany

    Manta Club Hungary

    Manta Club Nederland

    Manta Club Ukraina

    www.orgin.pl



     
         
    Web site powered by PHP-Nuke

    All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters, all the rest © 2004 MantaClub.pl
    Manciarze wszystkich krajów łączcie się!